string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_opsomming" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_opsomming" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Opsommingen
Hebt u veel te vertellen? Giet uw boodschap dan in een opsomming of lijstje. Uw tekst is netjes, u beperkt zich tot de kern én de info blijft hangen bij uw lezer.
Zeg het met lijstjes
Niets vergeten in de supermarkt?
Gaat u naar de supermarkt? Dan noteert u vast op voorhand wat u nodig hebt. Dat kan op twee manieren:
Breng melk mee. Leg een doosje eieren in je mandje en haal twee pizza’s uit de diepvries. Weeg dan een kilo aardappelen, tel zes tomaten, en pluk twee trossen bananen van het rek. En vergeet ten slotte de tandpasta en het wc-papier niet.
Of zo:
- melk en eieren
- 2 pizza's
- 1 kg aardappelen
- 6 tomaten en 2 trossen bananen
- tandpasta en wc-papier
Gebruikt u de eerste methode? Dan vergeet u gegarandeerd iets. Of komt u thuis met zes trossen bananen en een kilo wc-papier.
Lijstjes met een boodschap
Lijstjes zijn:
- ordelijk
- kernachtig
- gemakkelijk te onthouden
Niet alleen voor boodschappen in de supermarkt. Ook om úw boodschap naar uw klant over te brengen.
Voor ik het vergeet: lijstjes van drie werken altijd het best.
Opsommingen: uw boodschap krijgt ademruimte
Lijstjes ordenen de boel. Zeg nu zelf: een tekst met een opsomming ziet er toch netter uit dan een doorlopende brok proza? En een lijstje geeft uw tekst ademruimte.
Opsommingen: uw boodschap is kernachtig
Een lijstje komt meteen tot de kern van de zaak. Weg met voeg- en werkwoorden. U biedt uw lezer meteen de informatie die hij zoekt. Ideaal om ook luie lezers te strikken – en zijn we dat niet allemaal?
Opsommingen: uw boodschap blijft hangen
Giet u de voordelen van uw product of uw dienst in een lijstje? Dan blijven ze veel langer hangen in het hoofd van uw klant. Vooral de lijstjes van drie zijn daarvoor heel doeltreffend.
Op de zwarte lijst
Gaat u voor een opsomming? Dan is er één vuistregel: hou ze uniform. Niets stoort zo fel als een lijst die niet uit gelijkwaardige delen bestaat: Jos is schilder, behanger én ... vloerbekleding.
Of is hij:
- schilder
- behanger
- vloerbekleder
Dit is een uniform lijstje. Eentje om ... in te lijsten. Meer voorbeelden?
Gezocht: lijsttrekkers!
Blijft u geklemd tussen massieve tekstblokken? De copywriters van Schrijf.be kijken met onbevangen ogen naar uw boodschap. En gieten ze in een heldere tekst.
Met knisperende lijstjes waar het past. Zodat u binnenkort ook bij uw klanten bovenaan op de lijst prijkt.