Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Persbericht schrijven

In de media-spotlights staan? Geen kinderspel. Want journalisten worden gebombardeerd met persberichten. Wanneer ze het uwe eruit plukken? Eenvoudig: als dat biedt wat zij verwachten - naar inhoud en vorm.

persbericht schrijven

Persbericht versturen?

Het gerucht gaat dat persberichten niet zouden werken.
Het gerucht is fout.

Eén opgepikt persbericht = duizenden nieuwe prospects

Persberichten stuwen uw omzet wel hoger ... als ze goed zijn geschreven. En als uw persbericht de krant haalt, bereikt u in één klap duizenden nieuwe potentiële klanten.

Hoe een goed persbericht schrijven?

Zoekt u een persbericht dat níét linea recta in de prullenmand wordt gekeild? Onthoud dan het volgende:

  • Een persbericht is geen roman. Hou het kort.
  • Een persbericht is geen advertentie. Blijf bij 'facts & figures'.
  • Een persbericht is geen brief naar uw klanten. Schrijf voor de 'klanten' van de journalist.
  • Een persbericht is geen doolhof. Geef structuur met korte alinea's en subtitels.
  • Een persbericht is geen opdracht. Vergemakkelijk de lezing door interpretatie van de cijfers.

Dé 4 tips voor een goed persbericht

Persbericht voor een nieuw product

Stuurt u een persbericht voor een 'nieuw' product?

  1. Schuif de journalist meteen de werkelijke nieuwswaarde voor: in de kopregel.
  2. Maak het hem gemakkelijk om een artikel met 'knip en plak' samen te stellen.
  3. Gebruik korte citaten. Eén daarvan verwerkt hij als quote in een streamer om zijn lezers bij het nekvel te grijpen.

Wij schrijven uw persberichten

Persberichten? Zij hebben geen geheimen meer voor Schrijf.be.

Bekijk enkele realisaties en  getuigenissen en en vraag de prijs van uw persbericht.

  

Hoeveel kost mijn persbericht?

Meer weten?

Dé 5 tips voor uw persbericht

Wilt u een persbericht schrijven? Volg dan deze regels:

  1. Bundel uw informatie op maximum één A4.
  2. Verwen de journalist met knip-en-plak tekstbrokken en quotes.
  3. Begin het artikel met de kern van uw boodschap.
  4. Wees objectief. Maak er geen promopraatje van.
  5. Schrijf correct. Taalfouten killen uw bedrijfsimago. 

Lees verder

Pr omarmt contentmarketing

Contentmarketing lijkt pr uit het veld te slaan. Maar niets is minder waar. Verzoen contentmarketing met pr in een overkoepelende contentstrategie. Stel gezamenlijke plannen en richtlijnen op, creëer een duidelijk doelpubliek en analyseer élke actie.

Lees verder

Wat klanten zeggen

Waauw. Zoals in: waauw. Héél knap doordacht redactiewerk. Petje en zelfs valse pruik af.

Cédric Raskin