Persbericht schrijven
In de media-spotlights staan? Geen kinderspel. Want journalisten worden gebombardeerd met persberichten. Wanneer ze het uwe eruit plukken? Eenvoudig: als dat biedt wat zij verwachten - naar inhoud en vorm.
Persbericht versturen?
Het gerucht gaat dat persberichten niet zouden werken.
Het gerucht is fout.
Eén opgepikt persbericht = duizenden nieuwe prospects
Persberichten stuwen uw omzet wel hoger ... als ze goed zijn geschreven. En als uw persbericht de krant haalt, bereikt u in één klap duizenden nieuwe potentiële klanten.
Hoe een goed persbericht schrijven?
Zoekt u een persbericht dat níét linea recta in de prullenmand wordt gekeild? Onthoud dan het volgende:
- Een persbericht is geen roman. Hou het kort.
- Een persbericht is geen advertentie. Blijf bij 'facts & figures'.
- Een persbericht is geen brief naar uw klanten. Schrijf voor de 'klanten' van de journalist.
- Een persbericht is geen doolhof. Geef structuur met korte alinea's en subtitels.
- Een persbericht is geen opdracht. Vergemakkelijk de lezing door interpretatie van de cijfers.
Dé 4 tips voor een goed persbericht
Persbericht voor een nieuw product
Stuurt u een persbericht voor een 'nieuw' product?
- Schuif de journalist meteen de werkelijke nieuwswaarde voor: in de kopregel.
- Maak het hem gemakkelijk om een artikel met 'knip en plak' samen te stellen.
- Gebruik korte citaten. Eén daarvan verwerkt hij als quote in een streamer om zijn lezers bij het nekvel te grijpen.
Wij schrijven uw persberichten
Persberichten? Zij hebben geen geheimen meer voor Schrijf.be.
Bekijk enkele realisaties en getuigenissen en en vraag de prijs van uw persbericht.