string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(59) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_verknaluwtekst2" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(59) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_verknaluwtekst2" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Met stijl de mist in
Gebruikt u massa's volzinnen en géén tussentiteltjes? Goed bezig ... met het wegjagen van uw lezer. Ontdek nog meer tips om uw tekst stijlvol te verknallen.
Verknal uw tekst met stijl
Recipe for disaster
Met een andere tip hielp u uw commerciële tekst inhoudelijk naar de verdoemenis. Hoog tijd om ook de stijl te verknoeien!
Valhelm op, vierpuntsgordel vast?
Met deze tips gaat uw commerciële tekst gegarandeerd stijlvol de mist in. Als tegengif klikt u op de (rechts uitgelijnde) hyperlinks.
Vermijd tussentiteltjes
Uw lezer heeft tijd zat. En vult die graag door zelf de synopsis van uw tekst te maken. Zet hem niet op het juiste spoor met samenvattende titeltjes boven korte alinea's.
Kick op volzinnen
Uw prospects zijn allen klassiek geschoolde academici. Dol op Latijnse volzinnen met genestelde bijzinnen. Hoe langer hoe liever, hoe ingewikkelder hoe beter. Moeilijke woorden zijn een bewijs van uw eruditie, waarvoor uw prospects deemoedig het hoofd buigen en het woordenboek ter hand nemen. Om diezelfde reden kiest u uiteraard ook voor vakjargon.
Uw tekst stijlvol verknallen? Moeilijk is dat niet.
Blijf zakelijk, op het saaie af
In bedrijfsteksten kunt u zich geen frivoliteiten veroorloven. Vragende zinnen of zinnen zonder werkwoord doorbreken het klassieke stramien. Vermijd ze. Net zoals emotionele argumenten die de rationele doen verwateren.
Ritme: Bohemian Rhapsody
De kracht van vraagjes
Ik ben zo gelukkig!
Tekstvarianten
Wees bescheiden
Ook al is uw tekst commercieel, toch blijft voorzichtigheid geboden. Als u zelf uw argumenten al wat omzwachtelt, komen ze des te geloofwaardiger over.
Werk in stilte
Uw tekst wordt in stilte gelezen. Het is dus onzin om hem zelf hardop te lezen voor hem te versturen.
Laat uw lezer naar u luisteren
Spreek om te schrijven
Gun uzelf wat vrijheid
Nu eens 'u kunt', dan weer 'u kan'? 5 mensen in twintig auto's?
Enkele én dubbele aanhalingstekens? Uw lezers malen niet om wat inconsequentie – de Nederlandse woordenboeken en spraakkunst geven u tenslotte toch ook de vrijheid van keuze?