Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Factsheet & troevenblad

Een goede factsheet schrijven, is voor niemand moeilijker dan voor ... uzelf. Want u staat te dichtbij. Huur een heldere copywriterkijk in: op een gezonde afstand van uw bedrijf en midden in het hoofd van uw koper.

Factsheet of  troevenblad?

Factsheet in overdrive

Kent u de elevator speech? U krijgt in een lift 30 seconden de tijd om uw bedrijf voor te stellen aan een prospect. Om zijn interesse te wekken en een afspraak te versieren. Om te verkopen.

Een externe copywriter denkt niet zoals u. Wel zoals uw klant.

De elevator speech heeft een geschreven equivalent: het 'troevenblad' van Schrijf.be.

Uw troevenblad is een factsheet op steroïden: één A4 waarmee u de diensten of producten van uw bedrijf, departement of vereniging verkoopt. Zoals wij!

Uw factsheet als bondige verkoper

  • Uw company fact sheet beperkt zich tot de ... facts en richt zich tot investeerders. En een product fact sheet is meestal een dorre opsomming van producteigenschappen.
     
  • Uw troevenblad daarentegen geeft antwoord op die ene vraag die uw prospect zich écht stelt: "Welk probleem lost u voor mij op?
    Zo'n factsheet verkoopt dus in plaats van louter te informeren.

Zelf aan de slag met uw factsheet?

Kunt u zelf uw fact sheet maken?

Neen, omdat u uw bedrijf te goed kent:

  • U verzandt in details.
  • U praat over het hoofd van uw klant heen.
  • U hamert op producteigenschappen en niet op klantvoordelen.

Helaas: u weet gewoon teveel

Een externe copywriter denkt niet zoals u. Wel zoals uw klant. Zo sluit uw boodschap perfect aan bij wat híj verwacht: "Hoe word ik hier beter van?"

 

Schrijf.be maakt uw factsheet

Troevenblad: voordelen in porties

Dit zijn voordelen voor de prospect.

Door de beperkte ruimte verplicht het troevenblad u om spijkers met koppen te slaan.

Uw troevenblad balt essentiële info

Uw troevenblad geeft het antwoord op de vragen van uw prospect:

  1. Is dit mijn aandacht waard?
    Richten de producten en diensten zich tot mij? B2b of b2c?

  2. Hoe word ik hier beter van?
    Waarom zou ik bij dit bedrijf kopen?
    Waarin verschilt het van alle andere (USP of UBR)?
    Zijn er nog meer voordelen? Garanties?

  3. Zijn zij mijn vertrouwen waard?
    Wie zijn zij? Hoe gaan zij te werk?
    Hoeveel kost het?

  4. Hoe neem in contact op?
    Waar vind ik hen - fysiek én op de sociale media?

Uw troevenblad dwingt u tot gebalde kracht

Het opstellen van een troevenblad heeft prettige neveneffecten:

  • Het concretiseert vage positioneringen en onduidelijk afgelijnde voordelen. Door de beperkte ruimte verplicht het u om spijkers met koppen te slaan.
  • Het brengt de betrokken medewerkers (bijv. verkoopsteam en marketing) op één lijn.
  • Het biedt interne medewerkers (bijv. boekhouding) houvast over de koers van de onderneming.
  • Het zet de toon voor nieuwe collega's.

Uw troevenblad geeft het antwoord op al de vragen van uw prospect

Een troevenblad voor elk departement afzonderlijk? Prima idee! Dan is het voor alle collega's duidelijk wat dat departement voor hemzelf of voor het bedrijf betekent.

Uw factsheet overtuigt overal

Beschikt u over uw eigen factsheet/troevenblad als handige pdf? Dan positioneert u uw diensten of producten glashelder en uniform als:

  • bijlage bij uw mailing, zodat die zelf beknopt blijft
  • download op uw website en in uw nieuwsbrief
  • link in de handtekening van uw e-mails
  • ondersteuning in uw offertes
  • ondersteuning in persdossiers
  • leave-behind bij presentaties en verkoopgesprekken

Ook uw bedrijf past op een A4

 

Vraag nu uw offerte

Meer weten?

Factsheets

Met technische gegevens wekt u geen interesse. Probeer dus niet om alles in één fact sheet te proppen. Schuif de producteigenschappen aan de kant als u uw troevenblad schrijft.

Lees verder

Wat klanten zeggen

Bedankt voor de vlotte oplevering van onze teksten.

Liesbeth Roelandt
vpk packaging group