Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Intranet-berichten

U vindt er een schat aan informatie, u kunt er uw ei kwijt, en u ontdekt er interessante links: het ideale intranet. Maar de werkelijkheid is vaak anders. Ontdek waarom uw intranet niet opbloeit: vraag Schrijf.be om raad.

intranet schrijven

Intranetbeheer als ruggengraat van uw interne communicatie

Een intranet dat leeft, is van onschatbare waarde voor uw bedrijf. Omdat het dan geen een-, maar tweerichtingsverkeer is. Waarbij u evenveel leert van 'uw' werknemers, als zij van 'hun' bedrijf.

Schrijf.be schrijft of herschrijft en hertaalt, redigeert en corrigeert uw intranetartikels.

Intranetbeheer: gevaar voor stilstand

De praktijk is anders. Na de initiële fase van opwinding, bloedt uw intranet stilaan dood. Hier en daar onderneemt een collega nog een schuchtere poging tot reanimatie door nieuwe wetenschappelijke artikels online te brengen. Daardoor haken zelfs de laatste lezers af ...

Intranetbeheer: gevaar voor overenthousiasme

Soms wordt het bedrijfsintranet een ware hype. Iedereen wil er zijn ei kwijt. Zelfs collega's die nooit iets op papier zetten, worden aangemaand om dat nu toch maar te doen. Waardoor u de handen vol hebt met de eindredactie, om gênante taalfouten te vermijden.
 

Eindredactie op intranet-posts

Social intranet: samenwerking en creativiteit

Meer en meer bedrijven kiezen voor een intranet dat zich spiegelt aan de social media. Een social intranet laat medewerkers actief deelnemen door te delen, te liken, te reageren, … Ideaal om creativiteit en samenwerking te bevorderen. Zorg er wel voor dat uw social intranet ook echt bruist. Zwengel betrokkenheid aan met deelbare content en prikkelende updates. Kortom: pas de principes van de socialmediamarketing toe.

Vraag hulp bij uw intranetbeheer 

Weet u niet waar naartoe met uw intranetbeheer?
Of wordt u bedolven onder het redactiewerk?

Roep dan de cavalerie van Schrijf.be te hulp.
Die schrijft of herschrijft, hertaalt, redigeert of corrigeert wat u maar vraagt. En is op haar best wanneer ze moeilijke materie mag omzetten naar begrijpelijke intranetartikels, die scoren in de wandelgangen.

 

Speel op zeker

Meer weten?

Interne communicatie bij DELA: interview
"Mijn deur staat altijd voor je open"
Zeg het met uw bedrijfsnaam
Een bedrijfsvisie schrijven: hoe begint u eraan?
Wilt u een ijzersterk bedrijfsimago? Begin dan bij het begin en schrijf een heldere visie uit. Weet waarvoor uw bedrijf staat. En zorg ervoor dat uw medewerkers die waarden uitdragen. Wij zetten u alvast op weg.

Lees verder

Hoe schrijft u overtuigende e-mails?

Waarom reageert ú niet op e-mails? Omdat u niet graag leest, of omdat u niet meteen begrijpt wat er staat. Omdat u niet inziet hoe u er beter van wordt, of omdat u niet weet wat de afzender van u verwacht.
Neem dus die hordes voor uw lezer weg wanneer u zelf een e-mail schrijft.

Lees verder

Intranettips: de checklist

Heel wat organisaties kiezen resoluut voor intranet. Bent u er ook klaar voor? Deze checklist lijst op waaraan u zoal moet denken. Pen in de hand en afvinken maar!

Lees verder

Wat maakt u uniek?

Een USP of 'Unique Selling Proposition' (of 'Unique Selling Point') is hét verkoopargument waarmee u potentiële klanten ervan overtuigt dat u hen beter helpt dan de concurrentie. Dat doet u niet met een producteigenschap. Wél met een uniek klantenvoordeel.

Lees verder

Weg met misverstanden!

Bedrijfscommunicatie. U denkt bij het woord vast voornamelijk aan telefoneren en mailen met uw klanten. Of aan brieven, speeches of brochures. Maar ook binnen uw bedrijf is communicatie van het grootste belang.

Lees verder

Wat klanten zeggen

Een dikke merci voor alle personeelsbladen (en zoveel meer) die je in het verleden voor ons maakte. Je bent er met veel enthousiasme in gesprongen en hebt er steeds iets mooi van gemaakt: steeds binnen de timing, met een prima opvolging.

Marysia Kluppels
DELA

Tevreden klanten aan het woord