fbpx

Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Advertorial-copywriter (publireportage)

Reclame ruimde de baan voor kwalitatieve info. Steek uw boodschap daarom in een advertorial-jas, zodat ze de vorm van een redactioneel artikel aanneemt. Want als publireportage (de Belgische benaming van advertorial) schiet uw call to action recht in de roos.

publireportage advertorial schrijven

Publireportages verleiden subtiel

"Het zal wel waar zijn, want het staat in de krant." Via reportages krijgen lezers greep op de wereld om zich heen. Waarom zou u daar dan ook geen gebruik van maken?

Een publireportage leunt aan bij de geloofwaardigheid van een redactioneel artikel.

Vertel hen in een gesponsord artikel over de voordelen die uw product voor hen in petto heeft. Een publireportage leunt aan bij de geloofwaardigheid van een redactioneel artikel, terwijl u er zelf de inhoud van bepaalt.

Advertorials beargumenteren

Een grote foto met een knallende slogan lijkt op het eerste gezicht efficiënter.

Maar de moderne consument laat zich niet meer zomaar overhalen. Potentiële klanten moet u nu eerst overtuigen met stevige argumenten. En dat is nét iets gemakkelijker in een publireportage dan in een oneliner. 😉

Native advertising

Grote merken zoals Nike en Coca-Cola hebben genoeg aan een minuscuul logo: iedereen weet waarvoor dat staat.

Native advertising = advertorials heruitgevonden voor de nieuwe media

Maar wat als uw product nog niet zo bekend is? Dan moet u eerst het vertrouwen winnen van de consument. Vertel helder wat hij mag verwachten, en wat niet: met een publireportage. Al werd die naam in de onlinewereld geüpgraded naar native advertising

				

Publireportage 'Doe het op vrouwenmaat'

Publireportage 'Doe het op vrouwenmaat'

 

Native advertising? Schrijf.be!

Spelen met argumenten

Elk dag- of weekblad, elke website of blog richt zich tot een eigen doelgroep. De publireportage die erin verschijnt, dus ook. 

Uw copywriter past uw publireportage dan ook aan de diverse media aan. En speelt net die argumenten uit die aanslaan bij het specifieke lezerspubliek.

Laat uw advertorial schrijven

Weet u niet zeker hoe u aan zo’n publireportage begint? Laat u dan bijstaan door uw Schrijf.be-copywriter: hij schrijft of herschrijft uw publireportages.

Hoeveel kost het schrijven van een publireportage?

Zo’n publireportage is doorgaans niet erg lang.

Een gebalde opsomming van de voordelen en een krachtige argumentatie zijn overtuigender dan geëmmer over details. Voor het schrijven rekent u op ongeveer twee uur voor één A4 (2400 tekens).

				

Publireportage 'Doe het op vrouwenmaat'

Publireportage 'Doe het op vrouwenmaat'

 

Vraag nu uw publireportage-offerte

Meer weten?

stdClass Object
(
    [core_content_id] => 4381
    [content_item_id] => 4676
    [type_alias] => com_content.article
    [count] => 1
    [router] => ContentHelperRoute::getArticleRoute
    [core_title] => Wat hebben een pijlstaartrog en een advertorial gemeen?
    [core_alias] => advertorial
    [core_catid] => 15
    [core_language] => nl-NL
    [core_params] => Joomla\Registry\Registry Object
        (
            [data:protected] => stdClass Object
                (
                    [article_layout] => 
                    [show_title] => 
                    [link_titles] => 
                    [show_tags] => 
                    [show_intro] => 
                    [info_block_position] => 
                    [info_block_show_title] => 
                    [show_category] => 
                    [link_category] => 
                    [show_parent_category] => 
                    [link_parent_category] => 
                    [show_associations] => 
                    [show_author] => 
                    [link_author] => 
                    [show_create_date] => 
                    [show_modify_date] => 
                    [show_publish_date] => 
                    [show_item_navigation] => 
                    [show_icons] => 
                    [show_print_icon] => 
                    [show_email_icon] => 
                    [show_vote] => 
                    [show_hits] => 
                    [show_noauth] => 
                    [urls_position] => 
                    [alternative_readmore] => 
                    [article_page_title] => Wat hebben een pijlstaartrog en een advertorial gemeen?
                    [show_publishing_options] => 
                    [show_article_options] => 
                    [show_urls_images_backend] => 
                    [show_urls_images_frontend] => 
                )

            [initialized:protected] => 1
            [separator] => .
        )

    [link] => index.php?option=com_content&view=article&id=4676:advertorial&catid=15&lang=nl-NL
)
Wat hebben een pijlstaartrog en een advertorial gemeen?

Een slimme adverteerder schuwt opzichtige gebaren: hij vindt zijn doelpubliek in het lezersbestand van kranten en tijdschriften. En vangt zijn prooi met advertorials, die lijken op redactionele artikels. Een techniek die het prima doet … tot op de bodem van de oceaan!  

Lees verder

Tevreden klanten aan het woord

Doorzettingsvermogen en creatieve input
Winning team
Wat een verbetering!
Snel, deskundig en accuraat
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud
Fantastisch werk, en snél
Teksten die kleur geven aan onze visie
Hoge verwachtingen volledig ingelost
Schrijf.be? Dat is super service!
Technische inhoud helder verwoord
Volbloed taalkunstenaars
De teksten zijn er boenk op
Snel en professioneel: wat wil je nog meer?
Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
Nooit een letterlijke vertaling!
Drukkersjargon professioneel vervlaamst
Smaakt naar meer – veel meer
Ze willen het beste voor je
Missie en visie? Roep er een buitenstaander bij

Wat klanten zeggen

Wat een schitterende speech. Met tranen in de ogen heb ik het verhaal doorgelezen. Vooral het stuk vanaf 'want Sarah is vrij' heb ik de waterlanders maar even laten lopen. In één woord: geweldig.

Christine M.