string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/vermijd-clickbait" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(44) "Waarom u het best oplet met clickbait-titels" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/vermijd-clickbait" ["image"]=> string(47) "https://schrijf.be/images/clickbait-website.jpg" ["description"]=> string(92) "Uw titels aantrekkelijk maken zodat mensen erop klikken? Zeker doen. Al zijn er wel grenzen." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Clickbait vernielt uw imago
Loodst u prospects naar uw landingspagina’s met titels die over the top zijn? Door dat soort clickbait verjaagt u prospects. Zet dus in op concrete en korte titels en maak waar wat u belooft.
Meer lezers naar uw website loodsen met zinnenprikkelende of uitdagende kopjes? Ja, zeker. Maar inzetten op sensatie, en de verwachtingen niet inlossen? Dat is clickbait of vrij vertaald ‘klik-lokaas’. Ontdek waarom en hoe u dat vermijdt.
Uw lezer werpt clickbait terug
Uw website kopt: ‘U gelooft nooit wat een gratis massage voor u doet.’ De bezoekersaantallen rijzen als taart in de oven. Mooi! Maar … biedt u in werkelijkheid geen gratis massages? Vergeet het dan maar. Uw surfers klikken niet door op uw site, tekenen niet in op uw nieuwsbrief én kopen uw producten niet.
Logisch. U houdt hen kaviaar voor. En wanneer ze toehappen, krijgen ze – bweurk – een worm. Wég klant!
Vis niet naast het net: vermijd clickbait
Clickbait doet de bouncepercentage van uw website dus de pan uit vliegen. Tips om dat te voorkomen?
- Bevredig snel de nieuwsgierigheid van uw lezer: prikkel in uw titel én vervul uw belofte meteen bovenaan in uw post.
- Hou uw titel kort: beperk u tot 55 tekens. Maakt u uw kop langer? Dan breekt Google uw zin sowieso af.
- Schrijf titels die steek houden: wring u niet in duizend bochten voor uw titel. Originaliteit is leuk, maar er zijn grenzen.
Gooit u binnenkort een lijntje uit op het web? Met onze tips hebt u meteen beet!