Uw nieuwsbrief maken
Uw klanten aan u vastkleven, prospects ronselen én uw bedrijfsimago opkrikken? Uw nieuwsbrief (newsletter) doet het allemaal. Wel, toch als hij biedt wat uw lezer verwacht. Anders raakt u ze alle drie net kwijt: klanten, prospects en bedrijfsimago ...
Uw digitale nieuwsbrief
Proficiat! U hebt uw klanten en prospects zover gekregen dat ze zich inschrijven op uw digitale nieuwsbrief.
Prospects en klanten: snel ingeschreven, nog sneller weer kwijt.
Tijd om op uw lauweren te rusten?
Mooi niet. Want voor u het weet, bent u hen ook weer kwijt: de uitschrijflink loert om de hoek.
Newsletter maken? Bloed, zweet en tranen
Uw eigen newsletter - zelfgeschreven? Uw enthousiasme kent geen grenzen!
Tenminste, zo lijkt het. Want zijn de eerste nummers de deur uit? Dan wordt schrijven een verplichting. En de lezer van uw elektronische nieuwsbrief mérkt dat. Uw imago krijgt een deuk: net het omgekeerde van wat u wilde bereiken.😟
Laat uw nieuwsbrief door een externe partij onder de loep nemen:
- Hebt u een grote organisatie en knutselt u een mozaïek ineen van introtekstjes en hyperlinks? Mét landingspagina’s?
- Of werkt u in een kmo en spit u één thema uit, zoals Schrijf.be het doet? Vraag ons om raad.
Schrijf.be voor uw nieuwsbrief-copywriting
Wilt u met elke e-nieuwsbrief in de roos schieten?
Uw klanten en prospects keer op keer inpalmen?
Zet dan onze copywriters aan het werk. En reken maand na maand op een digitale nieuwsbrief met een:
- krachtige inhoud, die uw lezers verwachten
- snedige schrijfstijl, waardoor uw prospects blijven lezen - en bestellen
- glasheldere vorm, die uw bedrijf en uw lezers als gegoten zit
U hoeft ons niet op ons woord te geloven, hoor.
Neem gewoon een duik in ons nieuwsbriefarchief. Verschijnt er een glimlach rond uw lippen? Denkt u: dit wil ik ook? Geef ons dan een seintje.
Observeer uzelf wanneer u een nieuwsbrief krijgt
Wordt uw mailbox ook overspoeld? Krijgt u de ene nieuwsbrief na de andere? Zonder onderwerpregels die u bij uw nekvel grijpen?
Dan hebt u prima materiaal in handen om te weten hoe u uw newsletter ... niet schrijft.
Laat uw e-nieuwsbrief boven de massa uitstijgen
Laat dus uw e-nieuwsbrief boven de grijze massa uitsstijgen. Win de aandacht van de lezer. En scoor.
Uw newsletter schept vertrouwen
Een newsletter is hét medium om te tonen dat ú de expert bent op wie uw lezers wachten. Uw e-nieuwsbrief legt uw klanten en prospects in de watten met:
- gratis tips die er toe doen
- tekenende verhalen van op de werkvloer
- hartverwarmende getuigenissen van klanten
- uitzonderlijke aanbiedingen
Een newsletter vergroot maand na maand het vertrouwen van uw prospect.
Uw newsletter bouwt nummer na nummer aan het vertrouwen dat uw klant of prospect in u heeft. En werkt eerlijke schaamte in de hand. Zo bekeert uw e-nieuwsbrief uw lauwe prospect geleidelijk tot warme klant.
Onderschat uw nieuwsbrief nooit
Een e-nieuwsbrief schrijven en versturen? Goedkoop, maar níét gemakkelijk.
Want weet u eindelijk wat u gaat vertellen? Dan begint het echte werk pas: hoe doet u dat? Ga in de schoenen van uw lezer staan. En vraag u af wat hij in uw e-nieuwsbrief wil lezen. Hak die inhoud dan tot hapklare brokjes en kruid hem met calls to action, doorlees-hyperlinks en onweerstaanbare titels.
Nieuwsbrief: maak promotie in het kwadraat
Een geslaagde elektronische nieuwsbrief ronselt warme prospects én krikt uw bedrijfsimago op. Maar nog veel beter: uw lezers sturen hem door naar collega’s en vrienden. Gevolg: nog meer abonnees en potentiële klanten. Bovendien trechtert uw nieuwsbrief uw prospects naar uw website. En dan wordt de stap naar aankoop wel héél klein.