fbpx

Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Ik ben zo gelukkig!

Prospects gaan vaak in zee met een leverancier die hen een goed gevoel geeft. Speel daarop in met uw teksten. Verwerk er emotioneel geladen woorden in. En win zo het hart van uw klanten. 

 emotie in bedrijfsteksten

Emotie versus ratio

"Ik ben zo gelukkig": waarom spreekt deze titel u aan? Omdat hij emotioneel gekleurd is, niet rationeel.

Dit is dan ook een kort pleidooi voor woorden die uw klant bij het nekvel grijpen. En voor webcopywriters die (ook) met het hart schrijven.

Webcopywriter: eerst het hart, dan de hersenen

De mens is een raar beestje. Maar het blijft een beestje. Wij nemen onze beslissingen op rationele basis. Tenminste, dat pretenderen wij. Want onze ratio vormt maar een dunne schil rond onze rijke gevoelswereld.

Klant overtuigen met emotie

Aankoopbeslissingen worden meestal vanuit de buik genomen. Wekt het dan verbazing dat emotioneel geladen woorden doeltreffend zijn? Zij appelleren aan onze diepste drijfveren.

Gelukkig, droevig, blij, teleurgesteld, verrast, ... Zulke woorden laten we in een tekst nooit links liggen. Bovendien geeft onze aangeboren nieuwsgierigheid ons nog een extra duwtje. Het 'even bij de buren kijken': waarom zijn zij gelukkig, droevig of blij?

De krachtigste woordsoort om emotie in te stoppen? Werkwoorden! Gooi de nietszeggende loperwerkwoorden over de haag, en vervang ze door plastische werkwoorden.

Waarom ben ik gelukkig?

Waarom ben ik als webcopywriter gelukkig? Omdat u deze tip leest. 

Toegegeven: dat is een beetje een anticlimax. Maar ook een oproep om uw teksten een spatje emotionaliteit mee te geven. U krijgt er een nieuwsgierige lezer voor in de plaats.

Webcopywriter, schiet raak!

Eis doeltreffende teksten en overtuig uw klant. Vertrouw op de professionele webcopywriters van Schrijf.be.