Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Werkwoorden die werken

Bijvoeglijke naamwoorden? Die doen uw lezer niet veel. Plastische werkwoorden daarentegen sleuren uw prospect mee in uw verhaal. En ú? U plukt er de vruchten van.

Grijp uw lezer bij de kraag

Plastische werkwoorden

werkwoorden die werkenDe baseline van Schrijf.be? Teksten die doen doen. Vier woorden, waarvan twee werkwoorden. En geen bijvoeglijk naamwoord. Toeval? Neuh.

Lekkere popcorn en heerlijke mosseltjes

Er zit een zakje bij mijn krant. Reclame voor de bioscoop. Met de opdruk: "Vul dit zakje met lekkere popcorn!" Dat is balen: ik smacht naar slechte popcorn. Flyer in de brievenbus: "Geniet van onze heerlijke mosseltjes in onze gezellige tearoom." Hoezo? Geen indigestie door walgelijke weekdieren in een kale eetzaal? Dan blijf ik thuis.

Bijvoeglijke naamwoorden? Bah!

Voelt u waar ik naartoe wil? Bijvoeglijke naamwoorden laat u maar beter weg in uw commerciële tekst. Anders strandt u in platitudes.

Of kijkt ú op bij een 'ruime waaier van mogelijkheden'? Is een waaier niet altijd ruim? Ja, toch?! U las er dus gewoon óver.

Het bijvoeglijke naamwoord is meestal ballast: weg ermee!

Werkwoorden wérken     

Hoe krijgt u uw lezer dan wel aan het kwijlen?

Met een trefzeker werkwoord dat tot de verbeelding spreekt. Zoals ... 'kwijlen'. Want een plastisch werkwoord is de motor van uw zin. En dus van uw overtuigingskracht.

Daarom schreef ik als eerste zin van deze alinea níét: "Hoe trekt u dan wel de aandacht van uw lezer?" Want zonder beeldend werkwoord was ú niet aan het kwijlen gegaan. Van klanten die snoepen van uw aanbod.

Spring uit de band

Het geheime verkoopwapen van copywriters?

Zij kiezen een werkwoord dat tot de verbeelding spreekt. Dat abstracte begrippen tastbaar maakt. Zodat uw aanbod dat ook wordt.

Zo doet u het

Ontdek hoe de titel van deze nieuwsbrief aan kracht wint, naarmate het werkwoord plastischer wordt:

  • Hoe kunt u uw lezer overtuigen? (Weg met kunnen!)
  • Hoe overtuigt u uw lezer?
  • Hoe rijft u lezers binnen?
  • Hoe grijpt u uw lezer bij de kraag?
  • Grijp uw lezer bij de kraag!

Wérk met uw woorden

Samengevat? Vervang lege bijvoeglijke naamwoorden door werkwoorden die tot de verbeelding spreken. En scoor.

Of, nog véél handiger: laat voor u scoren.

Grijp uw lezer bij de kraag: zet in op #werkwoorden. Deel dit op
Laat uw teksten voor u werken. Verwerk #werkwoorden slim. Deel dit op
Werk met werkwoorden. Dan werken zij voor ú. Deel dit op

Reageer

Tevreden partners

Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden
Boodschap gesnapt én goed verwoord
Onze nieuwe website straalt!
Flexibel, grondig en eerlijk
Wil je echt goede teksten?  Dan moet je hier zijn.
Heel herkenbaar voor onze klanten
Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten
Teksten met aroma!
Teksten van de bovenste plank
Echt anders dan wij altijd deden
Empathie, ambacht en succes
Betrouwbare leverancier om te koesteren
De tekst spreekt verschillende doelgroepen aan
Covetrus
Dit tekstbureau is een echte verademing
Hoe jullie met taal spelen, daarvoor doe ik mijn hoedje af!
Een baken van kwaliteit
Efficiënte doe-mailing met schwung
Teksten onder stroom
In één woord? Kwaliteit!

Wat klanten zeggen

Jij nam de voorbije weken heel wat stress weg. Altijd op tijd en je dacht ook altijd mee. Want soms had ik zelf niet gedacht aan een bepaald kanaal om een boodschap te verspreiden, en dan gaf jij dat als suggestie, meteen met tekst erbij.  Halve briefings, vervelende correcties … niks is jou te veel

Lore Stassen