Social mediabeheer
& -copywriting
Uw LinkedIn- en Facebook-account aanmaken? Een eitje. Maar blijven inspiratie vinden voor posts? Dat is andere kost. Laat het ons voor u doen: dan worden uw berichten gedeeld als warme broodjes.
Social media: uw copywriter laat ze draaien
U kwam ze vast ook al tegen, de:
- doodgebloede Facebook-bedrijfspagina
- bouwvallige LinkedIn-bedrijfspagina
- achterhaalde persoonlijke LinkedIn-profielen
Goede voornemens, maar geen daadkracht. Bij zo’n bedrijf klopt u toch ook niet aan?
Ze schreeuwen het uit: wel goede voornemens, niet genoeg tijd.
Bij zo’n bedrijf klopt u toch niet aan? Speel daarom op zeker, en huur een social media-copywriter in. Want die zorgt voor regelmaat, ook in drukke tijden.
Laat onze social copywriters voor u zweten
Social media-interactie
Sociale media is geven en nemen. U reageert op wat uw klanten, prospects en vrienden delen, en krijgt commentaar op wat u deelt.
Leuk, tot u plots de wind van voren krijgt. Want wat is dan de gepaste toon om te antwoorden? En hoe gebruikt u zo’n reactie zelfs in uw voordeel?
Een copywriter weet hoe. Gebruik zijn kennis.
Social media-beheer
Liggen sociale netwerken u niet als persoon? Of vindt u niet de tijd om uw pagina te doen floreren?
Schakel dan een vakman in. Onze copywriters staan te trappelen om uw Facebook- of LinkedIn-pagina's onder handen te nemen.
Want in een minimum aan tekens uw volgers entertainen én informeren? Dat is de ultieme uitdaging. Gunt u die ons?
In een minimum aan tekens entertainen én informeren? De ultieme uitdaging!
Uw social mediabeheer? Helemaal ons ding!
Uw social media copywriter levert uw content
- Wilt u bruisende bedrijfspagina's op de social media?
- Weet u precies welke boodschap u wilt overbrengen, maar vindt u de juiste woorden niet?
- Of zoekt u een copywriter die autonoom en proactief leuke posts voor u de wereld in stuurt?
Schakel dan Schrijf.be in. Laat gauw weten welke klus we voor u mogen klaren.
Tips voor uw socialemedia-content
Interessante content tilt uw bedrijf naar een hoger niveau.
Bedenk alleen op voorhand wat u wilt bereiken. Meer verkopen? Uw imago oppoetsen? Of feedback krijgen van uw klanten?
Creëer dan pas uw socialemediaposts. En toets die af aan uw doelstelling. Zo draait u zich geen rad voor de ogen.
Schrijven voor social media
Wat gebruikt u als content?
Dat kan nieuws zijn over uw bedrijf: een nieuw product, een verbeterde service.
Maar hergebruik vooral content:
- Deel afzonderlijke vraag-en-antwoordjes uit uw FAQ-pagina.
- Herleid een blogartikel tot zijn essentie.
- Speel in op een meme.
- Geef uw volgers een avant-première.
- Werp een blik achter de schermen van uw bedrijf
- enzovoort
Social media: copywriting is onmisbaar
Schrijven voor sociale media, dat kan toch iedereen?
Ja, een statusupdatevakje is snel gevuld. Maar, vraagje: schrijft u ook de persberichten die uw bedrijf uitstuurt? Nee, toch?
Voor uw prospect is elke communicatie even belangrijk – óók die op sociale netwerken. Want telkens weegt hij opnieuw af of hij u waardeert, of u een aansteller vindt. En een taalfout stoort even hard in een post als op uw website.
Laat u uw copywriting aan professionals over? Doe dan hetzelfde voor de teksten op uw sociale media.
Wees authentiek
En oh ja, gebruik niet klakkeloos dezelfde tekst voor de verschillende sociale netwerken. Op LinkedIn gaat het er nét iets formeler aan toe dan op Facebook. Al betekent dat niet dat u uw eigenheid moet loochenen - integendeel.
Anderzijds: verkoop uw ziel ook niet aan de duivel: hip taalgebruik bij een maatpak? Dan spoelt u uw bedrijfsimago door, samen met uw authenticiteit.