Interne communicatie
Uw nummer 1-klanten? Uw werknemers. Gun hen dezelfde vipbehandeling als uw eindklanten door uw interne communicatie te verbeteren. Geen tijd? Moeilijk? Vraag het aan uw externe tekstschrijver.
Interne communicatie verbeteren
= extern imago versterken
Uw belangrijkste klanten? Dat zijn uw werknemers. Want zij zijn uw bedrijfsambassadeurs.
Uw werknemers zijn uw bedrijfsambassadeurs.
Communiceert u helder en motiverend met hen? Dan nemen zij die aanpak onbewust over. Door uw interne communicatie te verbeteren, draagt u bij tot een krachtiger imago voor uw bedrijf.
Waarom wordt de interne bedrijfscommunicatie dan vaak zo stiefmoederlijk behandeld? Wij hebben geen idee. Maar wél de oplossing!
Laat ons uw interne communicatie boosten
Interne communicatie verbeteren?
Geef ze uit handen
Het lijkt een contradictie: uw interne communicatie verbeteren door ze in handen te geven van een externe copywriter.
Zelfs goed nieuws kan demotiveren, als u het slecht brengt.
Maar dat is het net niet. Want hij kan afstand nemen. In de huid kruipen van uw werknemers om in te schatten hoe uw boodschap bij hen overkomt. Want zelfs goed nieuws kan demotiveren als u het slecht brengt.
Interne communicatie verbeteren?
'Verkoop' managementbeslissingen
Interne communicatie draait vaak rond strategische of tactische managementbeslissingen, die moeten worden uitgevoerd.
Helaas leggen uw medewerkers ze vaak naast zich neer. En schieten ze over de hoofden heen, waardoor ú op een muur van onbegrip stuit.
Uw communicatieprofessionals
Laat er geen misverstand over bestaan: alleen u bepaalt wát er wordt gecommuniceerd.
Wij zorgen ervoor dat uw interne communicatie met de juiste woorden gebeurt:
- Uw (gedrukte) personeelsblad of e-personeelsbericht lééft.
- Uw intranet gonst van de activiteit.
- Uw employee benefits package spreekt in 'mensentaal'.
- Uw interne memo's verhelderen (lees ook deze tip over onderwerpregels).