string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(55) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_werkwoorden" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(27) "Wérken uw werkwoorden wel?" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(55) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_werkwoorden" ["image"]=> string(56) "https://schrijf.be/images/blog/werkwoordendiewerkenn.jpg" ["description"]=> string(74) "Bijvoeglijke naamwoorden in uw tekst? Nah. Ga voor trefzekere werkwoorden!" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Werkwoorden die wérken
Bijvoeglijke naamwoorden? Die doen uw lezer niet veel. Plastische werkwoorden daarentegen sleuren uw prospect mee in uw verhaal. En ú? U plukt er de vruchten van.
Lekkere popcorn en heerlijke mosseltjes
Er zit een zakje bij mijn krant. Reclame voor de bioscoop. Met de opdruk: "Vul dit zakje met lekkere popcorn!" Dat is balen: ik smacht naar slechte popcorn. Flyer in de brievenbus: "Geniet van onze heerlijke mosseltjes in onze gezellige tearoom." Hoezo? Geen indigestie door walgelijke weekdieren in een kale eetzaal? Dan blijf ik thuis.
Bijvoeglijke naamwoorden? Bah!
Voelt u waar ik naartoe wil? Bijvoeglijke naamwoorden laat u maar beter weg in uw commerciële tekst. Anders strandt u in platitudes.
Of kijkt ú op bij een 'ruime waaier van mogelijkheden'? Is een waaier niet altijd ruim? Ja, toch?! U las er dus gewoon óver.
Het bijvoeglijke naamwoord is meestal ballast: weg ermee!
Werkwoorden wérken
Hoe krijgt u uw lezer dan wel aan het kwijlen?
Met een trefzeker werkwoord dat tot de verbeelding spreekt. Zoals ... 'kwijlen'. Want een plastisch werkwoord is de motor van uw zin. En dus van uw overtuigingskracht.
Daarom schreef ik als eerste zin van deze alinea níét: "Hoe trekt u dan wel de aandacht van uw lezer?" Want zonder beeldend werkwoord was ú niet aan het kwijlen gegaan. Van klanten die snoepen van uw aanbod.
Spring uit de band
Het geheime verkoopwapen van copywriters?
Zij kiezen een werkwoord dat tot de verbeelding spreekt. Dat abstracte begrippen tastbaar maakt. Zodat uw aanbod dat ook wordt.
Zo doet u het
Ontdek hoe de titel van deze nieuwsbrief aan kracht wint, naarmate het werkwoord plastischer wordt:
- Hoe kunt u uw lezer overtuigen? (Weg met kunnen!)
- Hoe overtuigt u uw lezer?
- Hoe rijft u lezers binnen?
- Hoe grijpt u uw lezer bij de kraag?
- Grijp uw lezer bij de kraag!
Wérk met uw woorden
Samengevat? Vervang lege bijvoeglijke naamwoorden door werkwoorden die tot de verbeelding spreken. En scoor.
Of, nog véél handiger: laat ons voor u scoren.