Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Val op met een Johnson Box

Leg iedere gehaaste lezer in de watten. Onderwerp uw tekst daarvoor aan de toilettest en de kijktest van de Schrijfdokter. Met duidelijke alineatitels en een Johnson Box of tekstkadertje maakt u veel kans op slagen!

Doe de Toilettest

Tekstkadertjes voor uw gemak

johnson boxRare vraag: leest u op het toilet? Ja? Dan vast geen Dostojevski, maar 'lectuur' voor instantconsumptie. Kort en krachtig: roddelblaadje of mailing, reclamefolder of brochure.

Leest u niet op het toilet? Ook dan is deze blog u op het lijf geschreven. Want u ontdekt hoe u íédere gehaaste lezer in de watten legt.

Oké voor snelle lezers?

Bevalt uw tekst de snelle lezer? Ontdek het met de Toilettest van de Schrijfdokter:

  1. Laat uw tekst achter in 'het kleinste kamertje'.
  2. Check of uw huisgenoten tijdens hun toiletbezoek ook naar dát papier grepen.

Verslinden zij uw pagina op uw porseleinen troon? Proficiat: uw tekst slaagt voor de Toilettest. Hij trekt de aandacht met een afgewogen dosis infotainment. Maar staren ze liever naar de beduimelde scheurkalender? Grijp dan in.

Eerst de Kijktest

Uw commerciële tekst moet sowieso 'hapklaar' zijn. Wervende tussenkopjes die korte alinea's samenvatten, trekken de lezer uw wereld in. Doe dus eerst de Kijktest. Zorg vervolgens voor reliëf, met een element dat er grafisch uit springt. Een tekstbrokje dat schreeuwt: "Geen tijd? Lees mij dan eerst!"

Briljante Johnson Box

Wat leest ú eerst – na een snelle scan van titel en tussenkopjes? Juist: het tekstkader, het kaderstukje of de Johnson Box). Dat maakt of kraakt de rest van de tekst: doorlezen of niet? Hou het dus bondig en wervend en ... kader het in. Brochure of nieuwsbrief, jaarverslag of publireportage? Grijp uw lezer bij de kraag, en pak in uw tekstkadertje uit met uw:

Grijp uw lezer bij de kraag met een tekstkadertje.

Kaderstukje in uw verkoopbrief

Start uw mailing met een Johnson Box. Dat is een ... tekstkader bovenaan, dat uw kernboodschap meegeeft aan de gehaaste lezer. En hem uitdaagt om verder te lezen. Wanneer werkt een Johnson Box? Altijd. Vraag het maar aan Frank Johnson.

Tekstkader op uw website

Nóg een tip? Vooruit dan, omdat u het bent. Zet ook op uw webpagina's een Johnson Box. Sinds we hem zelf gebruiken, verdubbelde het aantal offerteaanvragen. Klik maar eens rond!

Reageer