Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Verpest uw whitepaper! 9 tips

Iedereen schrijft tegenwoordig whitepapers. Maar wie doet het goed? U, nadat u deze 9 valkuilen hebt vermeden!

whitepaperEen whitepaper kan op zóveel manieren verkeerd gaan. Maar in deze negen valkuilen trapt u vast niet:

1. U maakt reclame

U gebruikt uw whitepaper wel voor uw marketing, maar de inhoud is informatief. Schemert er een verkooppraatje door? Dan is uw lezer weg. En terecht.

2. U herkauwt

Knipte en plakte u van Wikipedia? Zwier uw whitepaper dan maar door de versnipperaar. Bedenk liever een originele insteek of voeg tips van uzelf toe.

3. Uw bronnen zijn verdacht

Staaf uw beweringen met cijfers, statistieken en citaten uit betrouwbare bronnen. En vermeld welke.

4. U strooit met vaktaal en afkortingen

Vaktaal en afkortingen zijn als Chinese tekens: veel info in weinig tekst – voor wie ze begrijpt. Maar schrap ze in uw whitepaper, want voor uw lezer zijn ze écht Chinees.

Beperk u dus tot een zestal pagina’s. Is dat te weinig? Schrijf dan meerdere whitepapers.

5. U schreef 87 pagina’s

Schrijven is schrappen. Want doet u dat niet? Dan uw lezer wel: hij geeft het gefrustreerd op. Beperk u dus tot een zestal pagina’s. Is dat te weinig? Schrijf dan meerdere whitepapers.

6. U laat uw lezer de structuur zoeken

Het maakt niet uit wélke structuur uw whitepaper volgt – als hij er maar een heeft. En het liefst een logische.

7. U schrijft uw whitepaper zelf

Bent u dé expert? Dan heeft de whitepaper uw input nodig, maar niet noodzakelijk uw pen. Laat uw tekst opstellen – of minstens nalezen – door professionals.

8. Uw tekst is één blok

Deel uw tekst op in alinea’s met tussentiteltjes, voeg illustraties toe, verhelder cijfers in infografieken. Geef ademruimte aan uw tekst en aan uw lezer.

9. Uw titel is slaapverwekkend

Gebruik cijfers en actieve werkwoorden (zoals de titel van dit artikel). Spits u toe op één doelgroep of beloof uw lezer inside-information. En ... zorg dat uw whitepaper die belofte waarmaakt.

Meer weten over whitepapers? Ontdek er alles over. Nog meer vragen? Shoot!


Tevreden klanten

Schrijf.be is nummer één
Webteksten die kleven
Om een voorbeeld aan te nemen!
De teksten zijn er boenk op
Schrijvers en blijvers
Copywriting dúúr? Absoluut niet!
Teksten van de bovenste plank
Ik verwachtte het beste … en kreeg nog beter
Sterke content, stipt op tijd geleverd
Schrijf.be is een meedenker
Om van te smullen
De communicatie blééf gewoon lopen
Onze mailing zit er boenk op!
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Onze nieuwe website straalt!
Meteen op dezelfde golflengte
Tone of voice ons op het lijf geschreven
Teksten om blind op te vertrouwen
Snelheid én kwaliteit als troeven
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost

Wat klanten zeggen

We waren zeer tevreden over hoe jullie het interview omtoverden in
een vlot leesbaar en aantrekkelijk webartikel. Topwerk!

Justine Rolland