Kmo? Tekstcorrectie maakt het verschil
Als kmo (mbk in Nederland) moet u zich onderscheiden van grote bedrijven.
U zet uw expertise en persoonlijke aanpak in de schijnwerpers.
Maar sluipen er schrijffouten in uw teksten? Dan verdwijnt uw geloofwaardigheid als sneeuw voor de zon. Want u bent maar zo goed als wat u het slechtste doet.
Via e-mail laat u prospects kennismaken met uw bedrijf.
Verstuur die absoluut foutloos. Anders associeert uw ontvanger uw mail met spam. Delete! Samen met uw imago.
U bent maar zo goed als wat u het slechtste doet
Overtuig als kmo (mkb) ál uw lezers
Denkt u nu: ach, we zijn maar een kmo, zo belangrijk is dat toch allemaal niet?
Toegegeven: sommige klanten malen niet om een taalfout.
Maar wat met wie u taalfouten wél kwalijk neemt? Wilt u hen dan niet als klant? Alleen maar omdat zij de kwaliteit van uw diensten of producten afmeten aan de kwaliteit van uw tekst?
Google straft schrijffouten af
Met SEO scoort u in Google: zo bent u de grote jongens te snel af. Helaas duwen schrijffouten u weer lager in de ranking.
De ‘schuldigen’ daarvan zijn uw lezers. Want spotten zij vreemde dingen? Dan klikken ze snel weg. En dat meet Google. Het interpreteert dat gedrag als een gebrek aan vertrouwen in uw site. Die zakt weer weg in de anonimiteit.
Schrijffouten doen wegklikken - en dat meet Google
Wat u eraan doet?
- De moeilijke weg: u leert zelf foutloos schrijven.
- De gemakkelijke en zekere weg: u laat onze eindredacteur door uw tekst gaan.
Tekstcorrectie doet uw kmo deugd
Beschikt uw kmo niet over een marketingbudget? En schrijft u dus zelf? Prima! Dan erkent u alvast de waarde van krachtige teksten.
Toch is er één nadeel: u merkt uw eigen typo's niet meer op. Een vers paar getrainde ogen wel. Kost dat dan niet veel? Wees gerust, tekstcorrectie is een kleine investering die u soms al met één extra klant terugverdient.