Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

  • title: Ps, gebruikt u het PS?
  • description: Het postscriptum is goud waard: uw samenvatting mét call to action.

Mail? Gebruik altijd een PS

Zet onder elke mailingbrief een PS. Dat grijpt uw lezer bij de arm met een mini-samenvatting plus een extra call to action. En dat werkt! 

Handsome man with glasses thinking

Stuur nóóit een mailing zonder postscriptum

Van een mailingbrief wordt de headline eerst gelezen.

Maar weet u wat het verrassende nummer twee is? Het postscriptum. Een kwart van de lezers leest zelfs eerst het PS. Alleen als dat overtuigt, gaan ze verder met de rest van de brief.

Vindt u dat raar? Wat dacht u dan van twee mensen die uren over een project discussiëren. En toch elkaar bij het afscheid in het deurgat nog even bij de pols grijpen om de concrete afspraak te maken:

"Dus, jij belt me morgen, hé?"

Oh ja, wat ik je nog wilde zeggen ...

Onlogisch? Kan best zijn. Maar zij doen het nu eenmaal omdat het werkt. Nog snel even afchecken voor ieder zijn eigen weg gaat. Met het PS is het net zo.

Akkoord, een PS lijkt commercieel. En is het ook. Maar het werkt. Een verkoopbrief mét PS scoort in alle tests beter dan eentje zonder. Met als eindresultaat meer respons en meer verkoop.

Beslist u toch om geen PS te zetten onder een mailingbrief? Dan beslist u meteen om minder resultaat te boeken.

"Bestel vandaag nog, want de voorraad is klein."

Samenvattend PS met voordeel

Uw PS is de mini-samenvatting van uw verkoopbrief met een extra aansporing om nú te handelen. Het ideale PS bevat:

  • het belangrijkste voordeel van het product of de dienst
  • gekoppeld aan een tijdelijk aanbod

Enkele voorbeelden: telemarketing, trainingbouwmaterialen, senioren, boekhouding, beurs.

"Oh ja, voor ik het vergeet: ..."

PS in e-mailing, e-nieuwsbrief & advertentie

Een PS onder een mailingbrief is dus een must

Maar weet u waarom eenzelfde PS onder aan een e-nieuwsbrief, webtekst of advertentie niet zou werken? Wel, ik ook niet. Want een origineel PS werkt altijd. Doe er dus uw voordeel mee. Of nog gemakkelijker: wend u tot copywriters die dat voor u doen.
 

PS   Zet voortaan onder elke mailingbrief een PS.

 

 
Schrijf.be: freelance copywriters van uw dromen

 

Copywriting & contentwriting

Uw toonaangevende tekstbureau:

 

Ik wil topteksten én gemoedsrust

 

goldenarrow 15 AI-tekst of -vertaling? ➡️ Schrijf.ai 

goldenarrow 15 Vaak gestelde vragen 
 

U krijgt uw zin

U bent trots op uw organisatie,
wordt gelukkig van blije klanten.

En dat wilt u ook uitstralen:
met teksten van gewapend beton -
overtuigend en authentiek.

Vertrouw hiervoor op Schrijf.be.
Want wij zitten op uw golflengte.
 

wimvanrompuy-200.pngWim Van Rompuy
Bedrijfsleider

 

 

 

 

Soloslim freelancecopywriter?
Geen garanties

  • Houdt u van freelancer-flexibiliteit? Wij ook.
  • Maar vraagt u zich af hoé die topteksten garandeert? Wij ook.
  • En vreest u dat hij ziek of overwerkt raakt? Wij ook.

🎦 Soloslim- versus teamfreelancer?

 

 

Onze oerdegelijke aanpak?
Uw gemoedsrust

  1. Hechte groep topcopywriters.
  2. Twéé collega's voor dubbelcheck.
  3. Coördinator voor noodgevallen.

 

Wat klanten zeggen

Ik vind (en samen met mij het commerciële team) de Nederlandse tekst veel beter dan de Franse originele.

Freddy Lecock

 
Dit is uw recept voor teksten van gewapend beton:
de trotse groep Schrijfbe'ren:
copywriters, hertalers, redacteurs en correctoren
 

wimvanrompuy ilse rits zw 150 mieke vandamme els declercq zw 150 renilde gees 150 zw an vandenouwelant zw 150 raisa qvick roel dhollander joke naughton zw 150 elsie ribbens jonathan howett zw 150 siobhan mcgonigle zw 150 hayley cafarella zw 150

Tevreden klanten aan het woord

Wat klanten zeggen

Heel erg bedankt voor het snelle werk.

Lieze Lingier
Volta

 
 

FAQ over copywriting en freelance copywriters

 

Copywriting

Waarom een copywriter?

  

Uw teksten zelf schrijven? Dat is een idee.
Alleen geen goed idee, want de vloek van de kennis verlamt u. U hebt zoveel technische expertise op zak, dat u dreigt uw klant uit het oog te verliezen. Daarom bulkt het internet van de teksten die in de Ego-val trappen.

Uw externe copywriter levert meer op dan hij kost

Ja, een goede copywriter kost wat. Want hij doet zoveel meer dan het toetsenbord laten ratelen.

