Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

De mist in

Als u té goed gaat schrijven, hebben wij een probleem. Tijd dus om u wat op het foute pad te zetten. Met tips waarmee u uw tekst keer op keer verknalt. Go!

Verknal uw tekst! Tips om een slechte tekst te schrijven.

Verknal uw tekst inhoudelijk

Doen! (not)

U bent tevreden met de Schrijf.be-nieuwsbrief (archief). Dat blijkt elke maand uit de vele enthousiaste reacties. Net daarom maken wij ons ook zorgen: wat als u nu eens té goed gaat schrijven?!

Daarom deze tips waarmee uw commerciële tekst gegarandeerd inhoudelijk de mist ingaat.

Toch kunnen we het niet laten ... Als tegengif klikt u op de (rechts uitgelijnde) hyperlinks.

Staar naar uw navel

Spreek vooral over uzelf, úw bedrijf, úw producten, úw diensten. Dan voelt uw prospect zich meteen onbegrepen. Zet dus nooit zijn problemen en verwachtingen centraal. Hij zou nog kunnen denken dat u hém belangrijker vindt dan uzelf.

We are not amused >

Maak vage beloften

Uw lezer is volwassen én gemotiveerd genoeg om zelf uit te vissen hoe hij van uw product beter wordt. Blijf dus vaag. Vertaal een producteigenschap nooit in een klantenvoordeel. En al zeker geen dat antwoord biedt op een concrete, tastbare nood.

Aspirine tegen hoofdpijn >
Nou en? >

Blijf een grijze muis

'Betaalbare en snelle service op maat van uw behoeften': priiiima! Dat bieden al uw concurrenten vast ook. Zo geeft u uw prospects geen reden om ú eruit te pikken. Blijf angstvallig verbergen wat u nu net anders maakt.

Uw USP >

Met deze tips gaat uw tekst gegarandeerd de mist in.

Bewaar afstand

De moderne consument haat persoonlijk contact. Hij wil niet weten wie er zich verschuilt achter uw grijze bedrijfsmuren. Bewaar die afstand en doorbreek de anonimiteit niet. Kleef geen gezichten op uw bedrijf. En geef tevreden klanten zwijgplicht.

People buy people >
De gezichten van Schrijf.be >
Klanten over Schrijf.be >

Stuur uw prospect wandelen

Slaagt u er, ondanks onze tips, tóch in om uw lezer te overtuigen? Grijp dan uw laatste strohalm. Door uw prospect niet precies te vertellen wat u van hem verwacht. "Reageer – doe het nu – doe het zo"? Schrappen, die handel!

Call to action >


Tevreden klanten

Uitstekend! En die score geef ik zelden
Volbloed taalkunstenaars
Geen blindelingse eindredactie
We klimmen een onlinetrap hoger
De betrouwbare partner die we zochten
Sommige dingen laat je beter over aan experts
Vertalen en herschrijven: dát zochten we
Exact wat ik zocht
Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
Boodschap gesnapt én goed verwoord
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Om van te smullen
Helse job, uitgevoerd met ijzeren discipline
“Storytelling met resultaat”
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Tot zeven keer meer respons
Authentiek voer voor moderne lezers
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
Nooit een letterlijke vertaling!
Mijn perfecte match

Wat klanten zeggen

Even laten weten dat Electrabel heel tevreden was over je tekst!
Het lijkt een onbenullig klein opdrachtje, maar ze waren bijzonder enthousiast.

Miguel Porres
Volta