Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Keyword research voor SEO (5/5): trefwoordenonderzoek in beeld

Hoe doet u aan keyword research voor SEO (search engine optimization)? Schrijf.be gidst u in een vijfdelige blogreeks door clever trefwoordenonderzoek. Deel één onthulde de drie pijlers van de ultieme trefwoordengroep. Daarna leerde u trefwoorden verzamelen, vergelijken en kiezen. Tijd om al die informatie voor eeuwig in uw brein te beitelen.

 

De wat en hoe van succesvol trefwoordenonderzoek? Die onthoudt u gemakkelijk, dankzij twee begrippen: de 'Keyword Cube' en de 'Google Burger'.

Trefwoordenonderzoek – wat: Keyword Cube

U stelt het vizier eerst scherp met de Keyword Cube.
Die bundelt de drie pijlers van de ultieme trefwoordengroep:

  1. zoekvolume
  2. concurrentie
  3. conversieratio

Keyword Cube

Trefwoordenonderzoek – hoe: Google Burger

Hebt u uw doel in het vizier?

Met de Google Burger ontwijkt u de grootste valkuil van trefwoordenonderzoek: blind vertrouwen in technologische hulpmiddelen zoals de Google Keyword Planner.

De Google Burger zet die tools op hun plaats.
Hoe? Door hen te sandwichen tussen twee keer gezond verstand:

Google-burger (stappenplan keyword research voor SEO)

Trefwoorden verzamelen? Dat doet u in de eerste plaats met uw gezond verstand. Dan gebruikt u Google om uw opties te vergelijken. En dáárna zet u uw hersenmassa opnieuw aan het werk om knopen door te hakken.

Trefwoordenonderzoek – samenvatting: SlideShare-presentatie

De twee beelden hierboven nog beter verankeren in uw geheugen? Klik u een weg door de SlideShare-presentatie over trefwoordenonderzoek. Uw herhaling op speed:

 

 

Trefwoordenonderzoek voor SEO? Go, go, go!

Zin om ein-de-lijk aan de slag te gaan? Groot gelijk.
U weet nu wat u zoekt en hoe u dat doet. Veel succes!

Toch geen tijd? Of neemt u liever geen enkel risico?
Schakel ons dan in voor uw trefwoordenonderzoek én uw schrijfwerk.

Reageer