Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_leestekens"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_leestekens"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Leestekens

Met behulp van leestekens speelt u met het tekstritme. En creëert u dialoog. Hak uw zinnen in stukjes met punten. Spreek uw lezer aan met vragen. En de andere leestekens? Gebruikt u best met mate.

placeholder

Maak uw punt

Meer leestekens? Beter overtuigen!

Weet u wie uw beste vrienden zijn voor een commerciële tekst?

Leestekens. En wel hierom:

  • De punt verplicht u tot korte zinnen.
  • Het vraagteken schudt uw lezer wakker. Toch?
  • Het uitroepteken zet uw woorden kracht bij!

Leestekens – Zet er een punt achter

Uw punt duidelijk maken? Dat doet u met een ... punt. Véél punten zelfs. Want zo krijgt u korte zinnen, die lekker lezen.

Mik op een gemiddelde zinslengte van 10 woorden, en hoogstens 15. Zelfs minder als dat kan. Moeilijk? Neen. De vorige 4 'zinnen' telden samen maar 18 woorden: 4,5 per zin.

Aan de slag dus:

  • Hak uw zinnen in stukken met punten.
    Dan doorstaan ze moeiteloos de spreektest.
  • Geef ze ruimte.
  • Speel met het leesritme.

Leestekens – Vragen staat vrij

Overtuigt een verkoper zijn klant met een monoloog? Nee, toch? Hij peilt met vragen en gaat een dialoog aan. En zakt de aandacht van zijn toehoorder weg? Dan schudt hij hem wakker met een vraagje. Uw commerciële tekst is óók zo'n verkoper. Hij houdt uw lezer bij de les – met vraagjes.

Leestekens – Roep uw lezer tot de orde

Stuurt u een verkoopbrief? Dan wilt u iets van uw lezer. U wilt hem iets doen doen. Geef daarvoor precieze instructies in uw call to action eventueel met uitroepteken. Want dat werkt vaak contraproductief. Lees er 'supej supej leuk!!!' maar eens op na.

Leestekens – Weg met de puntkomma!

En wat met de puntkomma? Die hoort op de brandstapel. Want hij is vis noch vlees. En breit twee korte zinnen tot één lange.

Leestekens – Komma's camoufleren bijzinnen

Zelfs komma's zijn verdacht. Omdat zij de maatjes van bijzinnen zijn. En dat woord zegt het al: bijzinnen. Bevatten ze dan wel écht nuttige informatie? Of kunt u ze schrappen zonder aan overtuigingskracht in te boeten?

Leestekens? Schrijf.be verzorgt uw punthoofd!

Punten, uitroeptekens, vraagtekens, puntkomma's en komma's: krijgt u er een punthoofd van? Dan voorziet Schrijf.be uw tekst wel van de juiste leestekens. Zodat hij swingt én overtuigt.

Bel ons voor hulp. Want ik zet er nu een punt achter.