Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_overtuigen"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_overtuigen"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Overtuigen is nog niet verkopen

Geeft u uw prospect duidelijke instructies? En helpt u hem met extra argumenten, die hij voorschotelt bij andere betrokkenen? Of bij de aankoper? Dan springt u moeiteloos over elke verkoopbarrière heen.

Overtuigend schrijven

Geef uw lezer de juiste argumenten

Obstakels proactief overwinnen

Heeft uw tekst uw klant overtuigd? Dan hebt u nog niet per se verkocht.

Drie obstakels kunnen verhinderen dat een lezer die wel door u is overtuigd, toch niet bij u koopt:

3 obstakels tussen overtuiging en aankoop
 

  1. Vraagt u uw lezer uitdrukkelijk om nú te bestellen? En vertelt u hem precies hoe dat te doen? Neen? Lees dan onze schrijftip over uw call to action.
     
  2. Beslist uw lezer alleen over de aankoop? Of moet hij ook iemand anders overtuigen?
     
  3. Betaalt uw lezer zijn aankoop niet zelf, zoals in een bedrijf?
     

Hoe u de valkuilen 2 en 3 vermijdt, ontdekt u hieronder.

Bereid het 'verkoopgesprek' van uw lezer voor.

Obstakel 2: beslist uw lezer niet alleen?

Vaak staat uw lezer op het punt om te bestellen omdat u hem zijn voordelen klaar en duidelijk voorschotelde.

Maar wil hij nog even de instemming (van zijn partner) of de toestemming (van zijn baas). En die zijn vatbaar voor andere argumenten. Die uw lezer hen op een schoteltje moet aanreiken. En die ú voor hem op voorhand hebt bedacht.

 

Overtuigend schrijven? Uw koper is ook verkoper

Stel: u stuurt een mailing naar managementassistants voor een opleiding timemanagement. Prima programma, prettige prijs.

Een kmo-assistente spreekt haar baas erover aan, en die antwoordt lachend: "Oké, maar ... what's in it for me?" Waarop zij: "Ah, dan kan ik meer werk verzetten in dezelfde tijd. En kunt ú wachten om die extra assistente aan te werven."

Haar antwoord was voorgekauwd. Want ze vond het in een tekstkadertje van úw opleidingsbrochure: 'Ook uw manager wint!'

Obstakel 3: betaalt uw lezer zijn aankoop niet zelf?

Wie bestelt in een zakelijke omgeving, betaalt zelden zelf. Uw lezer moet zijn baas of zijn aankoper óók overtuigen. En dan draait het vaak om de prijs, of de prijs-kwaliteitverhouding.

Uw taak? Het 'verkoopgesprek' van uw lezer voorbereiden.

 

Overtuigend schrijven? Uw lezer verdedigt uw prijs

Stel: u verkoopt externe archivering van documenten. Dat lijkt op het eerste gezicht duurder dan een interne oplossing. Maar is het niet.

Kauw de berekening dus voor. Met een onlineberekeningsmodule of met een concrete vergelijking tijdens een persoonlijk gesprek. Facts and figures!

Zo stapt uw lezer met harde cijfers naar zijn manager, en die op zijn beurt naar de aankoper. En gaat de verkoop door.

 

Overtuigend schrijven? Zo verkoopt ú Schrijf.be

Wilt ú een beroep doen op Schrijf.be? Maar moet u uw baas overtuigen om niet met een klassiek tekstbureau of een freelancer te werken?

Print dan deze pdf. Dan beseft uw baas meteen waarvoor Schrijf.be staat: overtuigingskracht én gemoedsrust.