Uw slogan?
Uw copwyriter bedenkt hem!
Beitel uzelf in het geheugen van uw doelgroep. Met een slagzin die uw aanbod condenseert en scherpstelt. Zodat het nazindert bij uw prospects, die tot actie overgaan.
Uw slogan of slagzin verleidt
Uw prospects in zwijm doen vallen met enkele rake woorden. Dát doet een geslaagde slogan of slagzin. En één idee in enkele rake woorden ballen: moeilijker bestaat niet. Toch is net uw slogan de deur waardoor uw doelgroep uw campagne binnenstapt.
Met enkele woorden laat u het hart van uw prospect een tik overslaan.
U vindt hem dan ook bovenaan in een mailing, advertentie, affiche ... Daar wordt hij ook 'headline' of 'kopregel' genoemd.
Slagzin versus baseline
Het verschil tussen een slogan/slagzin en een baseline/pay-off/tagline?
- Een slagzin heeft een korte levensverwachting: die van de promotiecampagne.
Voorbeeld: ‘There’s something in the air’ (Apple, 2008-slogan voor de nieuwe MacBook Air) - Een baseline blijft ook daarna doorleven: het is de handtekening bij uw logo of bedrijf.
Voorbeeld: ‘Think different’ (Apple)
Sla raak met uw slagzin
Een slagzin is het kortste verleidingsritueel ooit: met enkele woorden laat u de harten van uw lezer sneller slaan.
Bent u zelf geen donjuan – toch niet met het toetsenbord? Reken dan op de meesterverleiders van Schrijf.be.
Laat uw slogan schrijven!
De slagzin bepaalt in grote mate of uw marketingactie slaagt.
U hebt enkele seconden de tijd om uw klanten en prospects voor uw boodschap warm te maken.
Slaagt u daarin? Ja, als u bij het bedenken van uw slogan met deze regels rekening houdt:
Slogan schrijven: wees kort
Eén steelse blik moet volstaan om uw slogan te lezen. Zelf uw slogan schrijven? Gouden regel: gebruik minder dan 9 woorden, met gemiddeld 1,5 lettergreep per woord.
Eén steelse blik moet volstaan om uw slogan te lezen.
Hou uw slogan eenvoudig
Is uw boodschap cryptisch? Gebruikt u moeilijke woorden? Dan dringt uw slogan niet tot uw doelgroep door. Doe de test en spreek uw slogan hardop uit. Struikelt u over uw woorden? Dan is er nog werk aan de winkel.
Maak een belofte
Stop een voordeel in uw slogan. Dat creëert een belofte en prikkelt uw doelgroep om dieper te graven in uw campagne. Hebt u een USP? Een troef waarmee u zich onderscheidt? Laat hem in uw slogan schrijven. Onderscheidend vermogen is belangrijk.
Stop een voordeel in uw slogan. Dat creëert een belofte.
Versterk uw campagnebeeld met uw slagzin
Laat uw slogan aansluiten bij uw campagnebeeld. Maar zo dat u niet gewoon zégt wat u ziet: de ideale slogan geeft een meerwaarde aan uw beeld. Of zet een foto in een verrassend nieuw daglicht.
Verras met een slim bedachte slogan
Creativiteit biedt altijd meerwaarde. Slogan schrijven? Vermijd clichés. Woordspelingen kunnen, maar pas op een tweede niveau. Met andere woorden: uw boodschap moet ook duidelijk zijn als de woordspeling niet wordt begrepen.
Creativiteit biedt altijd meerwaarde.
Bedenk een uniéke slagzin
Last but not least: bedenk een slogan die alleen bij úw onderneming past. Vermijd dat uw slagzin ook die van uw concurrent zou kunnen zijn. Generieke slogans scheppen verwarring en verwateren snel. Een slagzin met uw bedrijfsnaam of USP daarentegen blijft langer hangen.
TIP: check uw slogan al-tijd in Google. Om exacte overeenkomsten te krijgen, typt u hem daar tussen aanhalingstekens: "dit is mijn slagzin".
Laat ons uw slogan bedenken
Zelf uw slogan schrijven? Uren denkwerk.
Vertrouw liever op het knetterende brein van een copywriter. Schrijf.be zet voor u het juiste woord op de juiste plaats.