fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Wie is er bang van de boze parkeerwachter?

Handig toch, dat sms-parkeren? Het nummer van de automaat, uw eigen nummerplaat, klaar! Behalve als u verstrooid bent, natuurlijk. Zoals ik, heel af en toe. Ik vergat het cijfer 1 aan het begin van mijn nummerplaat. En dat merkte ik pas toen ik terugkwam en een boete achter mijn ruitenwisser vond. Of beter: een retributie. (Wie heeft dát woord uitgevonden?)

Ik stuurde een vriendelijk mailtje naar het parkeerbedrijf. En legde mijn vergissing uit. Met het bewijs van mijn foute sms-ticketje erbij. En met een beleefd verzoek: "Annuleert u die retributie? Bedankt."

Goed nieuws, maar griezelig

Het antwoord? Dat klonk wel erg griezelig:

Beste,

Wij hebben uw klacht betreffende het parkeren te Mechelen in goede orde ontvangen en hebben er de nodige aandacht aan besteed.
Ondertussen hebben wij het dossier nagekeken en kunnen wij u melden dat er geen virtueel sms-ticket op het ogenblik van de vaststelling verbonden was aan uw voertuig.
Er werd dan ook terecht een retributiebon achtergelaten.
Wij hebben het sms-rapport nagekeken en stellen vast dat er een foutieve nummerplaat werd ingevoerd per sms. Wij zijn éénmalig bereid de uitgeschreven retributie te annuleren.
Een retributie die in de toekomst in eenzelfde situatie wordt uitgeschreven zal niet meer geannuleerd worden.

Een cadeautje mét een strik rond

Griezelig, want het duurde bijna een volle minuut voor ik wist wat er zou gebeuren. Het dreigende toontje overvleugelde het goede nieuws. Zes gemiste kansen:

1. "Beste,"? Ik ben uw beste niet. En u kent nu toch mijn naam? Spreek mij dan aan: "Dag Koen".

2. "Wij hebben"? Wie zijn wij? U hebt goed nieuws, vertel mij dat dan zéker in de ik-vorm.

3. "Uw klacht betreffende", "in goede orde", "de nodige aandacht", "het ogenblik van de vaststelling", "voertuig"? Spreekt u zo ook tegen uw partner?

4. "Er werd dan ook terecht een retributiebon achtergelaten"? Het is slecht nieuws, het is vakjargon, en het is niet eens relevant. Schrappen, die zin!

5. "Een retributie die in de toekomst in eenzelfde situatie wordt uitgeschreven zal niet meer geannuleerd worden"? U bedoelt wellicht: "Doe dat niet meer"? 

6. Geen ondertekening, geen vriendelijke groeten zelfs? Jammer, want u gaf mij een cadeautje. Doe er dan ook een strikje rond.

Goed nieuws, níét griezelig

Zo kan het ook:

Dag Koen
Bedankt voor je e-mail. Ik heb het even nagekeken: 

je hebt inderdaad de verkeerde nummerplaat ingetikt.
Je hoeft natuurlijk niet te betalen.

Pas wel op: we annuleren voor zulke vergissingen maar één keer.

Met vriendelijke groeten
(Naam)
(Functie)
PS Let je voortaan extra goed op?

Had u mij díé mail gestuurd, ik zou mijn parkeertickets voortaan met de glimlach hebben betaald.


Tevreden klanten aan het woord

Geen blindelingse eindredactie
Overtuigende mailing tegen scherpe prijs
Trainees verguld met de hands-on workshop
Jullie kleden een barokke tekst uit, en maken er een vlot leesbare brief van.
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Professioneel, prettig, dynamisch
Heel herkenbaar voor onze klanten
Verkoopbrief was schot in de roos
Het tekstbureau waar je aanklopt voor topkwaliteit
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Sprookjesachtige samenwerking
Ik lig nergens meer wakker van
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Je krijgt altijd sterke teksten
Hartelijk en duidelijk, boeiend en concreet
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Ik had meteen door dat ze écht met hun vak bezig zijn
Authentiek voer voor moderne lezers

Wat klanten zeggen

De laatste versie beantwoordt heel goed aan onze verwachtingen en verdere opdrachten sluit ik dan ook zeker niet uit!

Stijn Paredis