string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/peoplebuypeople" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(17) "People buy people" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/peoplebuypeople" ["image"]=> string(45) "https://schrijf.be/images/peoplebuypeople.jpg" ["description"]=> string(79) "Uw bedrijf leent zijn persoonlijkheid van zijn medewerkers. Breng hen in beeld." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
People buy people
Toon wie er achter uw bedrijf zit. En zet uw klanten in als ambassadeurs. Niet voor niets orakelen topmarketeers: "Mensen kopen mensen."
Verkoop éérst vertrouwen
Stel: u staat op het punt om iets te kopen. Maar moet kiezen. Uit twee precies dezelfde offertes van verschillende leveranciers. Met dezelfde kwaliteit, dezelfde prijs, dezelfde voorwaarden. Bij wie koopt u dan?
Antwoord: bij de leverancier die u het meeste vertrouwt.
'People buy people' orakelen topverkopers. Mensen kopen mensen. Eerst 'koopt' een prospect uw vertrouwen, dan pas uw product of dienst.
Maar wat als die prospect u alleen kent van een 'anonieme' mailing of website? Dan geeft u uw bedrijf een vertrouwd en betrouwbaar gezicht met deze tips:
1. Uw medewerkers zijn uw bedrijf
Hebt u al ooit met een bedrijf gepraat? Ik niet. Wel met mensen die er werken. Van hen leent het bedrijf zijn persoonlijkheid.
Geef uw medewerkers dus een gezicht, een profiel: wat doen ze, waarvoor staan ze? Zo wekt u een koele 'vision and mission statement' tot leven.
2. Uw klanten zijn uw ambassadeurs
Mensen kopen mensen, omdat ze op hen vertrouwen. Geef daarom ook uw 'ambassadeurs' het woord. Klanten die zo tevreden zijn dat ze erover getuigen. Dat is ook leuk voor henzelf: door de extra naambekendheid en door de doorverwijzingen van uw naar hun website.
Een voorbeeld? Klanten getuigen >
3. Citaten overtuigen
Doorbreek de zakelijke sleur van uw webtekst, mailing en persbericht. Door tekstritme en emotie. Of nog beter: door een combinatie van beide in een treffend citaat. Laat al die citaten ad random op uw website verschijnen.
Geef uw brochure of jaarverslag een stem: laat in een tekstkadertje een medewerker aan het woord. Hij/zij hertaalt uw boodschap in een verhaal van mens tot mens.
Mensen kopen mensen, omdat ze op hen vertrouwen.
4. Afzender van vlees en bloed
'De' klantendienst of 'de' boekhouding heeft geen armen of benen. En kan dus ook geen e-mail of verkoopbrief sturen – laat staan op de bus doen.
Dus:
- Onder elke brief of mail hoort één naam van vlees en bloed.
- Vermijd het afstandelijke en denigrerende 'wij': wij is niet meer.
5. Nieuwsbrief bouwt vertrouwen
Eerst koopt uw prospect vertrouwen, dan pas uw product of dienst.
Hiervoor reikt het internet u het perfecte middel aan: een nieuwsbrief zoals deze. U biedt er toegevoegde waarde mee. Tips van de vakman.
Akkoord – een nieuwsbrief vraagt tijd. Maar het geniale ervan is dat uw prospect zichzelf overtuigt van uw professionalisme. Uw vertrouwen koopt. En zo ook openstaat voor uw producten of diensten.
Win het vertrouwen van uw prospect. Kies resoluut voor een e-nieuwsbrief – een échte. Geschreven door Schrijf.be (voorbeelden).