Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Testimonial schrijven?
Uw copywriter fikst het.

Krijgt u graag van iemand de bevestiging dat u de juiste keuze maakt? Ja, toch. Uw prospects en klanten ook. Overtuig hen met de juiste woorden: die van uw tevreden klanten - in een testimonial.

Copywriter van testimonials of klantengetuigenissen

Wat is een testimonial (klantgetuigenis)?

Een testimonial is een reclameboodschap waarin een klant getuigt van zijn voorkeur voor uw product of dienst. Want: people buy people."

Testimonials zijn uw ambassadeurs

Uw prospects willen goede raad, voor ze overwegen om bij u te kopen. Uiteraard hebben zij oren naar uw verkoopverhaal. Maar het blijft ook uw ...verkoopverhaal.

Tijd om uw ambassadeurs het woord te geven. Klanten die zo tevreden zijn dat ze erover willen getuigen. In de vorm van een testimonial, citaat of casestudy. Want die trekken uw prospect over de streep.

In testimonials komen mensen aan het woord, die voor dezelfde beslissing als de prospect staan.

Testimonials: mensen kopen mensen

Of u nu verkoopt aan bedrijven of aan particulieren, uiteindelijk neemt een mens de beslissing. Maar vaak kent die u alleen als bedrijf.

Testimonials slaan dan de brug. Want hierin komen ook mensen aan het woord, die voor dezelfde beslissing als de prospect stonden. En uiteindelijk voor ú kozen.

Argumenten die raken? Klantengetuigenissen!

Vindt u zelf niet de verkoopsargumenten die een prospect over de streep trekken?

Praat dan met tevreden klanten: zij diepen ze zo voor u op. In hun eigen woorden - en dat zijn toevallig ook die van uw prospects:

  • zonder jargon, zonder omwegen
  • de woorden waarvan ook in Google houdt

Werk samen met een testimonial-topper

Testimonial vragen = win-win

Buit u uw klant niet uit met zijn antwoorden op uw testimonial-vragen?

Ook uw klant wint bij zijn testimonial.

Allerminst, want hij wint er ook bij:

  • visibiliteit: zijn logo wordt gezien, zijn dienstenaanbod begrepen en zijn contactgegevens gelezen.
  • prospects: zij klikken vanuit de casestudy of testimonial naar de website van uw klant.
  • Google-score: elke extra koppeling vanuit een website (zoals de uwe) verhoogt de waardering van de zoekmachines voor de website van uw klant.
  • imago-ondersteuning: uw klant profileert zich als een bedrijf dat gefundeerde beslissingen neemt

Laat uw klantengetuigenissen schrijven?

Overtuigd?

  1. Verzamel vanaf nú de positieve citaten van uw klanten. Of van uw medewerkers om veelbelovende sollicitanten te verleiden ...
  2. Voor de testimonials doet u wat krachtvoer op met onze ideetjes.
  3. En dan neemt u contact op: met copywriters die van een interview met uw tevreden klant omtoveren in een overtuigende testimonial. Schrijf.be! Extra voordeel? U hoeft zich dan ook niet ongemakkelijk te voelen om uw eigen 'fan' te interviewen ...

Voelt u zich ongemakkelijk met testimonial-vragen?  Laat een copywriter het doen.

Laat die klantengetuigenissen rollen!

 

Citaat, testimonial of casestudy?

 

  • Citaat 
    Als het goed zit, krijgen u of uw medewerkers dagelijks complimentjes over de kwaliteit van uw diensten. Wij verzamelen die trouwens op al onze webpagina's. Scrol maar omlaag naar 'Wat klanten zeggen'.
     
  • Testimonial (getuigenis) 
    Volgens Van Dale: "Een reclameboodschap waarin iemand, bijvoorbeeld een prominente figuur, getuigt van zijn voorkeur voor een bepaald artikel".
    Tip: mik zelf niét op 'prominente figuren', wel op klanten in wie uw prospect zich herkent. 
    Zoals deze.
     
  • Casestudy
    Een 'drogere' vorm van een testimonial. Beschrijft probleemstelling, oplossing en resultaten. Meer gericht op feiten en cijfers. Neutraler.

Meer weten?

Zo gebruikt u klantengetuigenissen

Investeerde u in testimonials? Zorg er dan voor dat ze renderen. Gebruik ze dus niet alleen op uw website maar strooi kwistig met links. En trek er in uw offertes uw prospect mee over de streep!

Lees verder

Testimonial schrijven? Stel de juiste vragen!

Meeslepende, wervende getuigenissen? Die krijgt u pas als u de juiste vragen aan uw tevreden klanten stelt.

Lees verder

Klantgetuigenissen: gebruikers aan het woord

Toeteren over hoe goed u zelf wel bent? Pft, uw prospect heeft er geen oren meer naar.
Wat veel beter werkt? Laat uw bestaande klanten de loftrompet over u steken: in klantgetuigenissen (testimonials).

Lees verder

Deel mee in het succes van uw klant

Een succesverhaal: hét verkoopinstrument bij uitstek. U zet uw bestaande klant in het zonnetje, en u toont uw prospect resultaten. Schrijf gesproken, kies een kapstok, blijf objectief en laat uw succesverhaal goedkeuren.

Lees verder

Laat anderen het werk voor u opknappen

Wilt u overtuigen met een tekst? Laat dan eens ... een ander aan het woord. Uw klant, uw collega, uw leverancier. Nee, zij schrijven niet beter dan u. Maar klinken wel echter.

Lees verder

Tips voor testimonials: do's-and-don'ts

De testimonial: de simpelste manier om prospects over de streep te trekken. Maar hoe komt u betrouwbaar en vooral geloofwaardig over? Met deze tips blijft u op het goede pad.

Lees verder

Een praatje bij een plaatje

Wat klanten zeggen

We hebben bitter weinig opmerkingen. De tekst is dus goedgekeurd!
Bedankt voor de fijne samenwerking.

Grace Glorieux
ImPress