Testimonial schrijven?
Uw copywriter fikst het.
Krijgt u graag van iemand de bevestiging dat u de juiste keuze maakt? Ja, toch. Uw prospects en klanten ook. Overtuig hen met de juiste woorden: die van uw tevreden klanten - in een testimonial.
Wat is een testimonial (klantgetuigenis)?
Een testimonial is een reclameboodschap waarin een klant getuigt van zijn voorkeur voor uw product of dienst. Want: people buy people."
Testimonials zijn uw ambassadeurs
Uw prospects willen goede raad, voor ze overwegen om bij u te kopen. Uiteraard hebben zij oren naar uw verkoopverhaal. Maar het blijft ook uw ...verkoopverhaal.
Tijd om uw ambassadeurs het woord te geven. Klanten die zo tevreden zijn dat ze erover willen getuigen. In de vorm van een testimonial, citaat of casestudy. Want die trekken uw prospect over de streep.
In testimonials komen mensen aan het woord, die voor dezelfde beslissing als de prospect staan.
Testimonials: mensen kopen mensen
Of u nu verkoopt aan bedrijven of aan particulieren, uiteindelijk neemt een mens de beslissing. Maar vaak kent die u alleen als bedrijf.
Testimonials slaan dan de brug. Want hierin komen ook mensen aan het woord, die voor dezelfde beslissing als de prospect stonden. En uiteindelijk voor ú kozen.
Argumenten die raken? Klantengetuigenissen!
Vindt u zelf niet de verkoopsargumenten die een prospect over de streep trekken?
Praat dan met tevreden klanten: zij diepen ze zo voor u op. In hun eigen woorden - en dat zijn toevallig ook die van uw prospects:
- zonder jargon, zonder omwegen
- de woorden waarvan ook in Google houdt
Werk samen met een testimonial-topper
Testimonial vragen = win-win
Buit u uw klant niet uit met zijn antwoorden op uw testimonial-vragen?
Ook uw klant wint bij zijn testimonial.
Allerminst, want hij wint er ook bij:
- visibiliteit: zijn logo wordt gezien, zijn dienstenaanbod begrepen en zijn contactgegevens gelezen.
- prospects: zij klikken vanuit de casestudy of testimonial naar de website van uw klant.
- Google-score: elke extra koppeling vanuit een website (zoals de uwe) verhoogt de waardering van de zoekmachines voor de website van uw klant.
- imago-ondersteuning: uw klant profileert zich als een bedrijf dat gefundeerde beslissingen neemt
Laat uw klantengetuigenissen schrijven?
Overtuigd?
- Verzamel vanaf nú de positieve citaten van uw klanten. Of van uw medewerkers om veelbelovende sollicitanten te verleiden ...
- Voor de testimonials doet u wat krachtvoer op met onze ideetjes.
- En dan neemt u contact op: met copywriters die van een interview met uw tevreden klant omtoveren in een overtuigende testimonial. Schrijf.be! Extra voordeel? U hoeft zich dan ook niet ongemakkelijk te voelen om uw eigen 'fan' te interviewen ...
Voelt u zich ongemakkelijk met testimonial-vragen? Laat een copywriter het doen.
Laat die klantengetuigenissen rollen!
Citaat, testimonial of casestudy?
- Citaat
Als het goed zit, krijgen u of uw medewerkers dagelijks complimentjes over de kwaliteit van uw diensten. Wij verzamelen die trouwens op al onze webpagina's. Scrol maar omlaag naar 'Wat klanten zeggen'.
- Testimonial (getuigenis)
Volgens Van Dale: "Een reclameboodschap waarin iemand, bijvoorbeeld een prominente figuur, getuigt van zijn voorkeur voor een bepaald artikel".
Tip: mik zelf niét op 'prominente figuren', wel op klanten in wie uw prospect zich herkent.
Zoals deze.
- Casestudy
Een 'drogere' vorm van een testimonial. Beschrijft probleemstelling, oplossing en resultaten. Meer gericht op feiten en cijfers. Neutraler.