Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Wie is er bang van de boze parkeerwachter?

Handig toch, dat sms-parkeren? Het nummer van de automaat, uw eigen nummerplaat, klaar! Behalve als u verstrooid bent, natuurlijk. Zoals ik, heel af en toe. Ik vergat het cijfer 1 aan het begin van mijn nummerplaat. En dat merkte ik pas toen ik terugkwam en een boete achter mijn ruitenwisser vond. Of beter: een retributie. (Wie heeft dát woord uitgevonden?)

Ik stuurde een vriendelijk mailtje naar het parkeerbedrijf. En legde mijn vergissing uit. Met het bewijs van mijn foute sms-ticketje erbij. En met een beleefd verzoek: "Annuleert u die retributie? Bedankt."

Goed nieuws, maar griezelig

Het antwoord? Dat klonk wel erg griezelig:

Beste,

Wij hebben uw klacht betreffende het parkeren te Mechelen in goede orde ontvangen en hebben er de nodige aandacht aan besteed.
Ondertussen hebben wij het dossier nagekeken en kunnen wij u melden dat er geen virtueel sms-ticket op het ogenblik van de vaststelling verbonden was aan uw voertuig.
Er werd dan ook terecht een retributiebon achtergelaten.
Wij hebben het sms-rapport nagekeken en stellen vast dat er een foutieve nummerplaat werd ingevoerd per sms. Wij zijn éénmalig bereid de uitgeschreven retributie te annuleren.
Een retributie die in de toekomst in eenzelfde situatie wordt uitgeschreven zal niet meer geannuleerd worden.

Een cadeautje mét een strik rond

Griezelig, want het duurde bijna een volle minuut voor ik wist wat er zou gebeuren. Het dreigende toontje overvleugelde het goede nieuws. Zes gemiste kansen:

1. "Beste,"? Ik ben uw beste niet. En u kent nu toch mijn naam? Spreek mij dan aan: "Dag Koen".

2. "Wij hebben"? Wie zijn wij? U hebt goed nieuws, vertel mij dat dan zéker in de ik-vorm.

3. "Uw klacht betreffende", "in goede orde", "de nodige aandacht", "het ogenblik van de vaststelling", "voertuig"? Spreekt u zo ook tegen uw partner?

4. "Er werd dan ook terecht een retributiebon achtergelaten"? Het is slecht nieuws, het is vakjargon, en het is niet eens relevant. Schrappen, die zin!

5. "Een retributie die in de toekomst in eenzelfde situatie wordt uitgeschreven zal niet meer geannuleerd worden"? U bedoelt wellicht: "Doe dat niet meer"? 

6. Geen ondertekening, geen vriendelijke groeten zelfs? Jammer, want u gaf mij een cadeautje. Doe er dan ook een strikje rond.

Goed nieuws, níét griezelig

Zo kan het ook:

Dag Koen
Bedankt voor je e-mail. Ik heb het even nagekeken: 

je hebt inderdaad de verkeerde nummerplaat ingetikt.
Je hoeft natuurlijk niet te betalen.

Pas wel op: we annuleren voor zulke vergissingen maar één keer.

Met vriendelijke groeten
(Naam)
(Functie)
PS Let je voortaan extra goed op?

Had u mij díé mail gestuurd, ik zou mijn parkeertickets voortaan met de glimlach hebben betaald.


Tevreden klanten

Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Georganiseerd, persoonlijk, helder
Onvoorstelbaar knap werk
Prima tekstkwaliteit, vlekkeloze projectopvolging
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Snel, deskundig en accuraat
Authentiek voer voor moderne lezers
Snel en efficiënt. Ook voor starters!
Schrijfdokter scoort meer dan 90 procent
Hun werkwijze is absoluut top
Meteen op dezelfde golflengte
Met glans geslaagd voor ‘les parisiens’
Gelezen en prachtig bevonden
Doen lezen in een wereld die snel schakelt
Echte woordkunstenaars
Bij Schrijf.be doen ze wat ze beloven
Tone of voice zit onmiddellijk goed
Helse job, uitgevoerd met ijzeren discipline
Betrouwbare leverancier om te koesteren
De ideale partner die zekerheid geeft

Wat klanten zeggen

Jullie hertalers hebben een schitterende service geleverd!

Katrien Verbiest
Electrabel