Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Testimonial-vragen die leiden tot krachtige getuigenissen

Meeslepende, wervende getuigenissen? Die krijgt u pas als u de juiste testimonial-vragen stelt. Enkele voorbeelden.

Krijg de juiste antwoorden

Testimonial vragen: volg onze voorbeelden.U overtuigde uw klant om als ambassadeur op te treden voor uw bedrijf? Dan belt u hem doorgaans even op voor een interview. Al is dat niet automatisch de beste basis voor een meeslepende testimonial. Een voorbeeld van zo’n gesprek:

  • "Wat vindt u van ons product?"
    "Goed … héél goed. En, euhm, degelijk."
  • “En van onze service?”
    “Ook prima. Degelijk. Geen klachten!”

Niet iedere tevreden klant is even welbespraakt. Hoeft ook niet, want uw prospect kickt net op een authentieke stem – zonder gladde reclamepraat. Maar met een karrenvracht gemeenplaatsen overtuigt u natuurlijk geen hond. Gelukkig ligt de oplossing voor de hand: stel de juiste testimonial-vragen en krijg de juiste antwoorden.

Testimonial-vragen: voorbeelden

Wat zet u dan precies in dat vragenlijstje? Een paar tips:

  • Een goede testimonial vertelt een verhaal: van probleem naar oplossing. Speel daar bij uw vraagstelling al op in.
    In het vragenlijstje voor onze eigen testimonials staat bijvoorbeeld: "Hoe kwam u terecht bij Schrijf.be?" of "Wie schreef vroeger uw teksten?"

  • Peil naar concrete resultaten. Want die overtuigen beter dan vage reclamepraat.
    Bijvoorbeeld: "Is uw Google-positie er ondertussen op vooruitgegaan?"

  • Durf ook te vragen naar wat er níét zo goed was. Om er zelf uit te leren. En omdat het uw verhaal soms boeiender en geloofwaardiger maakt. Wees gerust: als u het slim verwoordt, schaadt het uw reputatie niet.
    Bijvoorbeeld: "Zijn er fouten gemaakt? En werden die dan ook snel rechtgezet?"

  • Omzeil nietszeggende antwoorden door vragen te stellen die de verbeelding prikkelen.
    Bijvoorbeeld: vraag niet "Wat zijn onze sterke punten?" maar "Hoe zou u ons omschrijven bij collega’s of vrienden?"

  • Vraag zeker of er nog een toekomstige samenwerking inzit. Want zo’n engagement doet wonderen voor de geloofwaardigheid van uw testimonial.

Bonustip: maak een afspraak

Belt u uw klant uit het niets op om zijn mening te vragen? Dan heeft hij misschien helemaal geen tijd voor u. En maakt hij er zich snel vanaf. Daar staat u dan: met een handvol belegen clichés. Brouw daar maar eens een sprankelende testimonial mee.

Pak het slimmer aan: maak altijd een afspraak voor uw telefonisch interview. En vraag uw klant om zich voor te bereiden door middel van een voorbereidende vragenlijst. Zo gaat u tijdens het interview meteen naar de kern van de zaak. En verliest u allebei zo weinig mogelijk tijd.

Gebruik onze testimonial-vragen

Gedaan met oeverloos vissen naar complimentjes. Gewapend met onze lijst testimonial-vragen loopt uw interview op wieltjes. En dat leidt bijna vanzelf tot een dijk van een getuigenis. Voorbeelden te over!

Reageer