Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Memo of nota schrijven

Het doel van uw memo? Actie. Zo snel mogelijk. Zadel uw lezer dus niet op met een encyclopedie.
Verlies ook zelf geen tijd: laat Schrijf.be uw memo herschrijven. Dan leest hij als een roman, en werkt hij als een to-dolijst.

memo schrijven nota opstellen

Memo schrijven: de knoop in uw zakdoek

Waarom legt u een knoop in uw zakdoek? Om iets stevig in uw geheugen te knopen, zodat u het niet vergeet. Een memo heeft meestal hetzelfde doel: iedereen kort aan de gemaakte afspraken herinneren.

U verstuurt een memo dus vaak net na een vergadering.
Maar zet het communicatiemiddel ook in om belangrijke, nieuwe informatie te verspreiden. Zoals: 

  • beleidswijzigingen
  • interne mededelingen
  • herschikkingen binnen uw organisatie

De ideale memo:

  • 'betonneert' gemaakte afspraken
  • vermijdt misverstanden of verkeerde interpretaties
  • motiveert en zet aan tot actie

Memo opstellen? Hulp!

De ideale memo is kort en to the point.

Een kolfje naar de hand van uw copywriter – een meester in de haute cuisine.
Hij kruidt de korte tekst met rake bewoordingen, duidelijk taalgebruik en pittige call to action.

Notitie schrijven: lust of last?

Een memo in uw postvak of uw e-mailinbox? Dat betekent vast niet veel goeds

Gek toch dat memo's hetzelfde effect hebben als een aangetekende zending: run & hide. Geen wonder dus dat ze niet populair zijn en slecht gelezen worden.

Hoewel ... 'Slecht gelezen' betekent meestal gewoonweg: 'slecht geschreven'.
 

Huur een Schrijf.be-pen

Engelse of Franse notitie schrijven

Een memo in het Frans of in het Engels?

Schrijf.be zorgt ervoor dat uw boodschap in de hoofden van uw anderstalige collega’s blijft hangen. Onze native writers hertalen uw nota alsof ze oorspronkelijk in hun moedertaal werd geschreven.

Laat uw memo, nota of notitie schrijven

U weet wat u wilt zeggen, maar krijgt het niet ineen memo gepropt? Bespaar uzelf al die frustrerende schrijfuren. Zorg voor een nota die:

  • samenvat
  • informeert
  • overtuigt

Leg de essentie van uw boodschap voor aan Schrijf.be. En laat onze copywriter uw notitie (her)schrijven.

 

Láát uw memo (her)schrijven

Meer weten?

Interne communicatie bij DELA: interview
"Mijn deur staat altijd voor je open"
Zeg het met uw bedrijfsnaam
Een bedrijfsvisie schrijven: hoe begint u eraan?
Wilt u een ijzersterk bedrijfsimago? Begin dan bij het begin en schrijf een heldere visie uit. Weet waarvoor uw bedrijf staat. En zorg ervoor dat uw medewerkers die waarden uitdragen. Wij zetten u alvast op weg.

Lees verder

Hoe schrijft u overtuigende e-mails?

Waarom reageert ú niet op e-mails? Omdat u niet graag leest, of omdat u niet meteen begrijpt wat er staat. Omdat u niet inziet hoe u er beter van wordt, of omdat u niet weet wat de afzender van u verwacht.
Neem dus die hordes voor uw lezer weg wanneer u zelf een e-mail schrijft.

Lees verder

Intranettips: de checklist

Heel wat organisaties kiezen resoluut voor intranet. Bent u er ook klaar voor? Deze checklist lijst op waaraan u zoal moet denken. Pen in de hand en afvinken maar!

Lees verder

Wat maakt u uniek?

Een USP of 'Unique Selling Proposition' (of 'Unique Selling Point') is hét verkoopargument waarmee u potentiële klanten ervan overtuigt dat u hen beter helpt dan de concurrentie. Dat doet u niet met een producteigenschap. Wél met een uniek klantenvoordeel.

Lees verder

Weg met misverstanden!

Bedrijfscommunicatie. U denkt bij het woord vast voornamelijk aan telefoneren en mailen met uw klanten. Of aan brieven, speeches of brochures. Maar ook binnen uw bedrijf is communicatie van het grootste belang.

Lees verder

Wat klanten zeggen

Bedankt voor deze kwaliteitsvolle en grondige hertaling.

Lien Keulemans

Tevreden klanten aan het woord