Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

What's in it for me?

Welke producten of services u verkoopt, laat de zakelijke lezer in eerste instantie koud. Zijn vraag is: "What is in it for me? - Hoe word ik hier beter van?" Reik dus zijn voordelen aan op een zilveren schoteltje.

Young woman with headache

Aspirine tegen hoofdpijn?

Slikt u een aspirine omdat die acetylsalicylzuur bevat? 
Neen, natuurlijk niet: opdat uw hoofdpijn zou verdwijnen.
Of: om met uw partner toch te gaan shoppen ondanks uw kater!

Schrijf niet over uw producten maar voor uw klanten

Hou dit altijd in gedachten: schrijf niet over uw producten of diensten, maar over de voordelen voor uw klanten.

What's in it for me? Focus op voordelen!

Welke producten of services u verkoopt? Het laat de zakelijke lezer in eerste instantie koud. Zijn vraag is: "What's in it for me?" Hij zoekt naar producten of diensten, waarvan hijzelf beter wordt. Reik zijn voordelen aan op een zilveren schoteltje. Anders verliest u de aandacht van een potentiële klant.

Producteigenschappen toch nodig

Voordelen, dus.

Zijn producteigenschappen dan volstrekt nutteloos?
Nee, een beschrijving van het product of de dienst is een noodzakelijke ondersteuning van de beloofde voordelen. Anders doorprikt de lezer uw ballon.

Onderhoudsvrij hardhout: voordeel + eigenschap

Som de eigenschappen volledig maar beknopt op. Koppel elke eigenschap aan het voordeel dat eruit voortvloeit, zoals in: 'onderhoudsvrij hardhout'. Voordeel + eigenschap die ervoor zorgt, dus.

Het bewijs dat voordelen verkopen

Bent u er nog niet van overtuigd dat alleen voordelen verkopen? (Huh?!) Steek dan eens uw licht op bij wie ermee zijn brood moet verdienen:

  • Luister naar standwerkers op de markt. Zij zijn meesters in het aanprijzen van voordelen.
  • Kijk op tv naar een shopkanaal (maar niet té lang ...).
    U zou er verstomd van staan hoeveel 'rationele' mensen bij hun volle verstand de nu-nog-beter-dan-voorheen buikwandcorrector bestellen. Omdat ze uiteindelijk toch bezwijken onder het spervuur van voordelen, waarvan er vroeg of laat één precies zijn doel raakt.
  • Bestudeer 'headlines' die u bijgebleven zijn. "Dash wast witter dan wit." Wat een voordeel! En hebt u als klant écht behoefte aan een 'waslijst' van chemische bestanddelen? Neen, toch?

Meer respons op uw direct mailing met voordelen

  • Titel: combineer 'u' met een voordeel voor de lezer.
    Met deze tips schrijft u trefzekerder"
  • Aanhef: doe een voorstel vanuit de belevingswereld van de klant.
    Vindt u het prettig om … Stelt u zich eens voor dat ...
  • Platte tekst: benadruk enkele 'voordeelwoorden'.
    Onderlijn ze (mailing) of zet ze in vetjes (webtekst).
  • Besluit: vermeld uw bedrijf pas op het einde van de tekst.
    De wensen van uw klant staan centraal, niet de glorie van uw bedrijf.

Zo ontdekt u de voordelen van úw product of dienst

  • Luister aandachtig naar tevreden (en ontevreden) klanten. Aan de telefoon, in brieven en verkoopsgesprekken.
  • Vergezel uw topverkopers en bestudeer hun argumenten.

Bent u wel overtuigd, maar hebt u geen tijd ?

Schrijf.be doet het voor u!


Lees ook

Wat klanten zeggen

Alles verliep snel, vriendelijk en duidelijk.

Margreet Feenstra
Jilster