Clickbait vernielt uw imago
Loodst u prospects naar uw landingspagina’s met titels die over the top zijn? Door dat soort clickbait verjaagt u prospects. Zet dus in op concrete en korte titels en maak waar wat u belooft.
Meer lezers naar uw website loodsen met zinnenprikkelende of uitdagende kopjes? Ja, zeker. Maar inzetten op sensatie, en de verwachtingen niet inlossen? Dat is clickbait of vrij vertaald ‘klik-lokaas’. Ontdek waarom en hoe u dat vermijdt.
Uw lezer werpt clickbait terug
Uw website kopt: ‘U gelooft nooit wat een gratis massage voor u doet.’ De bezoekersaantallen rijzen als taart in de oven. Mooi! Maar … biedt u in werkelijkheid geen gratis massages? Vergeet het dan maar. Uw surfers klikken niet door op uw site, tekenen niet in op uw nieuwsbrief én kopen uw producten niet.
Logisch. U houdt hen kaviaar voor. En wanneer ze toehappen, krijgen ze – bweurk – een worm. Wég klant!
Vis niet naast het net: vermijd clickbait
Clickbait doet de bouncepercentage van uw website dus de pan uit vliegen. Tips om dat te voorkomen?
- Bevredig snel de nieuwsgierigheid van uw lezer: prikkel in uw titel én vervul uw belofte meteen bovenaan in uw post.
- Hou uw titel kort: beperk u tot 55 tekens. Maakt u uw kop langer? Dan breekt Google uw zin sowieso af.
- Schrijf titels die steek houden: wring u niet in duizend bochten voor uw titel. Originaliteit is leuk, maar er zijn grenzen.
Gooit u binnenkort een lijntje uit op het web? Met onze tips hebt u meteen beet!