Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Advertorial-copywriter (publireportage)

Reclame ruimde de baan voor kwalitatieve info. Steek uw boodschap daarom in een advertorial-jas, zodat ze de vorm van een redactioneel artikel aanneemt. Want als publireportage (de Belgische benaming van advertorial) schiet uw call to action recht in de roos.

publireportage advertorial schrijven

Publireportages verleiden subtiel

"Het zal wel waar zijn, want het staat in de krant." Via reportages krijgen lezers greep op de wereld om zich heen. Waarom zou u daar dan ook geen gebruik van maken?

Een publireportage leunt aan bij de geloofwaardigheid van een redactioneel artikel.

Vertel hen in een gesponsord artikel over de voordelen die uw product voor hen in petto heeft. Een publireportage leunt aan bij de geloofwaardigheid van een redactioneel artikel, terwijl u er zelf de inhoud van bepaalt.

Advertorials beargumenteren

Een grote foto met een knallende slogan lijkt op het eerste gezicht efficiënter.

Maar de moderne consument laat zich niet meer zomaar overhalen. Potentiële klanten moet u nu eerst overtuigen met stevige argumenten. En dat is nét iets gemakkelijker in een publireportage dan in een oneliner. 😉

Native advertising

Grote merken zoals Nike en Coca-Cola hebben genoeg aan een minuscuul logo: iedereen weet waarvoor dat staat.

Native advertising = advertorials heruitgevonden voor de nieuwe media

Maar wat als uw product nog niet zo bekend is? Dan moet u eerst het vertrouwen winnen van de consument. Vertel helder wat hij mag verwachten, en wat niet: met een publireportage. Al werd die naam in de onlinewereld geüpgraded naar native advertising

 

Native advertising? Schrijf.be!

Spelen met argumenten

Elk dag- of weekblad, elke website of blog richt zich tot een eigen doelgroep. De publireportage die erin verschijnt, dus ook. 

Uw copywriter past uw publireportage dan ook aan de diverse media aan. En speelt net die argumenten uit die aanslaan bij het specifieke lezerspubliek.

Laat uw advertorial schrijven

Weet u niet zeker hoe u aan zo’n publireportage begint? Laat u dan bijstaan door uw Schrijf.be-copywriter: hij schrijft of herschrijft uw publireportages.

Hoeveel kost het schrijven van een publireportage?

Zo’n publireportage is doorgaans niet erg lang.

Een gebalde opsomming van de voordelen en een krachtige argumentatie zijn overtuigender dan geëmmer over details. Voor het schrijven rekent u op ongeveer twee uur voor één A4 (2400 tekens).

 

Vraag nu uw publireportage-offerte

Meer weten?

Wat hebben een pijlstaartrog en een advertorial gemeen?

Een slimme adverteerder schuwt opzichtige gebaren: hij vindt zijn doelpubliek in het lezersbestand van kranten en tijdschriften. En vangt zijn prooi met advertorials, die lijken op redactionele artikels. Een techniek die het prima doet … tot op de bodem van de oceaan!  

Lees verder

Wat klanten zeggen

Je hebt de inhoud goed begrepen en je gebruikt een erg wervende stijl doordat je de lezer er voortdurend in betrekt. Prima voor mij. Vlot leesbaar en je houdt de aandacht van de lezer.
Cv is ook goed en 'interactief'.

Pieter Hollants
Kunstmaan