fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Testimonial-vragen die leiden tot krachtige getuigenissen

Meeslepende, wervende getuigenissen? Die krijgt u pas als u de juiste testimonial-vragen stelt. Enkele voorbeelden.

Krijg de juiste antwoorden

Testimonial vragen: volg onze voorbeelden.U overtuigde uw klant om als ambassadeur op te treden voor uw bedrijf? Dan belt u hem doorgaans even op voor een interview. Al is dat niet automatisch de beste basis voor een meeslepende testimonial. Een voorbeeld van zo’n gesprek:

  • "Wat vindt u van ons product?"
    "Goed … héél goed. En, euhm, degelijk."
  • “En van onze service?”
    “Ook prima. Degelijk. Geen klachten!”

Niet iedere tevreden klant is even welbespraakt. Hoeft ook niet, want uw prospect kickt net op een authentieke stem – zonder gladde reclamepraat. Maar met een karrenvracht gemeenplaatsen overtuigt u natuurlijk geen hond. Gelukkig ligt de oplossing voor de hand: stel de juiste testimonial-vragen en krijg de juiste antwoorden.

Testimonial-vragen: voorbeelden

Wat zet u dan precies in dat vragenlijstje? Een paar tips:

  • Een goede testimonial vertelt een verhaal: van probleem naar oplossing. Speel daar bij uw vraagstelling al op in.
    In het vragenlijstje voor onze eigen testimonials staat bijvoorbeeld: "Hoe kwam u terecht bij Schrijf.be?" of "Wie schreef vroeger uw teksten?"

  • Peil naar concrete resultaten. Want die overtuigen beter dan vage reclamepraat.
    Bijvoorbeeld: "Is uw Google-positie er ondertussen op vooruitgegaan?"

  • Durf ook te vragen naar wat er níét zo goed was. Om er zelf uit te leren. En omdat het uw verhaal soms boeiender en geloofwaardiger maakt. Wees gerust: als u het slim verwoordt, schaadt het uw reputatie niet.
    Bijvoorbeeld: "Zijn er fouten gemaakt? En werden die dan ook snel rechtgezet?"

  • Omzeil nietszeggende antwoorden door vragen te stellen die de verbeelding prikkelen.
    Bijvoorbeeld: vraag niet "Wat zijn onze sterke punten?" maar "Hoe zou u ons omschrijven bij collega’s of vrienden?"

  • Vraag zeker of er nog een toekomstige samenwerking inzit. Want zo’n engagement doet wonderen voor de geloofwaardigheid van uw testimonial.

Bonustip: maak een afspraak

Belt u uw klant uit het niets op om zijn mening te vragen? Dan heeft hij misschien helemaal geen tijd voor u. En maakt hij er zich snel vanaf. Daar staat u dan: met een handvol belegen clichés. Brouw daar maar eens een sprankelende testimonial mee.

Pak het slimmer aan: maak altijd een afspraak voor uw telefonisch interview. En vraag uw klant om zich voor te bereiden door middel van een voorbereidende vragenlijst. Zo gaat u tijdens het interview meteen naar de kern van de zaak. En verliest u allebei zo weinig mogelijk tijd.

Gebruik onze testimonial-vragen

Gedaan met oeverloos vissen naar complimentjes. Gewapend met onze lijst testimonial-vragen loopt uw interview op wieltjes. En dat leidt bijna vanzelf tot een dijk van een getuigenis. Voorbeelden te over!


Tevreden klanten aan het woord

Ze willen het beste voor je
Tot zeven keer meer respons
Al vijf nieuwe grote klanten - en de teller stopt niet!
Mijn copywriter laat me scoren in Google én bij mijn klanten
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
Helse job, uitgevoerd met ijzeren discipline
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Eindredacteur met scherpe ogen
Snel én goed
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Bij Schrijf.be doen ze wat ze beloven
Partner bij uitstek
¡Fantástico!
A message that hits home
Er kon niets beter aan de samenwerking
Wat een verbetering!
Teksten die meeleven
Geslaagd Nederlands-Vlaams huwelijk!
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Eerdere samenwerking opende deuren

Wat klanten zeggen

Bedankt voor de snelle service!

Lydia Stevens
Interfot