Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_hoegaathet"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_hoegaathet"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Tekstvarianten

Bekijk uw teksten af en toe met een andere bril. Probeer eens een ongewoon verkoopsteksttype voor het web, zoals een interview, discussie of brief. Verras uw lezers aangenaam. Dan zullen zij dat ook met u doen. 

Word het zonnetje van het web: praat met uw lezers.

Hoe gaat het met u?

Webteksten die vibreren

De modale webtekst is saai omdat hij altijd hetzelfde formaat gebruikt. Breng eens een zonnetje onder de mensen! Presenteer uw informatie op een manier die aanspreekt. Zoals de titel hierboven.

Schrijven voor het web: vraag en antwoord

  • Begin de alinea met een vraag en laat het antwoord volgen.
  • FAQ (frequently asked questions)
    U herkauwt de belangrijkste info in 'vraag en antwoord'-vorm. Surfers zijn er dol op.

Schrijven voor het web: interview

  • Een variant op 'vraag en antwoord'.
  • U komt tegemoet aan de ingeboren menselijke nieuwsgierigheid om de mening van anderen te kennen. Uw tekst krijgt ook meer geloofwaardigheid, zeker als er een foto bijstaat van de geïnterviewde.
  • Of laat de droge 'Bedrijfsvisie en -missie' tot de verbeelding spreken uit de mond van de bedrijfsleider.

Schrijven voor het web: discussie

  • Nog een variant op 'vraag en antwoord'.
  • Simuleer een verkoopgesprek. U zet zo de voordelen van uw product in het zonnetje en ontkracht vooroordelen.

Schrijven voor het web: brief

  • De persoonlijke touch.
  • U richt u tot de lezer in de vorm van een brief.
    Een consument vertelt waarom hij uw product koos. Welke ervaring hij ermee heeft. Hoe een klein probleem snel telefonisch werd opgelost.

Schrijven voor het web: verras uw lezer

Maak uw 'platte' tekst levendig en vang de aandacht van de surfer.
Schrijf.be leeft van schrijven voor het web. Gebruik onze kennis in uw voordeel.