Zoekwoordenonderzoek
Zoekwoordenonderzoek maakt of kraakt uw Google-succes. Daarom bepalen de SEO-copywriters van Schrijf.be uw zoekwoorden met een stappenplan voor ‘keyword research’ dat zijn sporen verdiende.
Zoekwoordenonderzoek = SEO-Achilleshiel
De achilleshiel van uw SEO-webtekst? Uw trefwoordengroep. Want mikt u op een zwak zoekwoord? Dan lokt u géén bezoekers naar uw webpagina. Of de verkeerde.
Vermijd dat rampscenario: met een doordacht tzoekwoordenonderzoek.
Stappenplan ‘SEO-zoekwoordonderzoek’
Schrijf.be volgt zijn beproefde methode voor uw trefwoordenonderzoek. Die het trouwens graag deelt in zijn handleiding ‘Handleiding SEO-trefwoordonderzoek’ (pdf).
- Eerst maakt u kennis met de drie pijlers van de ultieme trefwoordengroep.
- Dan ontdekt u tien manieren om zoekwoordideeën te verzamelen.
- De laatste stap? Uw trefwoorden vergelijken en knopen doorhakken.
Zoekwoorden zijn dood, leve zoekwoorden!
Las u over ‘het einde van de zoekwoorden’ voor SEO?
Dat is maar de halve waarheid. Ja, Google gaat slimmer om met synoniemen, afgeleiden en verwante begrippen.
Maar gooit u daarom uw focus op ‘één trefwoordengroep per pagina’ uit het raam? Nee, u vult die aan met aandacht voor verwante termen. Dat doet een (goede!) copywriter trouwens spontaan voor de leesvriendelijkheid van uw tekst.
Snel en slim trefwoordenonderzoek
De SEO-copywriters van Schrijf.be voeren uw trefwoordenonderzoek uit. Handig, want zij hebben keyword research al een decennium in de vingers. Dat betekent: snelle analyses en onderbouwde keuzes. En een vliegende start van uw SEO-copywriting!