Hoe schrijffouten uw klanten wegjagen
Met uw eenmanszaak uw concurrent van de troon stoten? Dat is perfect mogelijk. Hoe? Onderscheid u met uw SEO-webteksten en haal al zijn Google-prospects binnen.
Aan inspiratie voor landingspagina's ontbreekt het u vast niet. Want u bent specialist in uw vakgebied, en wilt die kennis delen. Met wat volharding schrijft u er boeiende teksten over.
Uw prospect is meedogenloos voor taalfouten
Maar dan hebben we de poppen aan het dansen: schrijft u ook foutloos?
- Uw prospects zijn meedogenloos voor taal- en typfouten. Hun gedachtegang is: springt hij/zij daar al zo nonchalant mee om? Dan zal de kwaliteit van zijn/haar werk vast ook niet veel soeps zijn.
Rare redenering, vindt u? Akkoord. Maar driekwart van uw prospects máákt ze. - Google houdt ook niet van slordige taal.
Sociale media haten taalfouten
Nog een plaats waar u zich kunt onderscheiden van de 'grote jongens'? De sociale media: die zijn u als zelfstandige (zzp'er) op het lijf geschreven. Maar ook hier heerst het wantrouwen van wie u nog niet kent.
Beter geen posts dan posts met taalfouten
De eenvoudige vraag aan duizend consumenten luidde: “Wat zou op de sociale media uw mening over een bepaald merk het meest schaden? Noem één ding.”
Het topantwoord? Nee, niét ‘te verkoopachtige boodschappen’. Niét ‘te weinig of te veel posts’. Spelfouten en grammaticale blunders zijn dé turn-off voor meer dan vier op de tien socialemediagebruikers. Dat geldt voor zowat alle leeftijdsgroepen. Ontdek de schokkende resultaten.
Ook voor u, als zelfstandige (zzp'er), geldt dus: beter geen posts dan posts met taalfouten.
Taalfouten ontmoedigen ook u
Onze taal verlamt u als schrijver meer dan dat ze u aanmoedigt.
U raakt zó gefixeerd op mogelijke fouten dat u uw tekst niet durft los te laten. Dat u het halverwege opgeeft of dat u een blog niet online durft te zetten.
Al dat werk voor niets! Frustratie en ontmoediging zijn uw deel. Want uw slechtste tekst is de tekst die nooit zal worden gelezen.
Uw slechtste tekst is de tekst die nooit zal worden gelezen.
De oplossing? Roep hulp van een derde in.
- Laat uw ruwe inhoud herschrijven.
- Laat een corrector uw tekst navlooien.
- Laat onze professionele proeflezer uw tekst de ‘goed voor druk/publicatie’ geven.