Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Clickbait vernielt uw imago

Loodst u prospects naar uw landingspagina’s met titels die over the top zijn? Door dat soort clickbait verjaagt u prospects. Zet dus in op concrete en korte titels en maak waar wat u belooft.

clickbaitMeer lezers naar uw website loodsen met zinnenprikkelende of uitdagende kopjes? Ja, zeker. Maar inzetten op sensatie, en de verwachtingen niet inlossen? Dat is clickbait of vrij vertaald ‘klik-lokaas’. Ontdek waarom en hoe u dat vermijdt.

Uw lezer werpt clickbait terug

Uw website kopt: ‘U gelooft nooit wat een gratis massage voor u doet.’ De bezoekersaantallen rijzen als taart in de oven. Mooi! Maar … biedt u in werkelijkheid geen gratis massages? Vergeet het dan maar. Uw surfers klikken niet door op uw site, tekenen niet in op uw nieuwsbrief én kopen uw producten niet.

Logisch. U houdt hen kaviaar voor. En wanneer ze toehappen, krijgen ze – bweurk – een worm. Wég klant!

Vis niet naast het net: vermijd clickbait

Clickbait doet uw bounce rate dus de pan uit vliegen. Tips om dat te voorkomen?

  • Bevredig snel de nieuwsgierigheid van uw lezer: prikkel in uw titel én vervul uw belofte meteen bovenaan in uw post.
  • Hou uw titel kort: beperk u tot 55 tekens. Maakt u uw kop langer? Dan breekt Google uw zin sowieso af.
  • Schrijf titels die steek houden: wring u niet in duizend bochten voor uw titel. Originaliteit is leuk, maar er zijn grenzen.

Gooit u binnenkort een lijntje uit op het web? Met onze tips hebt u meteen beet!

#Clickbait: foute titeltactiek. 3 tips die klik-lokaas vermijden. Deel dit op
Dit gelooft u nooit: #clickbait levert u níéts op! Deel dit op
Wauw, 3 tips die u eindelijk de ogen openen over #clickbait. Deel dit op

Reageer