fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Een bedrijfsblog maken? Goed plan!

bedrijfsblog maken Depositphotos kopie copyHebt u een bedrijfsaccount voor Facebook, Twitter en LinkedIn? Slim! Alleen … misschien weet u niet altijd wat te vertellen. Een bedrijfsblog brengt redding. Zet nieuwe publicaties in de kijker én recycleer oude parels op het gepaste moment. Zo lokt u uw volgers van uw social media naar uw website. En staan ze al weer een stukje dichter bij uw verkoopdeur.

Bedrijfsblog: goed voor contentmarketing

Op de social media bent u gebonden aan een aantal tekens. Maar op uw bedrijfsblog praat u honderduit! Het is hét platform om te tonen wie u bent. Uw lezer bestoken met gladde verkooppraatjes? Geen goed idee! Wat dan wel? Bied meerwaarde. Met andere woorden: doe aan contentmarketing.

Uw voordelen:

1. U wordt expert

Pakt u op uw bedrijfsblog uit met handige tips, leuke weetjes en straffe opiniestukken? En toont u dat u trends in uw sector volgt? Dan wint u het vertrouwen van uw lezer. En beschouwt hij u als thought leader.

2. U bindt lezers aan u

People buy people, mensen kopen mensen. Met een blog toont u de gezichten áchter uw bedrijf. Het is een informeel communicatiekanaal waar u uzelf blootgeeft. En waar er een dialoog ontstaat met uw (potentiële) klant.

3. U genereert meer leads

Kennis delen, gezichten tonen, ... Allemaal goed en wel. Maar u wilt uiteindelijk verkopen. Natuurlijk! En dat zal ook gebeuren. Via uw sitenavigatie vindt uw lezer heus zijn weg naar de contactpagina. En anders leidt u hem daar zelf naartoe, bijvoorbeeld met subtiele links in uw blogberichten.

Een bedrijfsblog maken: goed voor Google

Een bedrijfsblog sluit mooi aan op uw social media. Maar dat is niet het enige. Hij is ook broodnodig om goed te scoren in Google. Want de zoekmachine stuurt zijn gebruikers alleen naar sites die up-to-date zijn. U moet bewijzen dat uw site leeft. Post dus met de regelmaat van de klok een nieuwe blog, en u zit safe! Nog leuker: een Google-gebruiker rechtstreeks laten landen op uw blogbericht. Dat doet u door het te optimaliseren met SEO. Selecteer eerst een trefwoord waarop prospects vaak zoeken. En verwerk het dan in uw:

Past u dat netjes toe voor bijvoorbeeld de zoekterm 'erwten of erten'? Dan is de kans groot dat uw bericht bovenaan in Google pronkt.

Hebt u al een bedrijfsblog? Vertel ons wat werkt.Twijfelt u om er een te maken? Deel uw bekommernissen!


Tevreden klanten aan het woord

Meteen op dezelfde golflengte
Betrouwbare leverancier om te koesteren
Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
Topteksten, hoedje af
Zij geven onze klanten perfecte webteksten!
Geen blindelingse eindredactie
Naadloze samenwerking en een tekst die wérkt
De deadline was heel nipt. Toch kregen we alle teksten op tijd.
Onze mailing zit er boenk op!
Webteksten die kleven
Mijn copywriter laat me scoren in Google én bij mijn klanten
Hun teksten zijn bondig en fris van toon
Tone of voice zat meteen goed
English, in other words
Efficiënte doe-mailing met schwung
Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
Uitmuntende tekst in recordtempo
“Altijd een geestige kwinkslag of spitsvondige woordspeling”
Tone of voice ons op het lijf geschreven

Wat klanten zeggen

We zijn tevreden met de teksten en hopen in de (nabije) toekomst nog eens een beroep op jullie te kunnen doen.

Anita Poot-Derksen
Batavus fietsen