  • Hij stelt de vragen die uw prospect zich ook stelt.
  • Hij zorgt ervoor dat u de juiste argumenten gebruikt. En ze in de juiste vorm giet.
  • Hij raakt bij uw prospects de juiste snaar, zodat zij tot actie overgaan.

Het resultaat? $

Bovendien, wat kost uw eigen tijd voor het blanco scherm aan geld én aan inspanning?

Kies nu welke Schrijfbe'er de klus voor u klaart.

 

Wanneer een freelance copywriter?

 

Een freelancer past zich aan uw agenda aan. En u communiceert er rechtstreeks mee, zonder de communicatieruis van een accountmanger. Goede keuze, dus!

Maar ... werkt uw freelance copywriter in z'n uppie? 
Dan leeft u gevaarlijk 😰, want u werkt zonder vangnet:

  • Uw freelance copywriter heeft geen corrector, geen kwaliteitsbewaker en geen coördinator, die hem de hand boven het hoofd houden.
  • Uw solo-freelancer wordt vroeg of laat ziek, geraakt overwerkt of gaat met vakantie. En wat dan?

Freelance copywriters onder één paraplu: die van een oerdegelijk tekstbureau

Schrijf.be het beste van twee werelden:

  • de expertise en flexibiliteit van de freelance copywriter
  • de kwaliteit- en projectzekerheid van het tekstbureau

Filmpje: waarom u beter geen freelance copywriter kiest

 

Waarom Schrijf.be en geen ander tekstbureau?

 

Omdat wij zulke mooie ogen hebben?
Helaas, dat ging mis bij onze geboorte.

Wel omdat Schrijf.be alleen teksten aflevert die én overtuigen én correct zijn. Daarvoor hanteren we een drietrapsraket.

Uw copywriting-drietrapsraket

  • Bij een 'normaal' tekstbureau gaat een corrector door de meeste teksten voor u ze in handen krijgt.
  • Bij Schrijf.be passeert elke tekst eerst bij de kwaliteitsbewaker en dan pas bij de corrector.

Wat die kwaliteitsbewaker dan aan waarde toevoegt? Hij is óók een copywriter, maar dan eentje die nog niet door u is 'ingekleurd'. Hij bekijkt de tekst nog 100% door de ogen van uw klant. En houdt zo uw copywriter bij de les.

Weet onze kwaliteitsbewaker zeker dat uw tekst zal overtuigen? Dan pas vlooit onze corrector uw tekst na op spelling, grammatica en uniformiteit. 

Check uw 5 kwaliteitsgaranties

 

Uw freelance copywriters

Schrijven, herschrijven of corrigeren jullie?

 

All of the above.

Hebt u een brontekst?

Dan herschrijven, redigeren of corrigeren of proeflezen we die voor u.

Nog helemaal geen tekst?

Dan schrijven we vanuit uw documenten en/of briefing.

Vertaling nodig?

Hebt u een vertaling nodig - ongeacht of we de brontekst zelf schreven, of niet?
Dan staan we voor u paraat: uw hertaalde tekst zal in de doeltaal precies hetzelfde effect sorteren.

 

Voor welke teksten kan ik bij jullie terecht?

 

Voor commerciële en zakelijke teksten.
Van advertentie tot zakenbrief, van webtekst tot speech.

Kies uw teksttype.

Multinational of eenmanszaak, bestuur of ngo?
Dat maakt niet uit. Want de doelstelling blijft dezelfde: uw lezer overtuigen en tot actie doen overgaan.

 

Vertalen jullie ook?

 

Ja, maar dan in warpmodus, want wij hertalen.

Voor een standaardvertaling van een handleiding bent u bij ons aan het verkeerde adres. Daarvoor volstaat een vertaler.

Hertalen = vertalen²

Wilt u dat uw wervende tekst zijn slagkracht behoudt in de doeltaal?
Dan hebt u Schrijf.be broodnodig: hier herschrijft een copywriter uw brontekst. En die vertaalt hele alinea's, geen aparte zinnen ...

Laat hertalen

 

Geven jullie ook marketingadvies?

 

Een goede copywriter is in de eerste plaats een 'marketeer-van-het-gezonde-verstand'. Die aanvoelt voor welke argumenten uw klant gevoelig is, en hoe hij zich laat verleiden. 

Dus, já, Schrijf.be geeft impliciet marketingadvies. 

(Gelukkig) geen communicatie- of reclamebureau

Schrijf.be is geen communicatie- of reclamebureau dat ronkende campagnes op poten zet.

Wij houden ons bewust bij meetbare resultaten. En dat zijn wervende en informatieve teksten die uw lezer gretig leest, en niet verveeld wegklikt.

Vraag meer info.

 

Lay-outen jullie mijn tekst ook?

 

Nee, Schrijf.be schrijft.

Toch kennen we uitstekende grafische bureaus, waarmee we intensief samenwerken. En zij dragen net zoveel zorg voor de lay-out als wij voor de tekst.

 

Verzorgen jullie ook drukwerk?

