Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(50) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_e-zine"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(38) "Waarom een e-zine maken goed is voor u"
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(50) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_e-zine"
  ["image"]=>
  string(17) "images/e-zine.jpg"
  ["description"]=>
  string(74) "Waarom een e-zine maken ook voor u een goed idee is? Ontdek er alles over."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Een e-zine maken, is goed voor u

Waarom u een e-zine moet maken? Schrijf.be geeft u tien argumenten. U trekt er nieuwe klanten mee aan, verbetert uw imago en ... leert er zélf van bij.

Verstuur een maandelijks e-zine

Rozen verwelken, schepen vergaan

e zineEen e-zine is een magazine dat u via e-mail naar uw prospects stuurt of publiceert op uw website. Waarom zou ú dat ook doen? Tien argumenten voor een e-zine op een rijtje.

1. Met een e-zine krijgt u nieuwe klanten

Elke dag maken duizenden potentiële klanten een keuze. Voor de diensten of producten van úw bedrijf. Of voor die van uw concurrent.

Waarop baseren zij zich? Onder meer op uw kennis van zaken. En die etaleert u in uw e-zine.

Maar er is meer. Iets wat 'eerlijke schaamte' heet. Vergelijk het met een vakman die u altijd met goede raad bijstaat. Stel dat u een product zoekt, dat hij ook verkoopt. Zou u dan naar zijn concurrent hollen?

2. Met een e-zine behoudt u bestaande klanten

Kent u nog het standaardzinnetje voor poëzieboekjes? "Rozen verwelken, schepen vergaan, maar onze vriendschap blijft eeuwig bestaan."

Een abonnement op een goed e-zine verwelkt niet. U houdt er uw klanten mee te vriend. En zorgt ervoor dat u top of mind blijft. Zo vergeten uw klanten u niet bij een nieuwe opdracht.

3. Met een e-zine verbetert u uw imago

Echte experts delen hun kennis. Niet met vage opinies of commerciële boodschappen. Wel met concrete tips en heldere aanbevelingen. Zo bouwt u aan uw bedrijfsimago.

4. Met een e-zine groeit uw website

Een onveranderlijke website is ten dode opgeschreven – voor de surfers én voor de zoekmachines. Een regelmatige opfrisbeurt van de inhoud is belangrijk. Maar wat gebeurt er met zaken die belangrijk zijn, maar niet dringend? Inderdaad, u schuift ze voor u uit.

Een regelmatig verstuurde e-zine is de oplossing. U móét dan wel nieuwe inhoud genereren, die u met knip-en-plakwerk ook aan uw site toevoegt.

5. Met een e-zine trekt uw website bezoekers

De klassieke media zijn niet echt geschikt voor webadressen. Als uw klant de URL op tv ziet, zit hij niet voor zijn computer. Dat is anders bij een e-zine met rechtstreekse koppelingen naar uw website.

6. Met een e-zine krijgt u meer abonnees

Een goed e-zine verkoopt zichzelf. Een tevreden lezer stuurt hem door naar een collega, baas of vriend. Virale marketing in actie dus, zodat uw pennenvruchten nog meer renderen.

7. Met een e-zine maakt u reclame

Een goed e-zine biedt de lezer toegevoegde waarde. Met een samenvatting, actualiteit, tips of handige links. Gebruik de gratis reclameruimte in uw e-zine ook voor een tijdelijke promotie. Of een nieuwe dienst, een interessant aanbod.

8. Met een e-zine verkoopt u reclame

Al snel hebt u honderden of duizenden trouwe abonnees. Die uw e-zine appreciëren voor zijn gerichte inhoud. Prima, want er zijn vast bedrijven in dezelfde sector op zoek naar gerichte communicatiemiddelen.

Hebt u expertise over rashonden? Spreek dan een exclusief merk van hondenvoer aan. Misschien wil dat wel adverteren in uw e-zine? Of nuttige tips leveren, als u eens zonder inspiratie zit?

9. Met een e-zine verkoopt u beter

Toegegeven: een excellent e-zine maken is geen makkie. Met lezen en meermaals herlezen bent u gauw een halve dag kwijt.

Of ... hebt u een halve dag gewonnen? Want door uw ideeën op het scherm te zetten, verwoordt u ze. U boeit met originele invalshoeken en treffende vergelijkingen. U komt snel ter zake en gooit ballast overboord. U sluit af met een call to action.

Kortom: u verfijnt al schrijvend uw verkoopsgesprekken!

10. Met een e-zine weet u meer

Terwijl u een e-zine maakt, stapt u even uit het dagelijkse zakendoen. U zoekt achtergrondinfo om uw aanbevelingen te stofferen. U stuit op nieuwe ontwikkelingen binnen uw vakgebied. U kijkt even over het hek bij uw concurrenten om ideeën op te doen. En stoot zo op nieuwe marketingkansen.

Begin nu aan uw eigen e-zine!

U bent overtuigd? U staat te trappelen om uw eigen e-zine te maken? Excellent. Maar besef dat er ook talrijke valkuilen zijn. Vertrouw op de vakkennis van Schrijf.be.

Moeilijk? Schrijf.be helpt u.