Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Alineakopjes

Duw uw lezer geen bergen tekst door het strot. Verdeel uw boodschap in hapklare brokken, zodat uw prospect hem rustig binnenlepelt. Gebruik ook tussenkopjes. Die zorgen voor prikkeling, samenvatting én een extra snuifje werving. 

Creëer ruimte in uw tekst: gebruik alinea's en tussenkopjes.

Hak ze in mootjes

Samenvatten én prikkelen

Lange tekstflarden schrikken af. Ze onthullen dat de schrijver de moeite niet nam om zijn gedachten te structureren. Om de informatie voor te kauwen. Kortom: om het zijn lezer gemakkelijk te maken.
Want die leest voor zijn plezier, niet voor dat van de schrijver.
En dat gaat vlotter met natuurlijke rustpunten en witruimte.

Daarom: leve de alinea!

Tussenkopjes vatten samen

Deelde u uw tekst op in alineaatjes (let op het verkleinwoord)? Kleef er dan titeltjes boven. Zoals de rode, vette tussenkopjes op deze pagina.

Ziet u hoe ze deze tekst samenvatten? Ook al bekijkt u ze heel vluchtig – scant u ze – toch krijgt u de essentie mee.

Nog een voordeel? Bewaart u deze nieuwsbrief, dan volstaat één seconde om u weer zijn krachtlijnen voor de geest te halen.

Tussenkopjes werven

  • Is uw tekst informatief, zoals een rapport of een webpagina met tips – zoals deze nieuwsbrief? Dan geven de tussentiteltjes een neutrale samenvatting en zijn het bladwijzers om later iets snel terug te vinden.
  • Is uw tekst wervend, zoals een mailing of een verkoopspagina van uw website? Dan schreeuwen de tussentiteltjes de voordelen voor de lezer uit. Niet zomaar voordelenultieme voordelen!

TIP Maak niet de fout om in het kopje 'Uw voordeel' te zetten en dat pas te beschrijven in de tekst die volgt. Zet het voordeel meteen kort en krachtig in het kopje zelf. Bijvoorbeeld: 'Verdien meer'.

TIP Hoe korter het kopje, hoe beter, want hoe sneller scanbaar. Lidwoorden hoeven niet – neem een voorbeeld aan krantenkoppen.

Tussenkopjes prikkelen

Tussenkopjes zijn uw geheime bondgenoot voor ál uw teksten. Uw e-mails worden plots wél gelezen, uw bedrijfsblad krijgt een adrenalinestoot en uw rapporten een epo-injectie.

De tussentiteltjes verleiden, prikkelen en trekken de lezer de tekst in. Zoals met een vraag waarop hij het antwoord moet kennen.

TIP Een mailingkop met een raadselachtig vraagje? Goed idee, maar herhaal dan het best de vraag in de alineatekst zelf. Want uw lezer scant de tussenkopjes eerst. En leest dan pas de 'platte tekst'. Steekt u daarin van wal zonder de vraag uit het kopje te herhalen? Dan krijgt uw lezer een antwoord op een vraag ... die hij niet (meer) kent.

Koppie koppie

Koppie koppie voor copy? Gebruik tussenkoppies. U vat er uw tekst mee samen of verleidt er uw lezer mee. Het resultaat: hij leest uw tekst en is vatbaar voor uw argumenten.

Komt u inspiratie tekort? Dan zijn wij er nog. ;-)

Gun uw lezer ademruimte: gebruik alinea's en tussenkopjes. #copywriting Deel dit op
Serveer uw tekst in hapklare brokken: maak hem verteerbaar met tussenkopjes. Deel dit op
Hak'em in mootjes! Uw tekst, bedoelen we. Met tussenkopjes en alinea's. Deel dit op

Reageer

Tevreden partners

Vlotte, commerciële en krachtige teksten
Nieuwsbrief laat boekingen binnenstromen
De ideale partner die zekerheid geeft
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Meteen een goed gevoel bij de teksten
English, in other words
Essentie gevat in verfrissende stijl
Superlatieven schieten tekort
Open en duidelijk
Opvangnet geeft gemoedsrust
Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
Sterke content, stipt op tijd geleverd
Jaarverslag in aantrekkelijk jasje
Tot zeven keer meer respons
Topteksten, hoedje af
Expert in vervlaamsen
Uitmuntende tekst in recordtempo
Schrijvers en blijvers

Wat klanten zeggen

Wij hebben geen opmerkingen. Het ging snel, het was op tijd en het was goed. Niets te verbeteren dus voor ons! Bedankt nogmaals voor het in orde brengen van de tekst.

Jeannette Zuidema