Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Contentmarketing

Met contentmarketing maakt u van prospects geleidelijk aan klanten door ze te helpen. Met kennis en kunde in uw vakgebied. Zodat zij u waarderen en u daarvoor belonen. Ontdek hoe u leert ... fluisteren hoe goed u wel bent.

Koopt u gemakkelijk van een wildvreemde?

Uw prospect ook niet. Hij moet u eerst vertrouwen, onder de indruk zijn van uw hulpvaardigheid, van uw meerwaarde. Daarvoor zorgt contentmarketing.

Contentmarketing is het strategisch creëren en delen van informatie met meerwaarde om prospects of klanten indirect warm te maken of te houden voor uw producten of diensten.

Uw prospect moet u eerst vertrouwen, onder de indruk zijn van uw meerwaarde.

Contentmarketing fluistert

  • Klassieke marketing schreeuwt het van de reclamedaken: "Mijn product is het beste. Koop het - nú." U sluit de deal met excellente copywriting.
  • Contentmarketing fluistert uw prospect het antwoord in op de vragen waarmee hij worstelt. Hij leert u waarderen voor de kennis en kunde die u deelt. Niet over uw producten of diensten, wel over uw vakgebied. U verovert eerst het hart van uw prospect, dan pas zijn portemonnee.

Uw contentmarketing door Schrijf.be

Waarom u haast niet zonder Schrijf.be kunt voor uw contentmarketing?

Omdat ú gedreven bent door verkoop. Te veel weet over uw producten of diensten. En uw kennis door de strot van uw prospect duwt, die ... afhaakt.

Contentmarketing draait net om het tegenovergestelde. Geen push, wel pull:

  • Uw prospect zoekt naar antwoorden op zijn vragen of problemen.
  • U zorgt ervoor dat hij bij u terechtkomt met SEO en socialmediamarketing.
  • U biedt hem een afdoend antwoord – helder en volledig.
  • U schotelt hem andere interessante content voor.
  • Uw prospect gaat vroeg of laat zélf over tot aankoop. Of wordt alvast uw merkambassadeur.

Laat ook uw content voor u werken: contacteer ons

Contentmarketing in 6 stappen

  1. Mind switch. Zet uw petje van verkoper af. Uw enige doel? 'Koude prospects' helpen en inspireren.
  2. Doelstelling. Bepaal in uw contentstrategie wat u bij wie wilt bereiken: naamsbekendheid, prospectie, thought leadership, imagebuilding? 
  3. Tools. Graai in de contentideeënbus. Kies voor tips, handleidingen, reviews, overzichtsartikels, content curation, content aggregation, lijstjes, opiniepeilingen – noem maar op.
  4. Creatie. Maak content met toegevoegde waarde. Via spectaculair goede contentwriting van SEO-landingspagina's met tips, nieuwsbrieven, blogartikels en white papers. Of productie van infographics, audio of video.
  5. Verspreiding. Deel uw content zo breed mogelijk, aangepast aan de inhoud van elk kanaal: socialmediakanalen, gastblogs, evenementen, enz. Kijk maanden vooruit met een gedegen contentplanning, zodat de bron nooit droog valt.
  6. Interactie. Reacties op uw blog of socialmediaposts? Reageer meteen met extra hulp. Geef niet toe aan uw reflex om uw producten of diensten ter sprake te brengen.

Zet uw petje van verkoper af.

Conversie. Het uiteindelijke doel van contentmarketing? Prospects converteren in klanten, natuurlijk. Maar ban dat nog even uit uw hoofd. Of u werkt er onvermijdelijk naartoe. En dan doorbreekt u net de magie van contentmarketing. Uw prospect haakt af als u zich te snel van adviseur tot verkoper ontpopt.

> Uw contentwriting
> Uw contentplanning

Wat klanten zeggen

Het persbericht was zeer goed. Er zat een leuke schwung in. Zeker de manier waarop je onze specifieke manier van werken verwoordt. Ik zou het zelf niet kunnen, dus money well spent.

Jonathan Bolle

Tevreden partners

Expert in vervlaamsen
Doorzettingsvermogen en creatieve input
Eerdere samenwerking opende deuren
Sodexo en Schrijf.be: een klinkend partnerschap
Je krijgt altijd sterke teksten
Wat er nog beter kon? Niets.
De tekst verwoordt precies wat wij willen zeggen
Geen blindelingse eindredactie
Ik ga met een gerust hart slapen
De inbegrepen correctieronde vind ik een hele geruststelling
We klimmen een onlinetrap hoger
Niemand nog een excuus voor slechte teksten
Nooit een letterlijke vertaling!
Teksten van de bovenste plank
Wil je echt goede teksten?  Dan moet je hier zijn.
Winning team
Ik bestelde te laat, en toch was mijn tekst op tijd klaar!
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Meteen op dezelfde golflengte
De deadline was heel nipt. Toch kregen we alle teksten op tijd.