Wat is een SEO-landingspagina
Een SEO-landingspagina is een losstaande webpagina die zoekers voor een bepaald trefwoord naar uw website loodst - via een achterdeurtje.
Landingspagina for all seasons
Voor de duidelijkheid: een SEO-landingspagina is een losstaande webpagina die specifiek voor Google geschreven is.
Er zijn meer soorten landingspagina's.
Geen koude douche
-
"Welkom in mijn winkel. Koop nu mijn product!"
Van een koude ontvangst gesproken ... Hoe vermijdt u dat u zelf uw prospects zo aanspreekt - en meteen afstoot?
Toegevoegde waarde op uw SEO-landingspagina
Nam een SEO-specialist uw website onder handen? Dan scoort die vast hoog in Google voor uw producten of diensten.
Helaas zoekt de internaut eerst algemene informatie, die zijn beslissing in een bepaalde richting duwt. Aan u om hem bij u te doen belanden. Zo versiert u een eerste contact dat geen hard selling is.
Stoffeer daarom uw website met extra SEO-pagina's met toegevoegde waarde. Zoals de pagina met tips die u nu leest.
U zocht in Google op 'SEO-landingspagina' en belandde ... hier. Waar we u niet meteen een verkoper door de strot rammen. Maar waar u eerst nagaat of SEO-landingspagina's iets voor u kunnen betekenen.
Vraag info voor uw landingspagina's
Wat zijn de voordelen van een landingspagina?
1. Eenmalige investering, jarenlange opbrengst
Creëer extra webpagina's met toegevoegde waarde. Zo investeert u eenmaal en u plukt jarenlang de vruchten – zonder dure Google-advertenties. Alleen moet de webpagina zo geschreven zijn dat ze én Google én uw potentiële klant verlekkert. En dát is voer voor SEO-copywriters.
2. Dubbel rendement van uw nieuwsbrief
Een extra webpagina voor élk zoekwoord schrijven? Titanenwerk. Maar Rome is toch ook niet op één dag gebouwd?
Neem daarom stap voor stap. Laat elke maand één extra tipspagina schrijven die u naar de hoogste Google-regionen katapulteert. En verstuur die meteen ook als e-nieuwsbrief. Dubbele winst! Zo doet Schrijf.be het al jaren – met succes. ;-)
3. Google weet dat uw website leeft
Toon Google dat uw website leeft. Creëer met de regelmaat van een klok nieuwe content voor extra landingspagina’s.
Hoe? Door een blog of whitepaper te schrijven. En die meteen te 'recycleren' voor een extra landingspagina.
4. Ontdek de woorden waarop uw klanten reageren
Met een aangepaste SEO-actiepagina pikt Google uw website sneller op. En u meet het aantal bezoekers dat elke landingspagina via Google krijgt. Kortom: u krijgt een handig inzicht in de keywords die ook werken. En u stemt uw marketingstrategie hier moeiteloos op af – ook in uw papieren communicatie zoals brochures of flyers.
SEO-landingspagina voor Google door SEO-experts
Wat uw landingspagina voor Google nodig heeft? Een knetterende tekstschrijver én een SEO-specialist. De copywriters van Schrijf.be balanceren beide vaardigheden. Uw winst? Een landing page die spijkers met koppen slaat:
Knetterende tekstschrijvers én SEO-specialisten? Schrijf.be balanceert beide vaardigheden
- Uw zoekwoord scoort hoog in Google.
- De landingspagina is to the point en maakt zowel zoekrobot als prospect gelukkig.
- Een vlijmscherpe call to action brengt de lezer waar ú hem wilt: bij uw contactgegevens of, nog beter, het bestelformulier.
Uw prospect op uw pagina doen landen, is één ding. Hem daar houden, een ander. Dat lukt alleen met waardevolle inhoud. Wij schrijven die volgens de regels van de kunst.
Bezorgt u ons een kladje voor uw landingspagina? Of laat u ons from scratch beginnen? Aan u de keuze.
Uw landing page verlekkert Google én prospects
SEO-landingspagina's in vier stapjes:
- Vraag u af welke informatie een prospect nodig heeft vóór hij aan kopen denkt. Lijst deze woorden op.
- Schrijf voor elk van de woorden of woordengroepen een webpagina met to the point informatie.
- Maak Google zo verlekkerd op uw extra webpagina's dat hij ze bovenaan in zijn resultaten zet.
- Zorg ervoor dat de prospect die erop landt, ook doorklikt naar uw verkooppagina.
Het resultaat?
- Een surfer belandt voor uw zoekwoord op uw website.
- Hij krijgt randinformatie om een beslissing te nemen.
- U 'versast' hem met een rake CTA goedgemutst naar úw oplossing.
SEO-landingspagina? Een laatste voorbeeld
Stel, u maakt kleurrijke vogelmaskers.
U laat webpagina’s schrijven met als keywords ‘vogelmasker’, ‘maskers’ en ‘carnavalskleding’.
Maar uw winkel ligt in Brugge, dus wilt u ook teksten lokaal optimaliseren voor ‘carnavalskleding Brugge’ en ‘carnavalskleding West-Vlaanderen’.
Voegt u voor elk zoekwoord een aparte tab toe aan uw homepage? Ja, als u uw websitebezoekers wilt … wegpesten.
Het ideale alternatief? U maakt verschillende landingspagina’s voor Google, die u telkens voor één zoekwoordengroep optimaliseert. En linkt ernaar vanop uw homepage of uw sitemap.