Baseline, tagline, pay-off bedenken
U weet waarvoor uw bedrijf staat. Maar dat in één zin samenvatten? Fioe. Beschrijf daarom uw organisatie in geuren en kleuren aan Schrijf.be. Dan distilleren wij haar essentie tot de Chanel N°5 onder de baselines.
Wat is een baseline, tagline of pay-off?
Een baseline, tagline of pay-off vat uw bedrijf, USP en doelgroep in één spitse kernzin samen. Franstaligen verkiezen overigens het woord 'signature'.
Baseline of slogan?
Het verschil tussen een baseline en een slogan?
Een slogan gaat mee voor de duur van de campagne. Een baseline kleeft aan uw bedrijf.
- Een slogan of slagzin bedenkt u voor een specifieke actie. Hij gaat dus maar mee voor de duur van de campagne.
- Uw baseline blijft aan uw bedrijf kleven, ook nadat uw reclamecampagne ervan los is gekomen.
Zorg er daarom voor dat hij niet trendgevoelig of té actueel is. En dat hij niet alleen het huidige karakter van uw bedrijf versterkt, maar ook uw toekomstvisie weerspiegelt.
Pay-off-voorbeelden
- Just do it (Nike)
- Think different (Apple)
- Red Bull geeft je vleugels (Red Bull)
- U krijgt uw zin (Schrijf.be)
Wij bedenken uw baseline
Een excellente baseline legt de link naar uw onderneming ... zelfs wanneer hij los van uw logo verschijnt. In het ideale geval leidt hij zelfs een eigen leven. En duikt hij als oneliner op in de dagelijkse gesprekken van uw doelgroep.
Uw baseline of pay-off? Dat is dus:
- het zinnetje dat uw logo perfect aanvult
- het laatste zinnetje dat u leest in een tv-spot
- het laatste zinnetje dat u hoort in een radiospot
Kortom: een goede baseline is het ... einde, maar legt de basis voor de doorstart.
Want de copywriters die uw baseline bedenken, zorgen ervoor dat uw bedrijf zich in het geheugen van uw doelgroep grift.
Uit uw informatielawine beitelen wij alle overbodige woorden weg.
Laat ons uw tagline bedenken
Brief ons over uw onderneming, uw USP, uw visie en strategie. Uit die informatielawine beitelen wij alle overbodige woorden weg. Zodat u een pareltje van een baseline overhoudt.
Waarom betálen voor uw pay-off?
Eén regel, een paar eenvoudige woorden: waarom zou u daarvoor betalen? Wel, omdat uw héle bedrijfsvisie erin gebald zit. En elk woord exact op zijn plaats staat, strijdklaar: met de pijlen gericht op uw (potentiële) klanten.
Bovendien moet iedereen in uw bedrijf zich achter uw tagline kunnen scharen. Want zij worden er voortdurend mee geconfronteerd: in advertenties en e-mails, op uw website ...
Daarom speelt Schrijf.be graag een partijtje mentale tafeltennis met u.
Hoe bedenken wij uw baseline?
Onze copywriters vinden uw baseline in 4 stappen:
- U brieft ons over uw bedrijf of organisatie.
- Wij stellen een eerste reeks baselines voor.
- U stuurt bij indien nodig.
- Wij stellen een tweede reeks baselines voor.
U moet volledig achter uw baseline staan.
Wat kost een baseline?
U betaalt 450 euro tot en met fase 4. Wilt u daarna toch nog verder blijven zoeken? Dan maken we een bijkomende offerte.
Neem contact met ons op voor meer informatie.
Of leg ons uw (idee voor een) baseline voor. Dan krijgt u van ons een eerlijke evaluatie op basis van onze strenge, maar rechtvaardige criteria.