Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Alineakopjes in uw tekst?

Waarom tussenkopjes gebruiken in een tekst? Omdat ze uw boodschap in hapklare brokken verdelen. Ze:

  • prikkelen
  • vatten samen
  • werven

Hak ze in mootjes

kopjes in een tekstLange tekstflarden schrikken af. Ze onthullen dat de schrijver de moeite niet nam om zijn gedachten te structureren. Om de informatie voor te kauwen. Kortom: om het zijn lezer gemakkelijk te maken. Want die leest voor zijn plezier, niet voor dat van de schrijver. En dat gaat vlotter met natuurlijke rustpunten en witruimte.

Daarom: leve de alinea!

Tussenkopjes vatten samen

Deelde u uw tekst op in alineaatjes (let op het verkleinwoord)? Kleef er dan titeltjes boven. Zoals de rode, vette tussenkopjes op deze pagina.

Ziet u hoe ze deze tekst samenvatten? Ook al bekijkt u ze heel vluchtig – scant u ze – toch krijgt u de essentie mee.

Nog een voordeel? Bewaart u deze nieuwsbrief, dan volstaat één seconde om u weer zijn krachtlijnen voor de geest te halen.

Tussenkopjes werven

  • Is uw tekst informatief, zoals een rapport of een webpagina met tips – zoals deze nieuwsbrief? Dan geven de tussentiteltjes een neutrale samenvatting en zijn het bladwijzers om later iets snel terug te vinden.
  • Is uw tekst wervend, zoals een mailing of een verkoopspagina van uw website? Dan schreeuwen de tussentiteltjes de voordelen voor de lezer uit. Niet zomaar voordelen – ultieme voordelen!

TIP Maak niet de fout om in het kopje 'Uw voordeel' te zetten en dat pas te beschrijven in de tekst die volgt. Zet het voordeel meteen kort en krachtig in het kopje zelf. Bijvoorbeeld: 'Verdien meer'.

TIP Hoe korter het kopje, hoe beter, want hoe sneller scanbaar. Lidwoorden hoeven niet – neem een voorbeeld aan krantenkoppen.

Tussenkopjes prikkelen

Tussenkopjes zijn uw geheime bondgenoot voor ál uw teksten. Uw e-mails worden plots wél gelezen, uw bedrijfsblad krijgt een adrenalinestoot en uw rapporten een epo-injectie.

De tussentiteltjes verleiden, prikkelen en trekken de lezer de tekst in. Zoals met een vraag waarop hij het antwoord moet kennen.

TIP Een mailingkop met een raadselachtig vraagje? Goed idee, maar herhaal dan het best de vraag in de alineatekst zelf. Want uw lezer scant de tussenkopjes eerst. En leest dan pas de 'platte tekst'. Steekt u daarin van wal zonder de vraag uit het kopje te herhalen? Dan krijgt uw lezer een antwoord op een vraag ... die hij niet (meer) kent.

Koppie koppie

Koppie koppie voor copy? Gebruik tussenkoppies. U vat er uw tekst mee samen of verleidt er uw lezer mee. Het resultaat: hij leest uw tekst en is vatbaar voor uw argumenten.

Komt u inspiratie tekort? Dan zijn wij er nog. ;-)


Tevreden klanten

Doen lezen in een wereld die snel schakelt
Uitstekend! En die score geef ik zelden
Tot zeven keer meer respons
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Niemand nog een excuus voor slechte teksten
Topteksten, hoedje af
Al onze troeven op één blad
Die mannen weten wat ze doen!
De deadline was heel nipt. Toch kregen we alle teksten op tijd.
Ik wilde er geen letter aan veranderen
Teksten vertaald … én verbeterd!
Goed voor planning en humeur
Onze productvoordelen spatten van het scherm
Taalvirtuoos komt aan zijn trekken
Superlatieven schieten tekort
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Efficiënt, makkelijk én snel
Teksten met een twist
Onvoorstelbaar knap werk

Wat klanten zeggen

Wat ik zeker wil meegeven is de goede communicatie en samenwerking met Schrijf.be. Steeds telefonisch beschikbaar, flexibel, altijd klaar om samen naar oplossingen te zoeken. En alle afspraken en deadlines werden ook gerespecteerd.

Karen Beeckman
BNP Paribas Fortis