Whitepaper als marketinginstrument
Een whitepaper verkoopt níét. En toch is het uw marketingsnelweg naar overtuigde pospects. Want uw bewijst uw expertise, lokt prospects, en wint tijd.
Stel: u wilt uw tuin aanleggen.
U vindt een brochure vol meesterlijke tips van een tuinman. Handig! U gaat opgewekt zelf aan de slag. Tot u tijd tekortkomt, of merkt dat u het juiste gereedschap mist. Wie belt u dan? Die tuinman met de tips, natuurlijk!
Deel uw expertise en geef uw concurrenten het nakijken
De truc van de whitepaper
Gebruik de truc van de tuinman en deel uw kennis in een whitepaper. Zo oogst u naamsbekendheid, klanten én tijd. Want u:
- bewijst uw expertise
- blijft top of mind bij uw prospects
- hoeft niet alles altijd opnieuw uit te leggen
1. Met een whitepaper bewijst u uw expertise
Niemand kent uw sector zo goed als uzelf … en uw concurrenten. Deel die expertise en laat zo die concurrenten achter u.
Want bij wie zou ú kopen? Een onbekende, of iemand van wie u weet dat het een expert is? Whitepapers staan bekend als betrouwbare informatiebronnen. En dat straalt af op hun uitgever: u dus.
En is een whitepaper niet gebruikelijk in uw sector? Reden te meer om het te doen!
2. Met een whitepaper blijft u top of mind
Met een sterke whitepaper is marketing een eitje. Want uw lezers zijn u dankbaar voor de informatie, worden nieuwsgierig naar meer én delen uw whitepaper met kennissen en familie. Zo raakt uw naam verspreid op een manier waarvan iedere ondernemer droomt: mond-tot-mondreclame.
Uw lezers zijn u dankbaar voor de informatie en delen uw whitepaper.
3. Met een whitepaper wint u tijd
Met uw whitepaper hebt u er een nieuw verkoopinstrument bij. Neem hem mee op klantenbezoek, steek hem als bijlage bij offertes, deel hem op uw website en social media. Zo wint u tijd, omdat u niet alles van het begin tot het einde hoeft uit te leggen: uw whitepaper spreekt voor zich.
Een ijzersterk voorbeeld?
Whitepaper over het effect van schrijffauten
De kracht van de whitepaper
Een whitepaper is een krachtig document. Als ... hij goed in elkaar zit.
Hebt u tonnen expertise in uw vakgevied, maar weet u niet hoe u dat op papier krijgt?
Laat het dan aan ons over. Want schrijven is toevallig onze expertise ...