Tekstschrijver of pillendraaier?
Pillendraaier van opleiding, woordendraaier van beroep. Is er een verband? Neen, dat is er niet. Wél een rode draad, die 'overtuigen' heet. Hij loopt doorheen mijn carrière als verkoper, (e-)marketeer en trainer in de farmaceutische industrie. Overtuigen, dus. Vroeger dokters en apothekers, nu lezers als mijn alter ego: de Schrijfdokter®.
Gezond verstand
Natuurlijk moet een tekstschrijver goed 'ter taal' zijn. Maar bovenal moet hij over een flinke dosis gezond verstand beschikken. Om precies te weten wat uw prospect in beweging zet. Om feilloos aan te voelen welke argumenten hem bij het nekvel grijpen. Zodat hij teksten produceert die overtuigen. Die 'doen doen'.
Kwaliteit3
Doordouwer van nature, is mijn codewoord voor Schrijf.be: 'kwaliteit'. Kwaliteit van copywriting. Kwaliteit van projectfollow-up.
Kwaliteit van copywriting door de unieke drievoudige tekstbehandeling. En kwaliteit van projectfollow-up door onze waterdichte werkprocedures.
Is Schrijf.be dan veeleisend voor zijn copywriters? Ongetwijfeld. Opdat zij zouden groeien in hun vak. En opdat u krijgt waarop u recht hebt: kwaliteit en gemoedsrust.
Wim
Favoriete Wim Van Rompuy
- Levensmotto: Panta Rhei
- Citaat: "Price is what you pay, value is what you get."
- Sitcom: Fawlty Towers, Mad Men, Coupling, Het Eiland
- Film: álles van de Coen Brothers, Moonstruck
- Boek: Lijmen (Willem Elsschot, ook copywriter dus woordzuinig)
- Auto: gouden DS, rode Vespa
- Acteur: Jack Nicholson
- Kunstenaar: Masereel
- Zanger/groep: de sardonische lyrics van Warren Zevon, getormenteerd genie. Van Beethoven, idem. Kreunend woordkunstenaar Leonard Cohen.
- Stad: Leuven
- Historische figuur: Feynman – geniaal & nieuwsgierig, flamboyant & excentriek (Hoe werkt een magneet?)