string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/ga-voor-goud-met-testimonials" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(38) "Publiceer elke maand één testimonial" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/ga-voor-goud-met-testimonials" ["image"]=> string(19) "images/welldone.jpg" ["description"]=> string(76) "People buy people. Bestaande klanten brengen nieuwe aan: in een testimonial." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Ga voor goud met klantgetuigenissen
Toeteren over hoe goed u zelf wel bent? Pft, uw prospect heeft er geen oren meer naar.
Wat veel beter werkt? Laat uw bestaande klanten de loftrompet over u steken: in klantgetuigenissen (testimonials).
Gelukzalig staart u naar het computerscherm: het is gelukt.
Eindelijk staat uw gloednieuwe website online. Geniale webteksten, foto's en filmpjes wisselen elkaar af. Zoefzoef, blingbling. Uw beste bedoelingen spatten van het scherm.
En dan nu: wachten
Wachten op de felicitaties, bestellingen en kruiwagens vol geld. Kan niet anders, want u beloofde uw lezers de hemel op aarde. En biedt net datgene waarnaar uw klant al jaren op zoek is. U doet de lezer watertanden naar de oplossing voor al zijn noden.
Maar ze blijven uit, die bestellingen.
Help! Waarom nemen prospects maar geen contact op? Willen ze nóg meer 'zoefzoef' en 'blingbling'?
Uw klant heeft het eerste én het laatste woord
Welk element er nog ontbreekt er voor succes?
Het woord van iemand anders dan u. Uw klant die aan het woord is in een testimonial.
Als hij de loftrompet over u steekt, is dat wél geloofwaardig. Want dan gaat het niet over wat u wilt doen, maar over wat u al gedaan hebt. Niet over theorie, maar over praktijk. Over boter bij de vis.
Wie was er dolgelukkig nadat u meer had geboden dan u had beloofd? Uw bestaande klant, natuurlijk. Zo tevreden dat hij met de glimlach aan een testimonial zal meewerken. Wel, toch als hij er zelf geen werk aan heeft.
Ga vandaag nog voor goud met klantgetuigenissen
Mijn advies?
- Vraag elke maand één tevreden klant naar een testimonial (of quote*). Druk hem op het hart dat het maar één telefoontje van tien minuten kost. En dat hij inzage krijgt voor publicatie.
- Laat een Schrijf.be-copywriter de klus klaren.
- Bedank uw klant door een link naar zijn website te leggen voor extra prospects en een extra inkomende link voor Google.
* ook een sterke oneliner op uw website doet wonderen: "Fantastische samenwerking", "Altijd op tijd" of "Ik slaap nu op beide oren"