string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(49) "https://schrijf.be/nl/blog/download-schrijffauten" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(49) "https://schrijf.be/nl/blog/download-schrijffauten" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Whitepaper schrijffauten
Schrijffauten? De meerderheid van uw lezers vergeeft ze u niet. Ontdek in deze whitepaper (30 pagina's, pdf) de harde cijfers over het nefaste effect van schrijffouten.
Schrijffouten verhitten gemoederen
Schrijffouten? Ze verhitten de gemoederen:
- “Ik til zelf niet zwaar aan spelfouten. Dus zo erg zijn ze vast niet.”
- “Taalfout, so what? Ik run toch geen taalbureau?”
- “Muggenzifters, die taalnazi’s! Ik schrijf toch hoe ik dat wil?”
Telt uw mening of uw verkoop?
Weet u wat ik als professionele tekstschrijver van zulke uitspraken vind?
Niets. Want ik ben geen scheidsrechter. Wat ik vind, heeft totaal geen belang.
En wat u vindt, evenmin.
De enige mening die telt, is die van uw lezer. Hij is uw scheidsrechter. Hij beslist tenslotte of hij bij u koopt, of niet.
Toetssteen? Mening van uw lezer
“Beïnvloeden taalfouten het koopgedrag van mijn lezer?”: dat is de enige vraag die deze whitepaper beantwoordt.
--- spoileralert ---
Het antwoord is: ja, u verkoopt minder als u taalfouten maakt.
Blijf dus in uw privélezen gerust fouten schrijven als u daar niet om maalt. Ik maal er ook niet om. Maar wil uw organisatie overtuigen? Verkopen? Ontdek dan hoe taalfouten uw imago kelderen. En hoe u ze voorkomt.