Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Laat uw klant likkebaarden: met plastische werkwoorden

Mooi? Prachtig? Ontspannend? Met bijvoeglijke naamwoorden schetst u geen droomvakantie. Pluk uw lezer uit zijn vertrouwde omgeving en laat hem met plastische werkwoorden door uw oase dartelen.

Van een cocktail slurpen of een cocktail drinken …? Plastische werkwoorden maken het verschil! De zomer vleit zich spinnend over het land. Hoogdagen voor de toerist! Brochures en e-mails overstelpen u met zinnenstrelende aanbiedingen.

Toch laten alleen de slimste marketeers u wegdromen of likkebaarden. Met beeldrijke werkwoorden kruipen ze in uw huid. En onder uw vel.

Ontdek hoe u hun techniek ook voor uw business gebruikt.

In de schoenen van uw prospect

Wilt u uw B&B in de kijker zetten? Of uw zomergerechten aanprijzen? Put dan uit de volle rijkdom van plastische werkwoorden. En laat holle bijvoeglijke naamwoorden links liggen.

‘U wandelt er op het prachtige strand.’ Wandelen? Prachtig? Generiek en droog. Laat uw klant struinen, kuieren of flaneren. Laat hem uitwaaien, een frisse neus halen, de golven trotseren. Kortom: doe zijn tenen tintelen, kietel zijn kuiten én zijn verbeelding.

TIP: Lost for words? Spiek dan op synoniemen.net of op Onder Woorden. Of schaf uzelf Met zoveel woorden aan.

Onder zijn petje

Beeld u in dat ú onder de zonnehoed van uw doelgroep schuilgaat. Hoe? Ga in dialoog met één klant. Stel: uw klant krijgt het volgende tekstje voorgeschoteld. Door welke werkwoorden grijpt hij naar zijn bankkaart?

Op de patio _________ (eet/verorbert/savoureert) u een uitgebreid ontbijt. Om daarna de stad in te __________ (gaan/slenteren/duiken). In de hoofdstraat ________ (ziet u/ontdekt u/kirt u bij) de rijen winkels en terrasjes. Ideaal om even ________ (te zitten/te bekomen/bij te tanken).

Hold your horses

Plastische werkwoorden en beeldende taal doen uw lezer wegdromen – en bestellen. Maar pas op voor overkill. Want botsen beelden? Dan racet uw prospect in gedachten meteen weer naar België. En bent ook u weer bij af.

Laat werkwoorden voor u zweten

Werkwoorden voor uw kar spannen, werkt. Want u betrekt uw lezer actief in uw verhaal.
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor toerisme. Elke sector heeft baat bij zinnen die doen doen. Conclusie: snel aan het werk(woord)!

Meanderen langs idyllische paden of erop wandelen? Onze keuze is snel gemaakt. Ontdek de kracht van plastische werkwoorden! Deel dit op
Prospects verlekkeren voor #toerisme? Makkelijk met #plastischewerkwoorden! Deel dit op
Verleiden met uw toeristische brochure, mailing of landingspagina? Tover met plastische werkwoorden. Deel dit op

Reageer

Tevreden partners

Al onze troeven op één blad
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Copywriting dúúr? Absoluut niet!
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost
Ik wist meteen: dít is het!
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Met de blik van een buitenstaander
Hoge verwachtingen volledig ingelost
Jaarverslag in aantrekkelijk jasje
Echt anders dan wij altijd deden
Ik wilde er geen letter aan veranderen
Authentiek voer voor moderne lezers
Snelheid én kwaliteit als troeven
Verkiezingswebsite doen opvallen? Schrijf.be bellen!
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
Samenwerking als een geoliede machine
De tekst verwoordt precies wat wij willen zeggen
Naadloze samenwerking en een tekst die wérkt
A message that hits home

Wat klanten zeggen

Alles verliep zeer vlot, we hebben maar een paar kleine zaken moeten aanpassen. Bedankt dus!

Karolien Cornelis
Cypres