fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Keyword research voor SEO (4/5): trefwoorden kiezen

Hoe doet u aan keyword research voor SEO (search engine optimization)? Schrijf.be gidst u in een vijfdelige blogreeks door clever trefwoordenonderzoek. Deel één onthulde de drie pijlers van de ultieme trefwoordengroep. En in deel twee verzamelde u allerlei trefwoordideeën die u in deel drie naar waarde schatte. Tijd voor uw eindoordeel.

 

U weet nu hoe vaak op uw trefwoordideeën wordt gezocht, en hoe goed uw concurrenten dan opduiken. Bovendien maakte u een inschatting van uw conversieratio. Kortom: u checkte de drie pijlers van een gouden trefwoordengroep. Maar welk gewicht kent u nu toe aan elke pijler?

Keyword research: succesformule voor de luie marketeer

Bent u die luie marketeer uit deel twee en deel drie? Dan 'help' ik u nog een laatste keer. Met de succesformule voor keyword research:

Trefwoorden kiezen - formule

Even wat cijfertjes invullen, en de euro's stromen binnen! Heerlijk.
Jammer genoeg is alchemie ook in de SEO-wereld een droombeeld.

Keyword research: grijze hersencellen voor gouden vondsten

Slecht nieuws, dus: u moet zelf op zoek naar SEO-goud. Want het gewicht van elke trefwoord-pijler hangt af van uw sector en uw bedrijf.

Als lokale handelaar hebt u bijvoorbeeld voldoende aan tweehonderd zoekers uit uw dorp. Terwijl een multinational er tienduizenden verwacht uit alle landen.

Bekijk de drie pijlers dus altijd in verhouding met elkaar, en volgens uw situatie. Geen eenvoudige rekensom. Wel de enige weg naar succes.

Trefwoorden kiezen - gezond verstand

Trefwoorden kiezen? Meerdere eieren, meerdere manden

Nog een tip? Leg uw eieren in verschillende mandjes. Mik bijvoorbeeld met de ene webpagina op een lange trefwoordengroep. En optimaliseer een andere met één eenvoudig trefwoord.

Ja, via lange trefwoordengroepen lokt u minder bezoekers. Maar u hebt ook minder concurrentie én u profiteert van een hogere conversieratio. Scoort u daarnaast op één populaire term? Dan doet u zichzelf een onverhoopte bonus cadeau!

Een voorbeeld? Natuurlijk wordt een websitebouwer graag gevonden via de term 'webdevelopment'. Het levert hem een pak zoekverkeer op. Maar niet al die bezoekers willen ook betalen voor webdevelopment. Sommigen willen alleen weten wat die term betekent.

Daarom optimaliseert een slimme ontwikkelaar ook een pagina voor 'freelance webdeveloper Mechelen'. Of 'developer responsive site html5'. Want dat zijn zoekopdrachten waarvan hij de intentie gemakkelijk achterhaalt. Informatie die hij verzilvert in een overtuigende webtekst. Ka-ching!

Keyword research: op naar de meet

In de vijfde aflevering van deze SEO-trefwoordenreeks krijgt u een laatste duwtje in de rug: een visuele samenvatting als geheugensteun.

Vragenrondje

Hebt u nog een vraag over 'trefwoorden kiezen'? Of een alternatieve werkwijze? Kaap het commentaarvak hieronder. En maak mijn antwoord buit.


Tevreden klanten aan het woord

Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
Smaakt naar meer – veel meer
Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Je weet op voorhand dat het goed komt
We klimmen een onlinetrap hoger
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Teksten die meeleven
Tien voor thee én voor taal
Professionaliteit waaraan je een punt kunt zuigen
Interalu smart ceilings
Volbloed taalkunstenaars
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
Om van te smullen
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Het tekstbureau waar je aanklopt voor topkwaliteit
“Storytelling met resultaat”
Je krijgt altijd sterke teksten
Menselijk, constructief en no-nonsense
Sprookjesachtige samenwerking

Wat klanten zeggen

Bedankt voor de tekst!  We vinden hem heel goed!
Er hoeven geen aanpassingen te gebeuren.

Els Maes
NIKO