Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(59) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_verknaluwtekst1"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(59) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_verknaluwtekst1"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

De mist in

Als u té goed gaat schrijven, hebben wij een probleem. Tijd dus om u wat op het foute pad te zetten. Met tips waarmee u uw tekst keer op keer verknalt. Go!

Verknal uw tekst! Tips om een slechte tekst te schrijven.

Verknal uw tekst inhoudelijk

Doen! (not)

U bent tevreden met de Schrijf.be-nieuwsbrief (archief). Dat blijkt elke maand uit de vele enthousiaste reacties. Net daarom maken wij ons ook zorgen: wat als u nu eens té goed gaat schrijven?!

Daarom deze tips waarmee uw commerciële tekst gegarandeerd inhoudelijk de mist ingaat.

Toch kunnen we het niet laten ... Als tegengif klikt u op de (rechts uitgelijnde) hyperlinks.

Staar naar uw navel

Spreek vooral over uzelf, úw bedrijf, úw producten, úw diensten. Dan voelt uw prospect zich meteen onbegrepen. Zet dus nooit zijn problemen en verwachtingen centraal. Hij zou nog kunnen denken dat u hém belangrijker vindt dan uzelf.

We are not amused >

Maak vage beloften

Uw lezer is volwassen én gemotiveerd genoeg om zelf uit te vissen hoe hij van uw product beter wordt. Blijf dus vaag. Vertaal een producteigenschap nooit in een klantenvoordeel. En al zeker geen dat antwoord biedt op een concrete, tastbare nood.

Aspirine tegen hoofdpijn >
Nou en? >

Blijf een grijze muis

'Betaalbare en snelle service op maat van uw behoeften': priiiima! Dat bieden al uw concurrenten vast ook. Zo geeft u uw prospects geen reden om ú eruit te pikken. Blijf angstvallig verbergen wat u nu net anders maakt.

Uw USP >

Met deze tips gaat uw tekst gegarandeerd de mist in.

Bewaar afstand

De moderne consument haat persoonlijk contact. Hij wil niet weten wie er zich verschuilt achter uw grijze bedrijfsmuren. Bewaar die afstand en doorbreek de anonimiteit niet. Kleef geen gezichten op uw bedrijf. En geef tevreden klanten zwijgplicht.

People buy people >
De gezichten van Schrijf.be >
Klanten over Schrijf.be >

Stuur uw prospect wandelen

Slaagt u er, ondanks onze tips, tóch in om uw lezer te overtuigen? Grijp dan uw laatste strohalm. Door uw prospect niet precies te vertellen wat u van hem verwacht. "Reageer – doe het nu – doe het zo"? Schrappen, die handel!

Call to action >