Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Uw slogan?
Uw copwyriter bedenkt hem!

Beitel uzelf in het geheugen van uw doelgroep. Met een slagzin die uw aanbod condenseert en scherpstelt. Zodat het nazindert bij uw prospects, die tot actie overgaan.

slogan bedenken copywriter

Uw slogan of slagzin verleidt

Uw prospects in zwijm doen vallen met enkele rake woorden. Dát doet een geslaagde slogan of slagzin. En één idee in enkele rake woorden ballen: moeilijker bestaat niet. Toch is net uw slogan de deur waardoor uw doelgroep uw campagne binnenstapt.

Met enkele woorden laat u het hart van uw prospect een tik overslaan.

U vindt hem dan ook bovenaan in een mailing, advertentie, affiche ... Daar wordt hij ook 'headline' of 'kopregel' genoemd.

Slagzin versus baseline

Het verschil tussen een slogan/slagzin en een baseline/pay-off/tagline?

  • Een slagzin heeft een korte levensverwachting: die van de promotiecampagne. 
    Voorbeeld: ‘There’s something in the air’ (Apple, 2008-slogan voor de nieuwe MacBook Air)
  • Een baseline blijft ook daarna doorleven: het is de handtekening bij uw logo of bedrijf.
    Voorbeeld: ‘Think different’ (Apple)

Sla raak met uw slagzin

Een slagzin is het kortste verleidingsritueel ooit: met enkele woorden laat u de harten van uw lezer sneller slaan.

Bent u zelf geen donjuan – toch niet met het toetsenbord? Reken dan op de meesterverleiders van Schrijf.be.

Stuur Ilse op de versiertoer

Laat uw slogan schrijven!

De slagzin bepaalt in grote mate of uw marketingactie slaagt.
U hebt enkele seconden de tijd om uw klanten en prospects voor uw boodschap warm te maken.
Slaagt u daarin? Ja, als u bij het bedenken van uw slogan met deze regels rekening houdt:

Slogan schrijven: wees kort

Eén steelse blik moet volstaan om uw slogan te lezen. Zelf uw slogan schrijven? Gouden regel: gebruik minder dan 9 woorden, met gemiddeld 1,5 lettergreep per woord.

Eén steelse blik moet volstaan om uw slogan te lezen.

Hou uw slogan eenvoudig

Is uw boodschap cryptisch? Gebruikt u moeilijke woorden? Dan dringt uw slogan niet tot uw doelgroep door. Doe de test en spreek uw slogan hardop uit. Struikelt u over uw woorden? Dan is er nog werk aan de winkel.

Maak een belofte

Stop een voordeel in uw slogan. Dat creëert een belofte en prikkelt uw doelgroep om dieper te graven in uw campagne. Hebt u een USP? Een troef waarmee u zich onderscheidt? Laat hem in uw slogan schrijven. Onderscheidend vermogen is belangrijk.

Stop een voordeel in uw slogan. Dat creëert een belofte.

Versterk uw campagnebeeld met uw slagzin

Laat uw slogan aansluiten bij uw campagnebeeld. Maar zo dat u niet gewoon zégt wat u ziet: de ideale slogan geeft een meerwaarde aan uw beeld. Of zet een foto in een verrassend nieuw daglicht.

Verras met een slim bedachte slogan

Creativiteit biedt altijd meerwaarde. Slogan schrijven? Vermijd clichés. Woordspelingen kunnen, maar pas op een tweede niveau. Met andere woorden: uw boodschap moet ook duidelijk zijn als de woordspeling niet wordt begrepen.

Creativiteit biedt altijd meerwaarde.

Bedenk een uniéke slagzin

Last but not least: bedenk een slogan die alleen bij úw onderneming past. Vermijd dat uw slagzin ook die van uw concurrent zou kunnen zijn. Generieke slogans scheppen verwarring en verwateren snel. Een slagzin met uw bedrijfsnaam of USP daarentegen blijft langer hangen.

TIP: check uw slogan al-tijd in Google. Om exacte overeenkomsten te krijgen, typt u hem daar tussen aanhalingstekens: "dit is mijn slagzin".

Laat ons uw slogan bedenken

Zelf uw slogan schrijven? Uren denkwerk.

Vertrouw liever op het knetterende brein van een copywriter. Schrijf.be zet voor u het juiste woord op de juiste plaats.

Vraag nu uw offerte

Meer weten?

Raad het rijmpje
Water met een beresterke USP
Een baseline bedenken: kinderspel of zware arbeid?
50+ voorbeelden van baselines (pay-offs)

Laat u inspireren door de pay-offs hieronder. En vraag u af: hoe komt het dat ik bij sommige baselines een merk kan kleven, en bij andere niet?

Lees verder

Zeg het met uw bedrijfsnaam
Zo schrijft u een goede pay-off (baseline)

Een goede pay-off schrijven? Dat doet u al in vijf stappen:

  1. Kies een pay-off die zegt wat u doet.
  2. Zorg ervoor dat uw pay-off niet inwisselbaar is met die van uw concurrenten.
  3. Spreek de taal van uw doelgroep.
  4. Vermeld waarin u zich onderscheidt.
  5. Hou het bij één idee.

Lees verder

Wat klanten zeggen

Alvast dank voor je prettige samenwerking! We krijgen binnenkort (hopelijk) weer een nieuwe campagne, ik hou je hiervoor op de hoogte. Ik haak jullie graag weer aan.

Nynke Span
KEPCOM

Tevreden klanten aan het woord