fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Werkwoorden die wérken

Bijvoeglijke naamwoorden? Die doen uw lezer niet veel. Plastische werkwoorden daarentegen sleuren uw prospect mee in uw verhaal. En ú? U plukt er de vruchten van.

plastische, beeldende werkwoorden

Lekkere popcorn en heerlijke mosseltjes

Er zit een zakje bij mijn krant. Reclame voor de bioscoop. Met de opdruk: "Vul dit zakje met lekkere popcorn!" Dat is balen: ik smacht naar slechte popcorn. Flyer in de brievenbus: "Geniet van onze heerlijke mosseltjes in onze gezellige tearoom." Hoezo? Geen indigestie door walgelijke weekdieren in een kale eetzaal? Dan blijf ik thuis.

Bijvoeglijke naamwoorden? Bah!

Voelt u waar ik naartoe wil? Bijvoeglijke naamwoorden laat u maar beter weg in uw commerciële tekst. Anders strandt u in platitudes.

Of kijkt ú op bij een 'ruime waaier van mogelijkheden'? Is een waaier niet altijd ruim? Ja, toch?! U las er dus gewoon óver.

Het bijvoeglijke naamwoord is meestal ballast: weg ermee!

Werkwoorden wérken     

Hoe krijgt u uw lezer dan wel aan het kwijlen?

Met een trefzeker werkwoord dat tot de verbeelding spreekt. Zoals ... 'kwijlen'. Want een plastisch werkwoord is de motor van uw zin. En dus van uw overtuigingskracht.

Daarom schreef ik als eerste zin van deze alinea níét: "Hoe trekt u dan wel de aandacht van uw lezer?" Want zonder beeldend werkwoord was ú niet aan het kwijlen gegaan. Van klanten die snoepen van uw aanbod.

Spring uit de band

Het geheime verkoopwapen van copywriters?

Zij kiezen een werkwoord dat tot de verbeelding spreekt. Dat abstracte begrippen tastbaar maakt. Zodat uw aanbod dat ook wordt.

Zo doet u het

Ontdek hoe de titel van deze nieuwsbrief aan kracht wint, naarmate het werkwoord plastischer wordt:

  • Hoe kunt u uw lezer overtuigen? (Weg met kunnen!)
  • Hoe overtuigt u uw lezer?
  • Hoe rijft u lezers binnen?
  • Hoe grijpt u uw lezer bij de kraag?
  • Grijp uw lezer bij de kraag!

Wérk met uw woorden

Samengevat? Vervang lege bijvoeglijke naamwoorden door werkwoorden die tot de verbeelding spreken. En scoor.

Of, nog véél handiger: laat ons voor u scoren.


Tevreden klanten aan het woord

Tot zeven keer meer respons
Het hart van onze website
In één rechte pennentrek naar de finish
Snel en professioneel: wat wil je nog meer?
Prima tekstkwaliteit, vlekkeloze projectopvolging
Meteen op dezelfde golflengte
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
Technische inhoud helder verwoord
Dé bestemming voor uw toeristische communicatie!
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
Ik lig nergens meer wakker van
Best confronterend, maar ook léuk
Open en duidelijk
Schrijf.be is een meedenker
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Nooit een letterlijke vertaling!
Ik wist meteen waar ik moest zijn
We klimmen een onlinetrap hoger
Zó anders dan wat je elders leest!
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!

Wat klanten zeggen

De e-mailings zijn heel goed en conform de briefing.

Catherine Ryckebusch