Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Call to action

Is uw lezer honderd procent overtuigd? Zorg er dan voor dat hij reageert. Want dat doet hij niet spontaan. Schrijf dus neer wat u exact van hem verwacht.

Call to action: zeg uw lezer wat u van hem verwacht

call to actionUw mailingbrief bruist van de klantvoordelen.
Uw website is geschreven volgens de regels van de kunst.

Toch krijgt u niet één extra klant of prospect. Oeps – vergat u de call to action niet?

Call to action? Reageer. Nu. Zó.

Een prospect of klant is een rare vogel. Ook al is hij honderd procent overtuigd, dan nog reageert hij niet spontaan. U moet hem aanzetten tot actie. Door te schrijven wat u precies van hem verwacht. Wat moet hij doen, wanneer en hoe?

Marketeers noemen dit de call to action. Uw lezer precieze instructies geven en 'op zijn startknop duwen'. De woorden kiezen die ervoor zorgen dat hij doet wat ú wilt: "Doe het. Doe het nu. Doe het zo."

Vermijd dat de lezer wacht met reageren. Want van uitstel komt afstel.

Wat wilt u dat uw prospect doet?

Een call to action is lang niet altijd synoniem met 'aanzetten tot kopen':

  • Neem deel aan de wedstrijd.
  • Klik naar de volgende webpagina.
  • Bekijk onze portfolio.
  • Vraag de brochure aan.
  • Abonneer u op de e-nieuwsbrief.
     

Vaak is de call to action dus een stapje in het verkoopproces, waardoor de prospect dichterbij komt. Klaar voor meer.

Call to action: weet u het zelf wel?

Uzelf dwingen tot een concrete call to action heeft nog een voordeel – voor uzelf. Want voor u uw lezer kunt vertellen wat u van hem verwacht, moet u dat eerst zelf weten. Een call to action dwingt u om uw doelstelling haarscherp te formuleren.

Lijkt vanzelfsprekend?

Dat blijkt helaas niet uit de miljoenen webpagina's die ... nergens toe leiden. Of uit de talloze verkoopbrieven die meerdere doelstellingen nastreven (zie ook 'Een voor allen').

Of uit speeches die dode letter blijven. Tijdverspilling. Omdat de spreker u niet zei wat hij van u verwachtte. "Als u vandaag één ding onthoudt, laat het dan het volgende zijn: ..."

De ideale call to action:

  • bevat een werkwoord
    Een 'actiezin': kort en krachtig.
  • is precies
    Bel nu uw coördinator op 015 27 55 10.
  • is duidelijk
    Waartoe verbindt de lezer zich? Is uw aanbod gratis? Vrijblijvend?
  • is dringend
    Waarom nú? Beperkt aanbod, korting, cadeautje, eerste keuze, ...?
  • schetst wat volgt
    Wat is het resultaat van de actie? "U doet dit, wij doen dat."

Waar plaatst u de call to action?

Wees niet spaarzaam met uw calls to action:

  • onderaan
    Op het einde van elke commerciële tekst (mailing, webpagina, brochure) hoort een call to action. Of kent u een – goede – verkoper die op het einde van zijn gesprek niet naar uw aankoop hengelt?
     
  • bovenaan
    In webpagina's en e-mails kunt u niet snel genoeg ter zake komen. Vermom uw call to action als koppeling.
    En dan niet zo: '10 euro korting gedurende 7 dagen. Klik hier.'
    Maar wel zo: 'Krijg nu 10 euro korting. Slechts 7 dagen geldig.'

    Zelfs bij een presentatie hoort uw call to action helemaal vooraan.
    "Weet u wat me gelukkig zou maken? Als u van mijn presentatie dit onthoudt: ..."
     
  • tussenin
    Is uw prospect al na het eerste argument overtuigd? Dan moet hij dáár al een call to action vinden. Anders bestaat het gevaar dat u hem verliest, omdat hij door een van de volgende argumenten aan het twijfelen slaat. Verkopers noemen dat 'overselling'.
     
  • overal
    Zendt u een mailing die bestaat uit verschillende onderdelen? Zet dan uw call to action op elk item: verkoopbrief, antwoord- of garantiekaart, enzovoort.

Call to action: u bepaalt uw eigen succes

Heeft uw commerciële tekst geen resultaat? Of niet het gewenste? Schuif de schuld dan niet in de schoenen van uw lezer. Hoogstwaarschijnlijk was ú niet duidelijk genoeg.

Doe daar meteen iets aan en vraag nu raad aan professionals.

Doe het. Doe het nu. Doe het zo. Deel dit op
De perfecte tekst geschreven? Vergeet de #calltoaction niet. Deel dit op
Uw klant zoekt niet naar wat hij moet doen. Zeg het hem. Deel dit op

Reageer

Tevreden partners

Zij geven onze klanten perfecte webteksten!
Onze uitnodiging was een groot succes
Geen centimeter ruimte voor fouten
Ik wilde er geen letter aan veranderen
Schrijf.be is nummer één
Essentie gevat in verfrissende stijl
Expert in vervlaamsen
Dwars door de Belgisch-Nederlandse taalbarrière
Snel en professioneel: wat wil je nog meer?
Ik wist meteen waar ik moest zijn
Teksten op maat
De inbegrepen correctieronde vind ik een hele geruststelling
A message that hits home
Heel herkenbaar voor onze klanten
Smaakt naar meer – veel meer
Onze mailing zit er boenk op!
Echte woordkunstenaars
Naadloze samenwerking en een tekst die wérkt
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
Ik de cijfers, zij de letters

Wat klanten zeggen

 Onze deurencatalogus zit niet alleen in een fris nieuw jasje. De teksten zetten de deuren van onze toonzalen wagenwijd open voor al wie ons ruime assortiment wil ontdekken.

Greet Keunen
Profel