Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Beeldende werkwoorden laten uw lezer likkebaarden

Mooi? Prachtig? Ontspannend? Met bijvoeglijke naamwoorden schetst u geen droomvakantie. Pluk uw lezer uit zijn vertrouwde omgeving en laat hem met beeldende werkwoorden door uw oase dartelen.

likkebaarden

De zomer vleit zich spinnend over het land. Hoogdagen voor de toerist! Brochures en e-mails overstelpen u met zinnenstrelende aanbiedingen.

Toch laten alleen de slimste marketeers u wegdromen of likkebaarden. Met beeldende werkwoorden kruipen ze in uw huid. En onder uw vel.

Ontdek hoe u hun techniek ook voor uw business gebruikt.

In de schoenen van uw prospect

Wilt u uw B&B in de kijker zetten? Of uw zomergerechten aanprijzen? Put dan uit de volle rijkdom van beeldende werkwoorden. En laat holle bijvoeglijke naamwoorden links liggen.

‘U wandelt er op het prachtige strand.’ Wandelen? Prachtig? Generiek en droog. Laat uw klant struinen, kuieren of flaneren. Laat hem uitwaaien, een frisse neus halen, de golven trotseren. Kortom: doe zijn tenen tintelen, kietel zijn kuiten én zijn verbeelding.

TIP: Lost for words? Spiek dan op synoniemen.net of op Onder Woorden. Of schaf uzelf Met zoveel woorden aan.

Onder zijn petje

Beeld u in dat ú onder de zonnehoed van uw doelgroep schuilgaat. Hoe? Ga in dialoog met één klant. Stel: uw klant krijgt het volgende tekstje voorgeschoteld. Door welke werkwoorden grijpt hij naar zijn bankkaart?

Op de patio _________ (eet/verorbert/savoureert) u een uitgebreid ontbijt. Om daarna de stad in te __________ (gaan/slenteren/duiken). In de hoofdstraat ________ (ziet u/ontdekt u/kirt u bij) de rijen winkels en terrasjes. Ideaal om even ________ (te zitten/te bekomen/bij te tanken).

Hold your horses

Plastische werkwoorden en beeldende taal doen uw lezer wegdromen – en bestellen. Maar pas op voor overkill. Want botsen beelden? Dan racet uw prospect in gedachten meteen weer naar België. En bent ook u weer bij af.

Laat beeldende werkwoorden voor u zweten

Werkwoorden voor uw kar spannen, werkt. Want u betrekt uw lezer actief in uw verhaal. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor toerisme. Elke sector heeft baat bij zinnen die doen doen. Conclusie: snel aan het werk(woord)!


Tevreden klanten

Tone of voice zit onmiddellijk goed
De 'vloek der kennis' omzeild
Eén blik op jullie website en ik was overtuigd
Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud
Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
Allemaal zotte mensen – gelukkig
Nooit een letterlijke vertaling!
Luminus gaat voor teksten die bruisen van de energie
¡Fantástico!
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Ze wisten meteen wat ik wilde
De webtekst lokt zoekrobotten
Hun teksten zijn bondig en fris van toon
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Verkoopbrief was schot in de roos
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Sodexo en Schrijf.be: een klinkend partnerschap
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Our main selling points stood out perfectly
Echt anders dan wij altijd deden

Wat klanten zeggen

Bedankt voor uw tekstvoorstel. Het leest vlot en er zitten leuke knipoogjes in. Top!

Bo De Ridder