Testimonial: uw ambassadeur
Krijgt u graag raad bij een aankoop? Of bevestiging dat u het juiste product koos? Ja, toch? Uw prospects en klanten zijn nét zo. Overtuig hen met de juiste woorden – die van uw tevreden klanten, in een testimonial.
Testimonials zijn uw ambassadeurs
Uw prospects willen goede raad, voor ze overwegen om bij u te kopen. Uiteraard hebben zij oren naar uw verkoopverhaal. Maar het blijft ook niet meer dan ... úw verkoopverhaal.
Tijd om uw ambassadeurs het woord te geven. Klanten die zo tevreden zijn dat ze erover willen getuigen. In de vorm van een testimonial, citaat of casestudy. Want die trekken vaak de prospect over de streep.
In testimonials komen mensen aan het woord, die voor dezelfde beslissing als de prospect stonden.
Citaat, testimonial of casestudy?
- Citaat
Als het goed zit, krijgen u of uw medewerkers dagelijks complimentjes over de kwaliteit van uw diensten. Wij verzamelen die trouwens op al onze webpagina's. Scrol maar omlaag naar 'Wat klanten zeggen'.
- Testimonial (getuigenis)
Volgens Van Dale: "Een reclameboodschap waarin een prominente figuur getuigt van zijn voorkeur voor een bepaald artikel". Zoals deze.
- Casestudy
Een 'drogere' vorm van een testimonial. Beschrijft probleemstelling, oplossing en resultaten. Meer gericht op feiten en cijfers. Neutraler.
Testimonials: mensen kopen mensen
Of u nu verkoopt aan bedrijven of aan particulieren, uiteindelijk neemt een mens de beslissing. Maar vaak kent die u alleen als bedrijf. Testimonials slaan dan de brug. Want hierin komen ook mensen aan het woord, die voor dezelfde beslissing als de prospect stonden. En uiteindelijk voor ú kozen.
Tijd om uw ambassadeurs het woord te geven.
Testimonials: argumenten die raken
Vindt u maar niet de verkoopsargumenten die een prospect over de streep trekken? Praat dan met tevreden klanten: zij diepen ze zo voor u op. In hun eigen woorden, die ook die van uw prospects zijn. Zonder jargon, zonder omwegen.