Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Baseline, tagline, pay-off bedenken

U weet waarvoor uw bedrijf staat. Maar dat in één zin samenvatten? Fioe. Beschrijf daarom uw organisatie in geuren en kleuren aan Schrijf.be. Dan distilleren wij haar essentie tot de Chanel N°5 onder de baselines.

baseline tagline payoff bedenken

Wat is een baseline, tagline of pay-off?

Een baseline, tagline of pay-off vat uw bedrijf, USP en doelgroep in één spitse kernzin samen. Franstaligen verkiezen overigens het woord 'signature'. 

Baseline of slogan?

Het verschil tussen een baseline en een slogan?

Een slogan gaat mee voor de duur van de campagne. Een baseline kleeft aan uw bedrijf.

  • Een slogan of slagzin bedenkt u voor een specifieke actie. Hij gaat dus maar mee voor de duur van de campagne.
  • Uw baseline blijft aan uw bedrijf kleven, ook nadat uw reclamecampagne ervan los is gekomen.
    Zorg er daarom voor dat hij niet trendgevoelig of té actueel is. En dat hij niet alleen het huidige karakter van uw bedrijf versterkt, maar ook uw toekomstvisie weerspiegelt. 

Pay-off-voorbeelden

  • schrijf-ukrijgtuwzin.pngJust do it (Nike)
  • Think different (Apple)
  • Red Bull geeft je vleugels (Red Bull)
  • U krijgt uw zin (Schrijf.be)

Wij bedenken uw baseline

Een excellente baseline legt de link naar uw onderneming ... zelfs wanneer hij los van uw logo verschijnt. In het ideale geval leidt hij zelfs een eigen leven. En duikt hij als oneliner op in de dagelijkse gesprekken van uw doelgroep. 

Uw baseline of pay-off? Dat is dus:

  • het zinnetje dat uw logo perfect aanvult
  • het laatste zinnetje dat u leest in een tv-spot
  • het laatste zinnetje dat u hoort in een radiospot

Kortom: een goede baseline is het ... einde, maar legt de basis voor de doorstart.

Want de copywriters die uw baseline bedenken, zorgen ervoor dat uw bedrijf zich in het geheugen van uw doelgroep grift. 

Uit uw informatielawine beitelen wij alle overbodige woorden weg.

Laat ons uw tagline bedenken

Brief ons over uw onderneming, uw USP, uw visie en strategie. Uit die informatielawine beitelen wij alle overbodige woorden weg. Zodat u een pareltje van een baseline overhoudt.

Vraag uw gratis offerte

Waarom betálen voor uw pay-off?

Eén regel, een paar eenvoudige woorden: waarom zou u daarvoor betalen? Wel, omdat uw héle bedrijfsvisie erin gebald zit. En elk woord exact op zijn plaats staat, strijdklaar: met de pijlen gericht op uw (potentiële) klanten.

Bovendien moet iedereen in uw bedrijf zich achter uw tagline kunnen scharen. Want zij worden er voortdurend mee geconfronteerd: in advertenties en e-mails, op uw website ...

Daarom speelt Schrijf.be graag een partijtje mentale tafeltennis met u.

Hoe bedenken wij uw baseline?

Onze copywriters vinden uw baseline in 4 stappen:

  1. U brieft ons over uw bedrijf of organisatie.
  2. Wij stellen een eerste reeks baselines voor.
  3. U stuurt bij indien nodig.
  4. Wij stellen een tweede reeks baselines voor.

U moet volledig achter uw baseline staan.

Wat kost een baseline?

U betaalt 450 euro tot en met fase 4. Wilt u daarna toch nog verder blijven zoeken? Dan maken we een bijkomende offerte.
Neem contact met ons op voor meer informatie

Of leg ons uw (idee voor een) baseline voor. Dan krijgt u van ons een eerlijke evaluatie op basis van onze strenge, maar rechtvaardige criteria.

Vraag nu uw baseline

Meer weten?

Raad het rijmpje
Water met een beresterke USP
Een baseline bedenken: kinderspel of zware arbeid?
50+ voorbeelden van baselines (pay-offs)

Laat u inspireren door de pay-offs hieronder. En vraag u af: hoe komt het dat ik bij sommige baselines een merk kan kleven, en bij andere niet?

Lees verder

Zeg het met uw bedrijfsnaam
Zo schrijft u een goede pay-off (baseline)

Een goede pay-off schrijven? Dat doet u al in vijf stappen:

  1. Kies een pay-off die zegt wat u doet.
  2. Zorg ervoor dat uw pay-off niet inwisselbaar is met die van uw concurrenten.
  3. Spreek de taal van uw doelgroep.
  4. Vermeld waarin u zich onderscheidt.
  5. Hou het bij één idee.

Lees verder

Wat klanten zeggen

Super! Ik ben echt enthousiast over de teksten. Ze klinken heel fris en met de juiste toon. Ik heb zelfs geen opmerkingen, ze mogen rechtstreeks hertaald worden.

Hanne Leus

Tevreden klanten aan het woord