fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Persado klaart klus. Euh ... klusje

PersadoReactie op artikel 'Veel interesse voor start-up die copywriters wil vervangen door software', De Morgen, 6 april 2016

1936. Wetenschapper Alan Turing laat een ondervrager 'chatten' met twee tegenspelers: een man en een computer. De eenvoudige vraag: welke gesprekspartner is opgetrokken uit vlees en bloed?

Fast forward naar zowat een eeuw later: nog altijd slaagt geen enkele computer voor de Turing-test door de ondervrager te verschalken. Moeten copywriters dus vrezen dat software hun werk overneemt? Dacht het niet.

Is Persado het wondermiddel?

De Morgen en Het Laatste Nieuws koppen met 'Veel interesse voor start-up die copywriters wil vervangen door software'. Het bedrijf heet Persado en lokt grote klanten en investeerders. Want zijn mathematisch gegenereerde call to action doet het áltijd beter dan die van een tekstschrijver van vlees en bloed. En Persado e-promomailings voor Caesars Entertainment worden ‘soms’ 24 procent vaker geopend dan die van hun marketingteam. Dat resulteert – volgens Persado – in de helft meer conversie.

Computer versus copywriter

Dus Persado presteert beter: nou en? Much ado about nothing.

Misschien moeten radeloze bedrijven gewoon betere copywriters zoeken. Want de resultaten van een vergelijking hangen af van waarmee je vergelijkt. Een glas suikerwater is zoeter dan water, maar wordt nooit limonade.

Persado richt zijn pijlen op de call to action. Daarvan kunnen wij niet blij genoeg worden, want net die maakt het verschil in meetbaar resultaat. En daar draait het uiteindelijk om. Dus, dank u, Persado, om collega’s die dit uit het oog verliezen, wakker te schudden.

Clickbait versus communicatie

Clickbait produceren met headlines en call to actions? Gemakkelijk. De algoritmes zijn generisch en bekend. Meteen herkenbaar als wetenschap met een kleine w, ten dienste van platte commercie. Toegegeven: daarom draait het (te) vaak bij grote spelers in hoogcompetitieve sectoren.
 

Persado - Computer versus copywriters

Voorbeelden van onderwerpregels, gegenereerd door Persado
 

Schuif dat schrijfbandwerk dus gerust door naar machines. Dan klaren wij, copywriters, de moeilijke klus wel: inspirerende content die het terrein nivelleert voor verkoop. Overtuigende long copy die de koper over de echte streep trekt. Een schrijfstijl die het imago van de opdrachtgever past als een handschoen. En ultieme argumenten die zijn USP onderbouwen.

Kom maar op!

Wij dagen uit.

Stapt er bij Schrijf.be een machine binnen die een interview verwerkt tot een pakkende testimonial? Cijfers uit studies ombuigt tot een whitepaper die uitgroeit tot standaardwerk? Unieke voordelen blootlegt voor een brochure die een klant positioneert?

Dan gaan we bij Schrijf.be collectief met vervroegd pensioen.

Tot over een eeuw.


Tevreden klanten aan het woord

Geen discountfirma − gelukkig maar
“Altijd een geestige kwinkslag of spitsvondige woordspeling”
Verkoopbrief was schot in de roos
Wat een verbetering!
Interalu smart ceilings
Bij Schrijf.be doen ze wat ze beloven
Empathie, ambacht en succes
Tone of voice ons op het lijf geschreven
Geslaagd Nederlands-Vlaams huwelijk!
Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten
De tekst spreekt verschillende doelgroepen aan
Vlotte, commerciële en krachtige teksten
Ze trappen niet in de val om moeilijk jargon te gebruiken
Allemaal zotte mensen – gelukkig
Teksten onder stroom
SEO door wie zelf bovenaan in Google staat
Schrijf.be denkt met u mee
Onze baseline ligt lekker
Hoge verwachtingen volledig ingelost
Teksten met een twist

Wat klanten zeggen

Jullie beperkten zich niet tot het (betere) schrijfwerk, maar hielpen ook het concept mee bedenken. Dat alles in een bijzonder korte tijdspanne. Als je 't mij vraagt: pure klasse!

Kris Marissens
ByteMe Design