 

Nee, Schrijf.be schrijft.

Natuurlijk werken we nogal eens samen met betrouwbare drukkers, die kwaliteit leveren tegen een prima prijs. Dus schakelen we hen graag voor uw project mee in, zodat u maar één aansprekpunt hebt.

 

Lossen jullie taalvragen op?

 

Nee, Schrijf.be is een commerciële organisatie.

  • Klop met uw taalvraag aan bij Team Taaladvies (de vroegere Taaltelefoon). Daar werkt een topteam dat uw vraag vakkundig beantwoordt.
  • Grasduin in onze blogsectie 'Correct taalgebruik'.

Tintelende Tips voor Betere Bedrijfsteksten

Gaat het niét om spelling of grammatica, maar om de overtuigingskracht van teksten? Dan lopen we helemaal warm!

  

Offerte & bestelling

Hoeveel kost copywriting?

 

Minder dan dat copywriting u opbrengt.

Vraag Schrijf.be-coördinator Ilse om uw vrijblijvende schrijfofferte.

Alleen het copywriting-uurtarief? Run like hell!

Laat u nooit misleiden door het uurtarief van collega-tekstschrijvers, want dan vergelijkt u appelen met peren:

  • Met alleen het uurtarief zet u de deur wagenwijd open voor facturen die de pan uitswingen. Want u weet niet hoe lang de copywriter over uw tekst doet.
  • Het uurtarief van Schrijf.be dekt de kost van drié tekstatleten: uw copywriter, zijn kwaliteitsbewaker én zijn eindredacteur. Zij vormen samen uw gouden trio voor gemoedsrust. 

Meer over copywritingtarieven

 

Moet ik een voorschot betalen?

 

Een nieuwe klant betaalt een voorschot. Dat geldt ook voor grote opdrachten die zich over een langere termijn uitstrekken.

U stort de helft van de totaalprijs als voorschot op onze bankrekening voor we van start gaan. De rest betaalt u na definitieve oplevering.

 

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

 

U vindt onze algemene voorwaarden online, in elke offerte en op elke factuur.

 

Wordt de tekst mijn eigendom?

 

Ja, u krijgt het volledige copyright, zonder enige voorwaarde. Dus ook als u de tekst (of tekstdelen) hergebruikt in andere media. 

Uw copyright op onze copywrite

Vindt u het vanzelfsprekend dat u de rechten verwerft op de teksten waarvoor u ons tenslotte al betaalde? Wij ook. Toch denken veel communicatiebureaus daar anders over. Vraag het dan ook expliciet voor u hen schrijfwerk in handen geeft.

Uw eigendomsrecht bij Schrijf.be

 

Projectverloop

Hoe verloopt een schrijfopdracht?

 

  • U neemt contact met ons op.
  • Ilse, de Schrijf.be-coördinator selecteert de meest aangewezen copywriter. Die overlegt nog even met u bij onduidelijkheid.
  • U krijgt een sluitende offerte die u met de bestelbon bevestigt. Nieuwe klanten betalen een voorschot.
  • De copywriter gaat aan de slag. Bij grotere projecten herschrijft hij één pagina net zolang tot u zich volledig in de schrijfstijl vindt.
  • Onze kwaliteitsbewaker en onze corrector verbeteren en corrigeren het tekstvoorstel van uw copywriter, die u het resultaat bezorgt.
  • U maakt al dan niet gebruik van de correctieronde voor aanpassingen. Wijken die inhoudelijk ingrijpend af van de originele briefing? Dan zijn het auteurscorrecties die we extra aanrekenen. Uw copwyriter brengt u hiervan altijd vooraf op de hoogte.
  • U ontvangt de volledig afgewerkte tekst en uw factuur. Die betaalt u binnen 15 dagen.
  • U verwerft het onvoorwardelijke eigendomsrecht op uw tekst.

 

Welke input verwachten jullie van mij?

 

Dat hangt ervan af.

Tekst herschrijven

Voor het herschrijven van teksten volstaat een goede briefing. Via telefoon, videochat of live.
Onze copywriters vragen net zo lang door tot zij zich comfortabel voelen. Comfortabel om u een tekst te garanderen die er páts op zit.

Tekst schrijven

Schrijven we vanaf nul? Dan raapt u bovendien zoveel mogelijk documenten bij elkaar (brochures, mailings, verkoopmateriaal, enz.). Ze geven ons een idee van waar uw onderneming voor staat, en waarin uw producten of diensten uitmunten. Uiteraard helpt ook uw website (én die van uw concurrenten!) hierbij.

 

Welke spelling hanteren jullie?

  

  • Schrijf.be hanteert de officiële spelling van het Groene Boekje 2005.
  • Geeft dat geen uitsluitsel? Dan raadplegen we Van Dale.
  • Zijn er meerdere mogelijkheden correct (bijvoorbeeld woordvolgorde, interpunctie)? Dan volgen we de Schrijf.be-Stijlgids. Die garandeert de uniformiteit van alle teksten die u bij ons bestelt, ongeacht de schrijver. Een waaier van gerenommeerde bedrijven gebruikt hem daarvoor trouwens ook.