Hoge toppen scheren? Teksten corrigeren!
Sluipt er een fout in uw teksten? Dan zet driekwart van uw (potentiële) klanten vraagtekens bij uw geloofwaardigheid.
Terwijl de oplossing zo eenvoudig is: laat uw teksten toch nalezen door een externe corrector.
Waak over uw imago
Uw deskundigheid en uw imago vormen de basis van een goede klantenrelatie. Bezondigt u zich aan schrijffouten of inconsequenties? Dan zet u die basis meteen zelf op losse schroeven.
Maak jij veel schrijfouten?
Viel de foute ‘schrijfouten’ u op in de titel? Ach, die signaleert de Word-autocorrectie ook wel.
Ondermijn uw geloofwaardigheid niet
Maar de ‘jij’ is voor de tekstverwerker … correct. Terwijl ú afhaakt door de 'jij'-stijlbreuk op deze 'u'-pagina.
- Gebruikt u te veel dubbelpunten, komma’s of punten?
- Spelt u uw eigen productnamen niet eenvormig?
- Beginnen uw opsommingen dan eens met hoofdletters, dan weer met kleine letters?
Misschien vindt u dit muggenzifterij. En dat nemen wij u zelfs niet kwalijk. Maar driekwart van uw hoger opgeleide klanten doet dat wél. Die twijfelen aan uw deskundigheid. En dat risico wilt u toch niet lopen?!
Hardnekkige typ- en taalfouten
Hebt u een webshop? Dan aast u op positieve reviews ... die tégen u werken als ze slordig geschreven zijn.
U leest het goed: andermans taalfouten ondermijnen uw geloofwaardigheid. Het ultieme bewijs hoe gevoelig uw doorsneeklant ervoor is. Vermijd ze dan ook.
Kijken uw eigen marketeers elke tekst rigoureus na en blijven er toch nog foutjes staan? Dan mag u hen dat echt niet kwalijk nemen: zij zitten er met hun neus te dicht op. Na de elfendertigste keer ziet ook u een fout niet meer staan. Een externe corrector wel. Verlos uw medewerkers dus van die stress.
Tekst corrigeren? Kleine investering, grote impact
Is dat dan niet duur, elke schrijffout vermijden, vraagt u?
Het is maar wat u duur noemt. Want wat kost een extra tekstcorrectieronde nu, vergeleken met de uren die uw team besteedt aan het schrijven? Terwijl de imagoschade die u anders oploopt, niet te becijferen valt?
Tekstcorrectie is een no-brainer
Eindredacteurs met arendsogen
Onze eindredacteurs zetten maar al te graag hun tanden in uw teksten. Want foutjes vinden? Daarop kicken zij. Ieder zijn ding, nietwaar?