Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/vermijd-clickbait"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(44) "Waarom u het best oplet met clickbait-titels"
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/vermijd-clickbait"
  ["image"]=>
  string(47) "https://schrijf.be/images/clickbait-website.jpg"
  ["description"]=>
  string(92) "Uw titels aantrekkelijk maken zodat mensen erop klikken? Zeker doen. Al zijn er wel grenzen."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Clickbait vernielt uw imago

Loodst u prospects naar uw landingspagina’s met titels die over the top zijn? Door dat soort clickbait verjaagt u prospects. Zet dus in op concrete en korte titels en maak waar wat u belooft.

clickbait website Meer lezers naar uw website loodsen met zinnenprikkelende of uitdagende kopjes? Ja, zeker. Maar inzetten op sensatie, en de verwachtingen niet inlossen? Dat is clickbait of vrij vertaald ‘klik-lokaas’. Ontdek waarom en hoe u dat vermijdt.

Uw lezer werpt clickbait terug

Uw website kopt: ‘U gelooft nooit wat een gratis massage voor u doet.’ De bezoekersaantallen rijzen als taart in de oven. Mooi! Maar … biedt u in werkelijkheid geen gratis massages? Vergeet het dan maar. Uw surfers klikken niet door op uw site, tekenen niet in op uw nieuwsbrief én kopen uw producten niet.

Logisch. U houdt hen kaviaar voor. En wanneer ze toehappen, krijgen ze – bweurk – een worm. Wég klant!

Vis niet naast het net: vermijd clickbait

Clickbait doet de bouncepercentage van uw website dus de pan uit vliegen. Tips om dat te voorkomen?

  • Bevredig snel de nieuwsgierigheid van uw lezer: prikkel in uw titel én vervul uw belofte meteen bovenaan in uw post.
  • Hou uw titel kort: beperk u tot 55 tekens. Maakt u uw kop langer? Dan breekt Google uw zin sowieso af.
  • Schrijf titels die steek houden: wring u niet in duizend bochten voor uw titel. Originaliteit is leuk, maar er zijn grenzen.

Gooit u binnenkort een lijntje uit op het web? Met onze tips hebt u meteen beet!

Moeilijk? Schrijf.be helpt u.