Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(47) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_wit"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(42) "Maak uw teksten leesbaarder met: witruimte"
  ["type"]=>
  string(7) "article"
  ["url"]=>
  string(47) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_wit"
  ["image"]=>
  string(50) "https://schrijf.be/images/blog/witruimte-tekst.jpg"
  ["description"]=>
  string(94) "Teksten met genoeg witruimte? Die zijn duidelijker voor uw lezer. En daarom ook overtuigender."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Witruimte in uw tekst werkt

Kies voor witruimte in uw teksten. Ze zijn duidelijk. En doenbaar. Dat werkt voor uw lezer. 

Minder is meer

witruimte tekstZorg ervoor dat uw woorden worden gelezen. Gebruik er weinig, of laat ze baden in witruimte. Waarom? Omdat tekstblokken uw lezer afschrikken. Ononderbroken tekst leest hij niet.

Dat is een feit.

Schreef u een tekst? Tel de lijntjes van de alinea's. Zijn het er vijf of meer? Knip dan de alinea in twee. En plak er een subtiteltje boven dat er 'reclame' voor maakt.

Werkt altijd.

Soms hebt u zelfs geen alinea nodig. En volstaat één zinnetje of één woord. Zonder werkwoord. Denk maar aan de headline van een mailing.

Een maker van inbraakwerende en warmte-isolerende ramen legde ons een mailing als test voor. De headline: "Ontdek nu hoe u kunt besparen op uw energiefactuur en op welke manier u het ongewenste bezoekers zo moeilijk mogelijk maakt!" De Schrijf.be-versie werd: "Warmte binnen, inbrekers buiten".

Eenvoud siert.

Doe het in een rapport, een webtekst of een mailing. Kristalliseer een alinea in twee woorden en plaats er een blanco lijn boven en onder. Maak die enkele woorden positief en krachtig, en uw lezer leest de alinea die erop volgt.
Vraag maar aan excellente sprekers die hun publiek gijzelen. Hoe? Door een messcherp geplaatst woord te laten volgen door … even niets.

Succes verzekerd.

Injecteer witruimte in uw tekst

Probeer het vandaag nog. Spring een keertje uit de band in uw eerstvolgende e-mail. Schrijf een alinea van twee woorden. Of oefen eerst met zinnetjes van één woord.

Moeilijk?

Nee, de vorige zin telde maar één woord.

Doen, dus!