Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(63) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_slecht-nieuws-brief"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(45) "Hoe brengt u slecht nieuws in uw nieuwsbrief?"
  ["type"]=>
  string(7) "article"
  ["url"]=>
  string(63) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_slecht-nieuws-brief"
  ["image"]=>
  string(42) "https://schrijf.be/images/blog/BadNews.jpg"
  ["description"]=>
  string(103) "Slecht nieuws brengen is nooit leuk. Zeker als u het in een tekst moet gieten. En daarmee helpen wij u."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Een nieuwsbrief met slecht nieuws schrijven?

Slecht nieuws brengen? Doe dat niet door uw boodschap te verdoezelen met moeilijke woorden. Wees helder, en gebruik argumentatie.

Nieuwsbrief schrijven? Breng slecht nieuws goed

  • slecht nieuws nieuwsbriefVerhoogt u uw prijzen?
  • Veroorzaakt uw bedrijf verkeersoverlast?
  • Schrapt u het jaarlijkse personeelsfeestje?

Van slecht nieuws maakt u nooit goed nieuws. Maar u kunt het wel goed brengen.

Intro nieuwsbrief: eerlijk duurt het langst

Wilt u het slechte nieuws verteerbaar maken door rond de pot te draaien? Met doorzichtige leugens of halve waarheden? Dan doorprikt uw lezer die meteen – samen met uw geloofwaardigheid.

  • Schrijf niet: "Wij lazen uw cv met veel interesse, maar hebben helaas op dit moment geen functie die bij uw profiel past."
  • Schrijf wel: "Uw cv past wel bij de functiebeschrijving, maar u hebt voor ons nog te weinig ervaring."

De sollicitant weet precies waar het probleem zit. En ú komt niet hypocriet over.

Inhoud nieuwsbrief: waarom? Daarom.

Vergeet uw argumentatie niet. Brengt u iemand slecht nieuws? Vertel hem dan ook waarom. Dat getuigt van respect. Akkoord: uw lezer is het misschien niet met u eens. Maar hij apprecieert wel dat u hem naar waarde schat.

Slechtnieuwsbrief: de korte pijn

Uw boodschap verdoezelen met omfloerste zinnen en moeilijke woorden? Slecht idee. Want uw lezer raakt er alleen maar meer gefrustreerd door. Wees dus kort en helder in uw slechtnieuwsbrief – zonder franjes:

  • Kondig het slechte nieuws aan.
  • Leg uit waarom het slecht is.
  • Lijst eventueel de gevolgen op.

Zo ontstaan er geen misverstanden.

En nu?

Dump het slechte nieuws niet zomaar bij uw lezer. Geef hem een uitlaatklep: een telefoonnummer of e-mailadres waar hij terecht kan met zijn vragen. Mét de naam van de contactpersoon erbij, als dat kan.

Een geluk bij een ongeluk

"Look for the silver lining, whenever a cloud appears in the blue." Chet Baker sloeg de nagel op de kop. Want uw slechte nieuws heeft vast ook een goed kantje:

Slechtnieuwsbrief door positivo's geschreven

Een slechtnieuwsbrief schrijven? Zet even uw positivo-bril op, en zoek naar het voordeel in het nadeel. Of leen onze bril.