string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(57) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_succesverhaal" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(46) "Gebruik het succes van uw klant in uw voordeel" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(57) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_succesverhaal" ["image"]=> string(52) "https://schrijf.be/images/succesverhaalschrijven.jpg" ["description"]=> string(81) "Laat uw klanten vertellen over hun succes. Want hun succesverhaal is ook het uwe." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Schrijf een succesverhaal
Een succesverhaal: hét verkoopinstrument bij uitstek. U zet uw bestaande klant in het zonnetje, en u toont uw prospect resultaten. Schrijf gesproken, kies een kapstok, blijf objectief en laat uw succesverhaal goedkeuren.
Laat uw klant delen in uw succes - en omgekeerd
Welk tastbaar resultaat heeft uw dienst of product voor uw klant? Een succesverhaal vertelt het – en dat gaat verder dan een testimonial.
Uw succesverhaal als verkoopinstrument
Een succesverhaal is hét verkoopinstrument bij uitstek. Want resultaten kan geen enkele prospect negeren. People buy people, weet u wel?
Win beiden
Waarom uw klant zou instemmen met uw succesverhaal? Omdat zijn eigen bedrijf in het zonnetje wordt gezet. Een ideale manier voor hem om zelf prospects te bereiken – en te overtuigen. Wie van uw klanten graag meewerkt aan een succesverhaal? Uw verkoopteam vertelt het u.
Stuur het gesprek
Stap nooit onvoorbereid op uw ‘succesklant’ af. Welk succeselement wilt ú in de verf zetten? Stuur het gesprek in die richting en verzamel opmerkelijke uitspraken. Liefst van verschillende medewerkers op verschillende niveaus. Dat vergroot de overtuigingskracht.
Schrijf gesproken
Krijgt u uw gesprekspartner maar niet aan de telefoon? Kies dan voor e-mail. Stuur een vragenlijstje en verwerk de antwoorden tot een doorlopende tekst. Maar … probeer toch ook nog een gesprekje uit de brand te slepen. Want er gaat niets boven het neerschrijven van het ‘gesproken woord’!
Kies een kapstok
Zorg ervoor dat uw lezer het probleem meteen herkent. Dan wil hij vast ook weten hoe u het oploste. En welk effect dat had. Voor en na dus. Of ... omgekeerd: open keihard met een meerverkoop van 22 procent en laat de klant dan uitleggen hoe hij die realiseerde – dankzij ú.
Blijf objectief
Alleen rozengeur en maneschijn, dus? Neen, dan vervalt u in een promopraatje. Blijf objectief en ga aanmerkingen niet uit de weg. Alleen een goudeerlijk succesverhaal overtuigt.
Laat uw succesverhaal goedkeuren
Schrijf zelf de ontwerpversie voor het succesverhaal en leg die voor aan uw klant. Het is uw garantie voor een juiste interpretatie van de quotes. Dan volgt een kritische leesronde door uw productexperts, dienstverantwoordelijken én testlezers.
En ten slotte is er de formele goedkeuring door uw klant. Zo voorkomt u dat het klantencontact door misverstanden vertroebelt.
Melk een succesverhaal uit
Afgewerkt succesverhaal? Gebruik het dan waar u maar kunt. Op papier en als pdf. Bij offertes, in presentatiemappen en op het web. Tijdens beurzen, congressen, perspresentaties en meetings met potentiële investeerders.
Vraag hulp!
Voelt u zich wat opgelaten om met uw klant over uw eigen succes te praten? Gebruik dan een ‘neutrale derde’: Schrijf.be. Of gebruik ons om uw basistekst te herschrijven tot een tekst die doet doen.