Papieren nieuwsbrief?!
Heel wat mensen zijn nog altijd gek op papier. Ze moeten iets in handen hebben. En hoe groter de digitale inormatielawine, hoe meer ze naar een old school papieren nieuwsbrief snakken.
Papieren nieuwsbrief? Aanstekelijk!
Laat u uw papieren nieuwsbrief achter? Dan ademt die hopelijk het kwaliteitsimago van uw bedrijf. En is de kans klein dat hij in de kachel belandt. Een goed geschreven nieuwsbrief steekt maar één ding aan: het enthousiasme van uw klant voor uw producten of diensten.
Uw papieren nieuwsbrief ademt het kwaliteitsimago van uw bedrijf.
Uw nieuwsbrief lokt nieuwe klanten
Bestudeer eens een reclameblaadje. Bedrijfsnaam, schreeuwerige foto’s, prijzen die van het blad knallen … De boodschap is duidelijk: Koop! Nu! Verdorie!
Met een nieuwsbrief pakt u het veel subtieler aan. Wat u schrijft − of laat schrijven − is van belang voor uw lezer.
- Gratis tips van de expert?
- Hulp bij het maken van de juiste keuze?
- Een blik achter de schermen?
- Klanten die getuigen over hun ervaringen?
Uw nieuwsbrief vertelt honderduit – oprecht en toch schijnbaar belangeloos.
Uw nieuwsbrief vertelt honderduit – oprecht en toch schijnbaar belangeloos. Zo smeedt hij een vertrouwensband die vroeg of laat leidt tot verkoop.
Uw nieuwsbrief charmeert bestaande klanten
Heeft uw nieuwsbrief een relevante inhoud? En is hij treffend geschreven? Dan is de kans dat uw lezer hem bewaart, des te groter. In een lade, of tussen een stapeltje documenten op zijn bureau.
Zo is uw gedrukte nieuwsbrief een blijvende herinnering aan uw bedrijf, uw expertise, een positieve klantenervaring, … Eén keer raden bij wie uw nieuwsbrief-abonnees hun volgende bestelling plaatsen.
Schrijf.be doet het schrijfwerk
Schrijft u uw eigen nieuwsbrieven?
Dan gaat dat elke maand moeizamer:
- Uw inspiratie droogt op.
- Uw kostbare tijd smelt weg.
- De respons, en dus uw ROI, daalt.
Voorkom die teleurstelling: Schrijf.be laat uw nieuwsbrieven voor u wérken.
Laat uw papieren nieuwsbrief schrijven
Zorg ervoor dat uw nieuwsbrief meer opbrengt dan hij kost. Vertrouw op Schrijf.be: wij koppelen uw briefing en uw ideeën aan ons advies en schrijftalent.
Uw koude prospects worden warm van onze teksten. Zo warm dat ze oor hebben naar uw verkoopargumenten. Zoals bij deze nieuwsbrief-voorbeelden.
Laat uw papieren nieuwsbrief schrijven
Valkuilen voor uw nieuwsbrief op papier
Wilt u uw nieuwsbrieven niet laten schrijven, maar zélf schrijven?
Alle bewondering voor uw creativiteit en werklust! Zolang uw enthousiasme maar niet in een van deze valkuilen sukkelt:
- U schrijft geen nieuwsbrief, maar een reclamefolder.
Uw prospect wordt al bedolven onder reclame. Pak het daarom anders aan. En deel uw expertise, geef gouden raad of schets een herkenbare casestudy. - Uw nieuwsbrief overschat de voorkennis van uw lezer.
Nieuwsbrieven vol technische details? Daaraan heeft uw lezer echt geen nood. Dus haalt u er ook geen wit voetje mee bij uw prospects – integendeel. Technische data horen maar op één plaats thuis: de spec sheet.
- Uw nieuwsbrief overleeft de toilettest niet.
Pakt u uit met gortdroge nieuwsbrieven? Met een overvolle bladspiegel, zonder hapklare items of tekstkadertjes? Dan bent ú net zo saai als uw nieuwsbrief.
Neem de proef op de som en doe de Toilettest. Die komt hierop neer: zou u uw nieuwsbrief als leesvoer naast een toilet leggen? Nee? Dan mist hij zijn doel: infotainment.