string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/waarom-bedrijfsblog" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(31) "Word dé expert in je vakgebied" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/waarom-bedrijfsblog" ["image"]=> string(70) "https://schrijf.be/images/bedrijfsblog-maken-Depositphotos_-_kopie.jpg" ["description"]=> string(128) "Hoe overtuig je klanten en prospects van jouw expertise? Simpel: start een bedrijfsblog. Deel je kennis en genereer meer leads. " ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Een bedrijfsblog maken? Goed plan!
Hebt u een bedrijfsaccount voor Facebook, Twitter en LinkedIn? Slim! Alleen … misschien weet u niet altijd wat te vertellen. Een bedrijfsblog brengt redding. Zet nieuwe publicaties in de kijker én recycleer oude parels op het gepaste moment. Zo lokt u uw volgers van uw social media naar uw website. En staan ze al weer een stukje dichter bij uw verkoopdeur.
Bedrijfsblog: goed voor contentmarketing
Op de social media bent u gebonden aan een aantal tekens. Maar op uw bedrijfsblog praat u honderduit! Het is hét platform om te tonen wie u bent. Uw lezer bestoken met gladde verkooppraatjes? Geen goed idee! Wat dan wel? Bied meerwaarde. Met andere woorden: doe aan contentmarketing.
Uw voordelen:
1. U wordt expert
Pakt u op uw bedrijfsblog uit met handige tips, leuke weetjes en straffe opiniestukken? En toont u dat u trends in uw sector volgt? Dan wint u het vertrouwen van uw lezer. En beschouwt hij u als thought leader.
2. U bindt lezers aan u
People buy people, mensen kopen mensen. Met een blog toont u de gezichten áchter uw bedrijf. Het is een informeel communicatiekanaal waar u uzelf blootgeeft. En waar er een dialoog ontstaat met uw (potentiële) klant.
3. U genereert meer leads
Kennis delen, gezichten tonen, ... Allemaal goed en wel. Maar u wilt uiteindelijk verkopen. Natuurlijk! En dat zal ook gebeuren. Via uw sitenavigatie vindt uw lezer heus zijn weg naar de contactpagina. En anders leidt u hem daar zelf naartoe, bijvoorbeeld met subtiele links in uw blogberichten.
Een bedrijfsblog maken: goed voor Google
Een bedrijfsblog sluit mooi aan op uw social media. Maar dat is niet het enige. Hij is ook broodnodig om goed te scoren in Google. Want de zoekmachine stuurt zijn gebruikers alleen naar sites die up-to-date zijn. U moet bewijzen dat uw site leeft. Post dus met de regelmaat van de klok een nieuwe blog, en u zit safe! Nog leuker: een Google-gebruiker rechtstreeks laten landen op uw blogbericht. Dat doet u door het te optimaliseren met SEO. Selecteer eerst een trefwoord waarop prospects vaak zoeken. En verwerk het dan in uw:
- tekst: (tussen)titels en alinea’s
- metatags: title tag en description tag
- afbeeldingen: bestandsnaam en alt tag
Past u dat netjes toe voor bijvoorbeeld de zoekterm 'erwten of erten'? Dan is de kans groot dat uw bericht bovenaan in Google pronkt.
Hebt u al een bedrijfsblog? Vertel ons wat werkt.Twijfelt u om er een te maken? Deel uw bekommernissen!